بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
تا پایان پاییز انجام شد؛

رشد تولید ۹ تا ۱۵ درصدی مقاطع فولادی

از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه، تولید مقاطع طویل بیشترین افزایش تولید را معادل ۱۵ درصد داشته و در مقابل کمترین میزان افزایش را مجموع مقاطع تخت فولادی آن‌هم به میزان ۹ درصد به خود اختصاص داده است.
کد خبر : ۲۶۶۷۷۱

رشد تولید 9 تا 15 درصدی مقاطع فولادی

به گزارش بورس نیوز، آمار ارائه شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه، تولید مقاطع طویل بیشترین افزایش تولید را معادل ۱۵ درصد داشته و در مقابل کمترین میزان افزایش را مجموع مقاطع تخت فولادی آن‌هم به میزان ۹ درصد به خود اختصاص داده است.

در مجموع طی این مدت مقاطع تخت فولادی تولید شده معادل شش میلیون و ۸۵۰ هزار تن ثبت شده که نسبت به شش میلیون و ۲۸۶ هزار تن تولیدی طی ۹ ماهه ۱۴۰۰، رشد ۹ درصدی داشته است.

پس از آن، آهن اسفنجی با میزان تولید ۲۶ میلیون و ۳۷۰ هزار تن ۱۱ درصد رشد تولید را تجربه کرده است. میزان تولید مقاطع در مدت مشابه سال گذشته ۲۳ میلیون و ۸۰۱ هزار تن ثبت شده است.

از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه، ۱۶ میلیون و ۵۸۶ هزار تن محصولات فولادی و ۲۳ میلیون و ۷۸۶ هزار تن شمش فولاد تولید شده که به‌ترتیب ۱۲ و ۱۳ درصد بیشتر از میزان تولید آن‌ها در ۹ ماهه ابتدایی ۱۴۰۰ است. در مدت مذکور سال گذشته، ۱۴ میلیون و ۷۱۶ هزار تن محصولات فولادی و ۲۱ میلیون و ۹۴ هزار تن فولاد میانی (شمش فولاد) به تولید رسیده بود.

تولید مجموع مقاطع طویل فولادی نیز با افزایش ۱۵ درصدی، از هشت میلیون و ۴۳۳ هزار تن در مدت ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته به ۹ میلیون و ۷۳۶ هزار تن در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

رشد تولید فولادی‌ها در ۹ ماهه امسال در حالی است که زمستان امسال محدودیت تامین گاز صنایع فولادی و البته سیمانی‌ها زودتر از سال‌های گذشته، اعمال شد و امسال علاوه بر محدودیت‌های گاز، این صنایع با محدودیت برق هم همراه بوده‌اند؛ اما تاثیر خود را بر میزان تولید نشان نداده است.

علت این موضوع این است که صنایع از ذخایر مواداولیه خود تاکنون استفاده کرده‌اند؛ بنابراین طبق پیش‌بینی این صنایع، چنانچه محدودیت‌ها ادامه‌دار باشد، ممکن است اثر این محدودیت‌ها خود را در ماه‌های پایانی سال نشان دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر