بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
نماینده کارگران در شورای عالی کار از آغاز جلسات کمیته دستمزد شورای عالی کار از هفته آینده خبر داد
کد خبر : ۲۶۶۴۷۰

جلسات کمیته دستمزد شورای عالی کار؛ به زودی

بورس نیوز: هادی ابوی، نماینده کارگران در شورای عالی کار اظهار کرد: جلسه شورای عالی کار با حضور وزیر کار، معاون روابط کار و نمایندگان گروه‌های کارگری و کارفرمایی برگزار شد. موسسه عالی پژوهش‌های تامین اجتماعی گزارش پژوهشی آثار و پیامد‌های تعیین مزد منطقه‌ای را ارائه کرد که در خصوص منابع پژوهش و نحوه محاسبات آن سوال شد و در مجموع نتیجه گیری خاصی نداشت و از دستور کار شورا خارج شد.

وی درباره مصوبات این جلسه افزود: قرار بود در این جلسه درباره آغاز به کار کمیته مزد تصمیم گیری شود که خوشبختانه تصویب شد که کمیته دستمزد از هفته آینده فعالیت خود را شروع کند و به بحث بررسی قیمت‌ها و هزینه‌های سبد معیشت خانوار‌های کارگری ورود کنیم.

ابوی با بیان اینکه ممکن است جلسات کمیته دستمزد زودتر آغاز شود، بیان کرد: همه تشکل‌ها از کارگری و کارفرمایی تا خود دولت کمیته مزد دارند که به طور جداگانه در خصوص نرخ تورم، قیمت کالا‌ها و هزینه‌های سبد معیشت تحقیق و پژوهش می‌کنند و جمع بندی گزارش را به کمیته دستمزد ارائه می‌دهند. در کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران نیز کمیته مزد فعال شده و در این کمیته عمده فعالیت ما محاسبه تورم در مناطق مختلف و استخراج هزینه مصرفی کارگران است.

نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود: ممکن است قیمت گوشت و مرغ در یک شهر بیشتر باشد، ولی در شهر دیگر ارزان‌تر باشد لذا قیمت اقلام اساسی سبد مصرفی خانوار‌های کارگری در مناطق مختلف را محاسبه و استخراج و در قالب گزارش به کمیته دستمزد ارایه می‌کنیم.

ابوی همچنین محاسبه نرخ اجاره بها را از دیگر هزینه‌های سبد معیشت کارگران ذکر کرد و گفت: اگر چه برخی کارفرمایان معتقدند که باید هزینه‌های مسکن و اجاره بها از سبد معیشت کارگران خارج شود تا سبد واقعی‌تر شود، اما ما معتقدیم که مسکن باید در درون سبد معیشت خانوار گنجانده شود، چون بخش اعظمی از دریافتی کارگران بابت اجاره بها و مسکن صرف می‌شود.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
آخرین نظرسنجی انجام شده نشان داد؛

بالاترین تورم در ۴۰ سال اخیر ژاپن

کارگران در انتظار برگزاری جلسات کمیته مزد
نماینده کارگران در شورای عالی کار:

کارگران در انتظار برگزاری جلسات کمیته مزد

ارسال نظر