بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
تحلیل تکنیکال شاخص کل – ۲۲ دی ۱۴۰۱
در طی هفته جاری و از روز شنبه تا سه‌شنبه شاهد ورود نقدینگی به سهام بودیم، ولی میزان ورود پول روند کاهشی داشت تا جاییکه در روز چهارشنبه خروج نقدینگی از سهام به میزان ۴۲۰ میلیارد تومان به ثبت رسید.
کد خبر : ۲۶۶۲۴۱

ورود و خروج نقدینگی


بورس نیوز: در طی هفته جاری و از روز شنبه تا سه‌شنبه شاهد ورود نقدینگی به سهام بودیم، ولی میزان ورود پول روند کاهشی داشت تا جاییکه در روز چهارشنبه خروج نقدینگی از سهام به میزان ۴۲۰ میلیارد تومان به ثبت رسید.

تحلیل تکنیکال شاخص کل – ۲۱ دی ۱۴۰۱

ارزش معاملات


ارزش معاملات در هفته جاری روند افزایشی داشته و این میزان در آخرین روز معاملاتی به نزدیکی رقم ۱۱ همت رسیده است.

تحلیل تکنیکال شاخص کل – ۲۱ دی ۱۴۰۱
پیوت‌ها


هم‌اکنون شاخص مابین R۱ و R۲ سالیانه در ۱۵۴۴۰۰۰ و ۱۸۱۰۰۰۰ واحد قرار گرفته است.

تحلیل تکنیکال شاخص کل – ۲۱ دی ۱۴۰۱

الیوت

مطابق با موج شماری انجام‌شده شاخص در قالب موج سه قوی به پیشروی خود ادامه می‌دهد و به نظر می‌رسد قابلیت عبور از محدوده مقاومتی (۱۶۲۵۰۰۰-۱۶۵۵۰۰۰) واحد را داشته باشد. محدوده مقاومت بعدی نیز در (۱۸۰۰۰۰۰-۱۸۵۰۰۰۰) واحد شناسایی شده است.

تحلیل تکنیکال شاخص کل – ۲۱ دی ۱۴۰۱

تحلیل زمانی و قیمتی


از نظر زمانی انتظار تشکیل پیوت ماژور را در حدود هفته دوم بهمن‌ماه (۸ الی ۱۲ بهمن‌ماه) خواهیم داشت. همچنین کلاستر قیمتی محتمل برای اتمام موج صعودی فعلی در محدوده (۱۶۸۰۰۰۰-۱۷۱۰۰۰۰) واحد قابل ترسیم می‌باشد.

تحلیل تکنیکال شاخص کل – ۲۱ دی ۱۴۰۱
ایچیموکو


در تایم فریم هفتگی شاخص پس از شکست ابر کومو به سمت بالا حرکت کرده و به محدوده مقاومتی (۱۶۰۰۰۰۰-۱۶۶۰۰۰۰) واحد رسیده و کماکان با آن درگیر است. در طی هفته اخیر کیجنسن و تنکنسن به سمت بالا حرکت کرده و در صورت ادامه صعود و تثبیت بر روی این محدوده شاخص می‌تواند صعود خود را تا محدوده ۱۸۵۰۰۰۰ واحد ادامه دهد. در صورت اصلاح شاخص نیز محدوده‌های حمایتی در ۱۴۸۰۰۰۰ و ۱۴۰۰۰۰۰ واحد قرار دارند.
تحلیل تکنیکال شاخص کل – ۲۱ دی ۱۴۰۱

در تایم فریم روزانه تنکنسن در ۱۶۲۰۰۰۰ و کیجنسن در ۱۵۱۵۰۰۰ واحد فلت شده‌اند و می‌توانند نقش حمایتی خود را جهت اتمام نزول فعلی شاخص ایفا نمایند.

تحلیل تکنیکال شاخص کل – ۲۱ دی ۱۴۰۱

پرایس‌اکشن و RSI


شاخص پس از شکست محدوده (۱۵۵۰۰۰۰-۱۶۰۰۰۰۰) واحد و برخورد با محدوده سقف کانال صعودی کماکان با این محدوده درگیر است، ولی به نظر می‌رسد مسیر شاخص برای دستیابی به محدوده مقاومتی ۱۷۰۰۰۰۰ واحد هموار باشد. RSI نیز از محدوده اشباع خرید به سمت پایین بازگشته، ولی با توجه به اینکه تاکنون هیچ‌گونه واگرایی منفی از خود بروز نداده انتظار صعود مجدد و دستیابی شاخص به محدوده مقاومتی (۱۷۰۰۰۰۰-۱۷۲۵۰۰۰) واحد را خواهیم داشت.

تحلیل تکنیکال شاخص کل – ۲۱ دی ۱۴۰۱

در تایم فریم روزانه نیز RSI مستعد واگرایی است و در صورت نزول شاخص به زیر ۱۵۶۰۰۰۰ واحد این واگرایی تأیید خواهد شد.

تحلیل تکنیکال شاخص کل – ۲۱ دی ۱۴۰۱

جمع‌بندی:


تحلیل هفته گذشته کماکان پابرجا می‌باشد و شاخص کل پس از حمله به سمت سقف قبلی و سقف کانال صعودی بالاتر از محدوده قبلی رفته و به نظر می‌رسد قابلیت رسیدن به محدوده مقاومتی (۱۷۰۰۰۰۰-۱۷۲۵۰۰۰) واحد را خواهد داشت. همچنین با توجه به شکل کندل هفتگی ثبت‌شده در شاخص کل احتمال شروع معاملات به‌صورت منفی و اصلاح بیشتر شاخص در روز‌های ابتدایی هفته نیز وجود دارد.
از جانب دیگر و پس از تکمیل ظرف قیمت و زمان که در متن تحلیل به آن اشاره شد انتظار شروع اصلاح کوتاه‌مدت شاخص و حرکت به سمت محدوده‌های حمایتی (۱۴۹۰۰۰۰-۱۵۰۰۰۰۰) واحد به‌عنوان حمایت کوتاه‌مدت و محدوده حمایتی (۱۳۸۰۰۰۰-۱۴۰۰۰۰۰) واحد به‌عنوان حمایت بلندمدت را در طی هفته‌های آتی خواهیم داشت.

تحلیل تکنیکال شاخص کل – ۲۱ دی ۱۴۰۱

سید محمدعلی خضری

اشتراک گذاری :
ارسال نظر