بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲
دومین اقتصاد بزرگ جهان همچنان با مشکلات قابل‌توجهی از جمله بخش نابسامان املاک، تضعیف تقاضای خارجی برای صادرکنندگان چینی و سطوح تقریباً رکورد بیکاری جوانان مواجه است.
کد خبر : ۲۶۷۱۲۹

کاهش قیمت‌ها در کارخانه‌های چین

به گزارش بورس نیوز، شاخص قیمت تولیدکننده نسبت به سال قبل ۰.۸ درصد کاهش داشت که افت ۰.۷ درصدی ماه قبل را افزایش داد و سریع‌تر از افت ۰.۵ درصدی نظرسنجی رویترز بود.

داده‌های اداره ملی آمار چین نشان داد که شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در ژانویه ۲.۱ درصد بیشتر از سال قبل بود که نسبت به رشد سالانه ۱.۸ درصدی در دسامبر افزایش داشت، اما از ۲.۲ درصد پیش‌بینی اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز کمتر بود.

اقتصاددانان انتظار دارند که هزینه زندگی در چین طی ماه‌های آینده افزایش یابد و سیاست‌های مقابله با کووید صفر آن کنار گذاشته شده است. کارشناسان داخلی انتظار دارند که چین در سال جاری میلادی به هدف تورم حدود سه درصدی خود مانند سال گذشته پایبند باشد.

دومین اقتصاد بزرگ جهان همچنان با مشکلات قابل‌توجهی از جمله بخش نابسامان املاک، تضعیف تقاضای خارجی برای صادرکنندگان چینی و سطوح تقریباً رکورد بیکاری جوانان مواجه است.

کاهش قیمت در کارخانه غیرمنتظره بود، زیرا فعالیت اقتصادی چین در ژانویه به رشد بازگشت. شاخص رسمی مدیران خرید که فعالیت‌های تولیدی را اندازه‌گیری می‌کند، برای اولین بار از سپتامبر از آستانه ۵۰ امتیاز عبور کرد.

کاهش قیمت نهاده‌ها، از جمله موادشیمیایی و همچنین کاهش قیمت نفت‌خام و زغال سنگ داخلی در کاهش بیش از حد انتظار نقش داشته است. قیمت موادغذایی پس از افزایش سالانه ۴.۸ درصدی دسامبر، در ژانویه ۶.۲ درصد بیشتر از سال قبل بود.

بر اساس گزارش رویترز، تورم به استثنای قیمت موادغذایی و انرژی از رشد سالانه ۰.۷ درصدی در دسامبر در ماه گذشته به ۱.۲ درصد رسید. پس از اینکه رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۲ به یکی از ضعیف‌ترین سطوح خود در نزدیک به نیم قرن اخیر رسید، مقامات ارشد دولتی بار‌ها و بار‌ها اعلام کرده‌اند که قصد دارند از قدرت مصرفی ۱.۴ میلیارد نفر جمعیت کشور استفاده کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
روند نزولی در قیمت سنگ آهن
در بازار واردات چین رقم خورد؛

روند نزولی در قیمت سنگ آهن

ارسال نظر