بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
گروه بهمن در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به دی‌ماه سال جاری در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های خود را بالغ‌بر ۱۶ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان به ثبت رساند که به بالاترین حد ممکن نسبت به دو سال اخیر رسیده است.
کد خبر : ۲۶۶۶۷۹

بورس نیوز:

گروه بهمن در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به دی‌ماه سال ۱۴۰۱ مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری خود در این دوره را برابر با ۱۴ هزار و ۱۵۲ میلیارد تومان به ثبت رساند، سرمایه‌گذاری انجام‌شده از سوی "خبهمن" در دی‌ماه مربوط به شرکت‌های فعال در بازار سرمایه و شرکت‌های خارج از بورس بود.

گروه بهمن بیشترین سرمایه‌گذاری خود را در شرکت‌هایی انجام داد که در خارج از بازار سرمایه حضور داشتند، میزان سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها برابر با ۹ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان بود، میزان سرمایه‌گذاری که "خبهمن" در پرتفوی بورسی خود به ثبت رساند برابر با مبلغ ۴ هزار و ۳۳۲ میلیارد تومان بود.

ارزش بازار پرتفوی شرکت‌های بورسی "خبهمن"

گروه بهمن در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به دی‌ماه سال جاری در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های خود را بالغ‌بر ۱۶ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان به ثبت رساند که نسبت به بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها رشد ۲۸۲ درصدی را به همراه داشت، لازم به ذکر است که ارزش بازار "خبهمن" در دی‌ماه سال گذشته ۸ هزار و ۵۲۸ میلیارد تومان بود که اکنون با افزایش ۹۴ درصدی همراه است.

ارزش بازار پرتفوی بورسی گروه بهمن در این دوره یک‌ماهه از مبلغ ۱۳ هزار و ۷۹۵ میلیارد تومان به مبلغ ۱۶ هزار ۵۵۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به ارزش بازار ماه گذشته ۲۰ درصد افزایش را به دنبال داشت.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در پرتفوی بورسی "خبهمن" مربوط به بخش «سرمایه‌گذاری‌ها» ۲ هزار و ۹۶ میلیارد تومان بود و برای چهارمین ماه متوالی تغییری را به همراه نداشت، پس‌ازآن نیز بیشترین بهای تمام‌شده مربوط به بخش «خودرو و ساخت قطعات» با یک هزار و ۸۰۴ میلیارد تومان بود.

بیشترین میزان ارزش بازار در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» در اختصاص شرکت «بهمن دیزل» با ۷ هزار و ۹۳۸ میلیارد تومان بود که نسبت به بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در این شرکت ۴۱۴ درصد افزایش پیدا کرد، همچنین «سرمایه‌گذاری بهمن» نیز با یک هزار و ۶۷۸ میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را پس از بهمن دیزل به خود اختصاص داده بود.

همان‌طور که گفته شد، بیشترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "خبهمن" در دی‌ماه مربوط به شرکت‌های غیر بورسی بود، عمده‌ترین سرمایه‌گذاری در شرکت بهمن موتور با ۳ هزار و ۹۰۴ میلیارد تومان به ثبت رسید. پس‌ازآن نیز بیشترین بهای تمام‌شده مربوط به شرکت «کیا مهستان» با ۳ هزار و ۷۷۸ میلیارد تومان بود.


"خبهمن” با سرمایه ثبت‌شده ۱۳ هزار و ۴۶۴ میلیارد تومان در عملکرد ۱۰ ماهه در سال مالی منتهی به اسفندماه سال ۱۴۰۱ از محل سود سهام محقق‌شده نزدیک به ۲۶۱ میلیارد تومان درآمد داشت.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر