بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
شرکت پتروشیمی نوری در مدار صعود؛

" نوری " بر فراز قله‌های درآمدزایی

شرکت پتروشیمی نوری در دی ماه توانست رکورد خوبی در درآمدزایی از خود به ثبت برساند و در دو سال گذشته، پس از شهریور ۱۴۰۱ به دومین ماه پردرآمد برسد. از طرفی " نوری " پیش از این تنها در شهریور موفق به ثبت درآمد بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومانی شده بود.
کد خبر : ۲۶۶۸۱۸

بورس نیوز:

شرکت پتروشیمی نوری در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به دی ماه سال جاری نشان داد که به روند صعودی خود ادامه داده است. این شرکت پتروشیمی از فروش محصولات خود به درآمد ۱۱ هزار و ۴۲۵ میلیارد تومانی دست پیدا کرد.

"نوری" از ابتدای سال مالی تا پایان دی ماه سال جاری (سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۱) توانست از فروش محصولات تولیدی خود به درآمد تجمیعی ۸۵ هزار و ۹۱۲ میلیارد تومانی برسد.

میزان درآمدی که شرکت پتروشیمی نوری در دهمین ماه از سال جاری به سهامداران خود اعلام کرد مربوط به فروش محصولات تولیدی خود در بازار داخلی و خارج از کشور بود.

میزان سرمایه به ثبت رسیده پتروشیمی نوری در ۱۰ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی برابر با ۹۰۰ میلیارد تومان است.

روند درامدزایی پتروشیمی نوری

"نوری" درآمد عملیاتی که در دی ماه سال ۱۴۰۱ از فروش محصولات خود به ثبت رساند نسبت به ماه گذشته شاهد رشد ۹ درصدی درآمد خود نسبت به ماه گذشته بود. پتروشیمی نوری در ۱۰ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی درآمد تجمیعی که از فروش محصولات به ثبت رساند ۴۸ درصد (حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان) افزایش را نسبت به دوره مشابه سال گذشته تجربه کرد، بر اساس درآمد تجمیعی پتروشیمی نوری می‌توان گفت که این پتروشیمی به پوشش ۱۴۸ درصدی از درآمد ۱۲ ماه سال گذشته دست پیدا کرده است.

شرکت پتروشیمی نوری در دی ماه توانست رکورد خوبی در درآمدزایی از خود به ثبت برساند و در دو سال گذشته، پس از شهریور به دومین ماه پردرآمد برسد. از طرفی " نوری " پیش از این تنها در شهریور موفق به ثبت درآمد بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومانی شده بود.

بیشترین درآمدی که "نوری" در دی ماه از فروش محصولات به دست آورد مربوط به محصول «برش سنگین» بود که حدوداً ۲ هزار و ۵۱۵ میلیارد تومان درآمدزایی را برای شرکت به همراه داشت که ۲۲ درصد از درآمد ماهانه را به خود اختصاص داد، این میزان درآمد از فروش ۱۱۰ هزار و ۷۹۴ تن به دست آمد. هر تن «برش سنگین» در دی ماه برابر با ۲۲ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت. نرخ فروش محصول این محصول در دی ماه نسبت به ماه گذشته تغییر یک میلیون تومانی را تجربه کرد.

پس از «برش سنگین» بیشترین درآمدزایی را برای پتروشیمی نوری محصول «رافینیت» به خود اختصاص داده بود، درآمدی که از فروش این محصول عاید شرکت شد برابر با یک هزار و ۶۴۵ میلیارد تومان بود.

بیشترین نرخ فروش را در بین محصولات پتروشیمی نوری محصول «مخلوط رافینیت (A ۹۲ , A ۸۰)» با مبلغی بالغ‌بر ۳۱ میلیون تومان در ازای هر تن به خود اختصاص داد که در این دوره با افزایش نرخ اندکی همراه بود، درآمدی که از فروش این محصول به دست آمد برابر با یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود.

تفکیک فروش پتروشیمی نوری

شرکت پتروشیمی نوری در دی ماه توانست ۴۱۱ هزارو ۱۴۶ تن محصول تولید کند که عمده محصول تولیدی مربوط به محصول «برش سنگین» با ۱۱۷ هزار تن بود. این شرکت در دی ماه با افزایش تولید ۴ درصدی روبه شد.

پرفروش‌ترین محصول "نوری" در این دوره ماهانه مربوط به «برش سنگین» با ۱۱۱ هزارتن بود که ۳۳ درصد از بازار داخل کشور را به خود اختصاص داد، این شرکت در بازار خارج از کشور بیشترین محصولی که به فروش رساند مربوط به «رافینیت» با ۱۰۸ هزار تن بود که ۵۰ درصد را ازآن خود کرد.

شرکت پتروشیمی نوری ۵۵۲ هزارتن از محصولات خود را در بازار داخل و خارج از کشور به فروش رساند، در ۱۰ ماه گذشته نیز مقدار فروش این پتروشیمی بالغ‌بر ۴ میلیون تن به ثبت رسید.

"نوری" در دی ماه ۳۳۴ هزار تن از محصولات خود را در بازار داخلی و ۲۱۷ هزار از محصولات خود را به خارج از کشور صادر کرده است.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر