بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴
بیشترین افزایش قیمت هفتگی نفت از ماه اکتبر
قیمت نفت بیش‌ از یک دلار در هر بشکه در روز جمعه افزایش یافت و بیشترین افزایش قیمت هفتگی را از ماه اکتبر رقم زد. ارزش دلار تا پایین‌ترین سطح طی ۷ ماه گذشته کاهش یافته و انتظار می‌رود تقاضا در چین به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت دنیا افزایش یابد.
کد خبر : ۲۶۶۲۵۴

قیمت نفت

بورس نیوز: قیمت نفت بیش‌ از یک دلار در هر بشکه در روز جمعه افزایش یافت و بیشترین افزایش قیمت هفتگی را از ماه اکتبر رقم زد. ارزش دلار تا پایین‌ترین سطح طی ۷ ماه گذشته کاهش یافته و انتظار می‌رود تقاضا در چین به‌عنوان بزرگ‌ترین واردکننده نفت دنیا افزایش یابد.

 کاهش ارزش دلار آمریکا امید به آهسته شدن روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را بالا برده است. پایین آمدن ارزش دلار تقاضا برای نفت را افزایش می‌دهد، چون خرید آن را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر می‌کند.

 بالا رفتن حجم خرید نفت خام توسط چین و افزایش ترافیک جاده‌ای در این کشور هم امید به بهبود تقاضا در دومین اقتصاد بزرگ دنیا را پس‌از بازگشایی مرز‌های آن بیشتر کرده‌است.

 سازمان کشور‌های صادرکننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس در ماه فوریه دیدار خواهند کرد تا شرایط بازار را بررسی کنند. این نگرانی وجود دارد که این گروه تولید خود را بیش‌از پیش جهت افزایش قیمت نفت پایین بیاورد.

 ائتلاف اوپک پلاس در ماه اکتبر و در شرایطی که قیمت نفت به زیر ۹۰ دلار در هر بشکه رسیده بود، تصمیم به کاهش ۲ میلیون بشکه در روز از تولید خود گرفت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس اعلام کرد؛

رشد تقاضای نفت در سال جاری میلادی/ قیمت نفت ۱۰۵ دلار می‌شود

محدود کردن میزان تخفیف نفت روسیه
وزارت انرژی روسیه اعلام کرد؛

محدود کردن میزان تخفیف نفت روسیه

ارسال نظر