بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
با مشارکت ۱۶ هزار نفری در روز اول پذیره‌نویسی؛

صندوق "پتروآگاه" ۱۰۰ میلیاردی شد!

نخستین روز پذیره‌نویسی صندوق بخشی شیمیایی آگاه "پتروآگاه" در حالی سپری شد که بیش از ۱۶۰۰۰ نفر جمعا به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان در آن سرمایه‌گذاری کردند.
کد خبر : ۲۶۷۱۸۱

صندوق

به گزارش بورس نیوز، نخستین روز پذیره‌نویسی صندوق بخشی شیمیایی آگاه "پتروآگاه" در حالی سپری شد که بیش از ۱۶۰۰۰ نفر جمعا به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان در آن سرمایه‌گذاری کردند.

در حالی که هنوز ۳ روز دیگر از زمان پذیره‌نویسی پتروآگاه باقی است، بیش از ۱۶۰۰۰ هزار نفر در این صندوق سرمایه‌گذاری کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود اولین صندوق بخشی بازار، در آینده هم با استقبال خوب سرمایه‌گذاران بورسی مواجه شود.

پذیره‌نویسی اولین صندوق بخشی کشور (صندوق بخشی شیمیایی آگاه «پتروآگاه») با تمرکز بر گروه محصولات شیمیایی از ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ آغاز شده است و تا ۲۶ بهمن ادامه خواهد داشت. ارزش گروه محصولات شیمیایی به تنهایی حدود ۲۵ درصد بازار سرمایه ایران است. همچنین ۶۶ نماد این گروه طی ۵ سال گذشته با رشد ۲۰۱۸ درصدی، بیشترین بازدهی را بین تمامی صنایع بورسی و بازار‌های موازی به سرمایه‌گذاران ارائه داده‌اند.

شرکت سبدگردان آگاه با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار، اولین صندوق بخشی بازار را به نام خود ثبت کرد. این نوع صندوق‌ها که در بازار‌های جهانی با نام sector fund شناخته می‌شوند، تمرکز خود را بر بخش خاصی از بازار می‌گذارند. صندوق پتروآگاه نیز طبق اساسنامه، حداقل ۷۰ درصد از سرمایه خود را به گروه محصولات شیمیایی اختصاص خواهد داد. همچنین این صندوق می‌تواند حداکثر ۱۰ درصد از دارایی خود را به اوراق درآمد ثابت و یا سهام صنایع دیگر اختصاص دهد.

برای شرکت در پذیره نویسی این صندوق می‌توانید تا روز ۲۶ بهمن‌ماه به سامانه معاملاتی کارگزاری خود مراجعه و نماد "پتروآگاه" را جستجو کنید. حداقل مبلغ لازم برای شرکت در پذیره نویسی ۱۰۰ هزار تومان است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
آغاز پذیره‌نویسی نخستین صندوق بخشی در بازار سرمایه ایران؛

آغاز پذیره‌نویسی نخستین صندوق بخشی در بازار سرمایه ایران

در بورس و اوراق بهادار درج شد؛

درج نماد معاملاتی "پتروآگاه" در بورس تهران

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸
دارا یکم و پالایشی را هم با همین خبرها موفق جلوه می دادید
جیرجیرک
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳
درایران برای ملت دیگه همه چیز تمام شده است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۶
کلا بدرد نمیخوره هرموقع بورس بازارش مثبت بود برای هر روز ما هم میایم سرمایه گذاري می کنیم
ناشناس
Germany
پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
فقط تجلی خوب بود..صندوق ۱۰۰هزارتومنی که عین ریگ ریخته بادرآمدثابت ..حداقل ریسک هم نداره