بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات همچنان سود می‌سازد؛

سرمایه گذاری‌های سودده " ومعادن "

سرمایه گذاری‌های سودده
ارزش بازار شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات افزایش یافت.
کد خبر : ۲۶۶۸۳۱

سرمایه گذاری‌های سودده

بورس نیوز:

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در گزارش فعالیت ماهانه دی ماه سال ۱۴۰۱ توانست مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود را مبلغی بالغ‌بر ۲۰ هزار میلیارد تومان شناسایی کند، این سرمایه‌گذاری‌ها حاصل از سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و خارج از بازار سهام شکل گرفت.

سرمایه گذاری‌های سودده

عمده‌ترین سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در دی ماه مربوط به شرکت‌های فعال در بازار سرمایه بود، بهای تمام‌شده پرتفوی بورسی "ومعادن" بالغ‌بر ۱۴ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان بود و مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در شرکت‌های غیربورسی برابر با ۶ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان بود.

این شرکت در دی ماه در حوزه استخراج کانه‌های فلزی، ماشین آلات و دستگاه‌های برقی، فعالیت‌های کمکی به نهاد‌های مالی واسط، تجارت عمده فروشی به جز وسایل نقلیه موتور، سرمایه گذاریها، فلزات اساسی و سایر صنایع سرمایه گذاری کرد.

بیشترین تمرکز "ومعادن" در دهمین ماه از سال جاری مربوط به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بورسی بود که بهای تمام‌شده آن بالغ‌بر ۱۴ هزار میلیارد تومان شناسایی شد، این میزان سرمایه‌گذاری در مقایسه با سال مالی گذشته ۲۲ درصد افزایش را به دنبال داشت.

عمده‌ترین سرمایه‌گذاری "ومعادن" در پرتفوی بورسی و شرکت‌های خارج از بورس در دی ماه انجام داد متعلق به سرمایه‌گذاری در بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با ۱۲ هزار و ۷۲۵ میلیارد تومان بود که همچنان بخش مهم و ویژه "ومعادن " است و تقریبا نیز مانند ماه گذشته بود. «استخراج کانه‌های فلزی» سهم ۳۵ درصدی از سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت‌های غیر بورسی و سهم ۷۴ درصدی از سرمایه‌گذاری‌ها در پرتفوی بورسی را در اختیار گرفته است.

بهای تمام‌شده‌ای که "ومعادن" جهت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های «بورسی» پرداخت کرده بالغ‌بر ۱۴ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان بود، میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه نسبت به ماه گذشته حدود ۱۰۰ میلیارد تومان و نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز حدود ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. بهای تمام‌شده‌ای که "ومعادن" جهت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های «غیر بورسی» پرداخت کرده بالغ‌بر ۶ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان بود، میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه نسبت به ماه گذشته ۵ درصد و نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز ۶۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

سرمایه گذاری‌های سودده

ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های "ومعادن" در بخش شرکت‌های «بورسی» مبلغی بالغ‌بر ۱۳۶ هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان اعلام شد، که نسبت به بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های بورسی، رشد ۸۶۵ درصدی را به همراه داشت.

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در دی ماه توانست ارزش بازار ثبت شده‌ی پورتفوی‌های بورسی خود را نسبت به ماه گذشته ۱۵ درصد افزایش دهد. همچنین در ۶ ماه گذشته به بالاترین سطح رسیده است.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در پرتفوی بورسی "ومعادن" مربوط به بخش «تجلی توسعه معادن و فلزات» با ۳ هزار و ۵۸۵ میلیارد تومان بود و پس‌ازآن نیز بیشترین بهای تمام‌شده مربوط به بخش «سنگ آهن گل گهر» با ۲ هزار و ۷۲۱ میلیارد تومان بود، در این دوره ماهانه بخش «سنگ آهن گل گهر، تامین مواد اولیه فولاد صبانور، نوع دوم کارا و تصمیم ثابت» با افزایش و «امین یکم» با کاهش سرمایه‌گذاری همراه بودند.

بیشترین میزان ارزش بازار در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» در اختیار شرکت «سنگ آهن گل گهر» با ۳۲ هزار و ۵۵۳ میلیارد تومان بود، همچنین «معدنی و صنعتی چادرملو» نیز با ۲۵ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را در این دوره در اختیار داشتند.

همان‌گونه که گفته شد بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "ومعادن" در شرکت‌های غیربورسی برابر با ۶ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان بود، بیشترین سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این دوره مربوط به «سایر شرکت‌های خارج از بورس» با ۲ هزار و ۱۵۷ میلیارد تومان بود و پس‌ازآن نیز بیشترین سرمایه‌گذاری صورت گرفته مربوط به بخش «تولید و توسعه پویا انرژی نگین سبز خاورمیانه» با یک هزار و ۱۵۷ میلیارد تومان بود، در این دوره ماهانه بخش «سایر شرکت‌های خارج از بورس» با افزایش سرمایه‌گذاری همراه بودند.

در پایان دی ماه، نسبت‌های سودآوری " ومعادن " با افزایش همراه بوده است.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری، از دستاوردهای همایش سنگ آهن ایران
در ششمین همایش بین المللی سنگ آهن ایران بیان شد؛

کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری، از دستاوردهای همایش سنگ آهن ایران

رونمایی از مهمترین طرح‌ها و برنامه‌های
در گفتگو با معاون مالی و اقتصادی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات مطرح شد؛

رونمایی از مهمترین طرح‌ها و برنامه‌های "ومعادن"

گام رو به جلو و با احتیاط
آنچه در بازار امروز اتفاق افتاد؛

گام رو به جلو و با احتیاط

ارسال نظر
نظرات بینندگان
دوست
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴
سلام اینهمه افزایش پس چرا قیمت سهامش از شهریور پایینتر هست.