بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
خرید خودرو از بورس کالا
با توجه به نرخ بالای ماشین‌ها، کمتر کسی ترجیح می‌دهد بازار خودرو را جستجو کرده و خرید کند. اما هنوز هم هستند کسانی که به این وسیله نیاز داشته و بخواهند با قیمتی مناسب به خرید آن بپردازند.
کد خبر : ۲۶۷۲۲۸

خرید خودرو از بورس کالا

به گزارش بورس نیوز، با توجه به نرخ بالای ماشین‌ها، کمتر کسی ترجیح می‌دهد بازار خودرو را جستجو کرده و خرید کند. اما هنوز هم هستند کسانی که به این وسیله نیاز داشته و بخواهند با قیمتی مناسب به خرید آن بپردازند. اگر شما هم در این دسته قرار دارید، بهتر است از مزیت خرید خودرو از بورس کالا غافل نشوید. این مزیت را می‌توان در نرخ مناسب محصولات جست‌و‌جو کرد. آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چه چیزی تا این حد قیمت‌ها را افزایش می‌دهد؟ حضور دلالان، رانت‌خور‌ها و همچنین واسطه‌های بزرگ و کوچک می‌تواند در ایجاد این مسئله نقش مهمی داشته باشد.

بازار بورس کالا

از خرداد سال ۱۴۰۱ تا به حال، شرایطی را به‌وجود آمده تا افراد بتوانند بدون وجود واسطه و بدون اینکه مبلغی اضافی بپردازند، ماشین دلخواه خود را با نرخی مناسب تهیه کنند. بازار بورس کالا، در چندین سال اخیر بستر مناسبی برای ایجاد چنین شرایطی شده است. فرض کنید بتوانید ماشین دلخواه خود را با مبلغی حدود نصف قیمت بازار به‌دست آورید! این موضوع می‌تواند شگفت‌انگیز باشد. البته که باید نحوه خرید از بورس کالا خودرو را آموزش دیده و سپس به انجام این کار بپردازید. برای آموزش گام به گام و رایگان خرید خودرو از بورس کالا کلیک کنید.

صفر تا صد گام‌هایی که باید برای خرید خودرو در بورس کالا بردارید!

با توجه به اینکه در چندین سال گذشته تحریم‌ها علیه ایران به شدت افزایش پیدا کرد، عرضه کالا به‌خصوص انواع ماشین‌ها در کشور با کمبود مواجه شد. در کنار این مسئله، موضوع دیگری هم مطرح شد که تحریم ورود ماشین‌های خارجی به داخل ایران بود.

زمانی که چنین شرایطی ایجاد شد و ممنوعیت‌ها به‌وجود آمدند، دید بسیاری از افراد به این محصول تنها به‌عنوان یک محصول مصرفی نبود و اغلب آن را به چشم یک سرمایه دیدند. در چنین اوضاعی، دلالان فرصت را غنیمت شمرده و از آن سوء استفاده کردند.

با این اوصاف، قیمت ماشین روز‌به‌روز افزایش یافت؛ تا جایی که بورس کالا خودرو توانست جلوی این اتفاق را تا حد زیادی بگیرد. با این اوصاف، بستری شفاف برای عرضه و تقاضا به‌وجود آمد. برای ثبت سفارش و خرید از این فضا باید اقداماتی را انجام داده و گام به گام پیش روید.

ثبت نام کردن در سامانه سجام

برای اینکه بتوانید در بستر مناسبی که برایتان ایجاد شده حسابی را باز کنید، لازم است ابتدا در سامانه سجام ثبت‌نام کنید. در اصل سامانه سجام هم، بستری مناسب برای سهام‌داران است که بتوانند از این طریق دارایی‌های خود را مشاهده کرده و از میزان سود دریافتی خود مطلع شوند.

برای اینکه در این سامانه ثبت‌نام کنید، ابتدا باید از مراحلی عبور کنید. اولین مرحله، مطالعه دقیق کادری است که برایتان به نمایش گذاشته می‌شود. پس از آنکه دیگر مراحل را انجام دادید، باید شماره تلفن خود را وارد کنید تا صفحه اصلی برایتان نمایش داده شود.

ثبت نام در کارگزاری؛ مرحله دوم

فردی که به عنوان متقاضی در این بازار قرار دارد باید پس از ثبت‌نام در سایت سجام، در کارگزاری سرمایه و دانش هم ثبت‌نام کند. برای اینکه بتوانید به‌عنوان فرد متقاضی در بورس اوراق بهادار شرکت کنید، نیاز به کد کارگزاری دارید. این مرحله و ثبت‌نام آن را می‌توانید به‌صورت حضوری، تلفنی، اینترنتی یا حتی به‌صورت خرید یا فروش مستقیم سهام از طریق سامانه معاملات آنلاین، انجام دهید. این کار باعث می‌شود که بتوانید کار‌های خود در بورس کالا خودرو و معاملات مربوط به آن را راحت‌تر سپری کنید.

گشودن یک حساب وکالتی

این حساب در اصل یک حساب بانکی است که فرد متقاضی باید با توجه به آن عمل کند. این حساب به این دلیل باز می‌شود که وجوه پیش‌پرداخت مشتری در آن واریز شود. برای باز‌کردن چنین حسابی باید فرم معرفی‌نامه بانک ملت را دریافت کرده و آن را پر کنید.

پس از پر‌کردن این فرم، باید به یکی از شعبه‌های این بانک رفته و حساب وکالتی خود برای بورس کالا خودرو را باز کنید. این کار، امری واجب است و هر کسی که قصد خرید هر نوع کالا از این فضا را دارد باید یک حساب وکالتی باز کرده و آن را نزد خود نگهداری کند.

گرفتن کد معاملاتی آنلاین

این نوع کد تنها برای کالا بوده، اما برخی گمان می‌کنند با داشتن کد سهام هم می‌توانند محصول مورد‌نظر خود را خریداری کنند؛ در صورتی که این طرز تفکر اشتباه است. این کد در مراحل بعد از ثبت‌نام سجام، در اختیار افراد قرار می‌گیرد.
شخصی که کد معاملاتی آنلاین بازار سهام را دارا است، باید برای خریداری ماشین یا هر کالا دیگر، کد معاملاتی آنلاین بورس کالا را هم دریافت کند. اگر با خود می‌گویید چگونه در بورس کالا خودرو بخریم، بهتر است تمامی این مراحل را به‌ترتیب انجام دهید.

وارد کردن حساب وکالتی

در مرحله پنجم لازم است که حساب وکالتی خود که در بانک ایجاد کرده‌اید را به سامانه خرید آنلاین بورس کالا وارد کنید. زمانی که وارد سامانه شدید، کافی است گزینه (اعلام شماره حساب وکالتی) را انتخاب کنید. پس از زدن آن می‌توانید حساب خود را وارد سیستم بورس کالا خودرو کنید.

خرید خودرو از بورس کالا

واریز کردن قیمت پایه

امکان خرید خودرو در بورس کالا برایتان بعد از ۲ روز کاری پس از ثبت‌نام حاصل می‌شود. خودرو‌های مختلفی در این بازار قرار دارند که می‌توانید هر کدام را با توجه به قیمتی که در‌نظر دارید، انتخاب کرده و خریداری کنید. پیش از آنکه خودرو در چنین بازاری عرضه شود، خبر‌ها پیچیده و فروشندگان زمان دقیق را مشخص می‌کنند.

در این مرحله شما باید تا روز قبل از عرضه، حساب وکالتی خود را به قیمت پایه شارژ کنید. قیمت پایه، مربوط به قیمتی است که برای خودرو‌ها در‌‎نظر گرفته می‌شود. برای مثال اگر ماشین مورد‌نظر‌تان قرار است به قیمت ۳۰۰ میلیون به‌فروش برسد، باید تا قبل از روز عرضه آن، حساب وکالتی بورس کالا خودرو خود را تا ۳۰۰ میلیون شارژ کنید.

ثبت سفارش برای خرید نهایی

پس از اینکه تمامی مراحل قبل را انجام داده و حساب خود را به اندازه کافی شارژ کردید، لازم است در روز عرضه وارد سایت شده و درخواست خود را ثبت کنید. اگر خودرو مورد‌نظرتان به اندازه کافی عرضه شده باشد، به بخش کارگزاری سرمایه و دانش وارد شده و در آنجا ثبت می‌شود. زمانی که خبر عرضه ماشین به گوش‌تان خورد، باید در سریع‌ترین زمان ثبت درخواست را انجام دهید؛ در‌غیر این‌صورت ممکن است ماشین زود تمام شده و به شما نرسد! در بورس کالا خودرو باید عکس‌العملی سریع داشته باشید.

تعیین کردن نمایندگی

وقتی نحوه خرید خودرو از بورس کالا خودرو را متوجه شده و تمامی مراحل را انجام دادید، پس از اینکه خرید‌تان با موفقیت انجام و توسط کارگزاری سرمایه و دانش تایید شد، نمایندگی دریافتی خود را در همان سامانه تعیین کنید. البته باید این موضوع را هم در‌نظر داشته باشید که علاوه بر هزینه‌های اصلی، باید هزینه مالیات بر ارزش افزوده، عوارض شماره‌گذاری و مالیات آن و همچنین هزینه بیمه شخص ثالث را پرداخت کنید.

چگونگی دریافت کد بورسی کالا

• اولین مرحله این است که به سامانه خرید آنلاین بورس کالا وارد شوید.

• پس از اینکه وارد صفحه اصلی شدید، لازم است که روی گزینه (اخذ کد آنلاین) کلیک کنید.

• پس از این کلیک، وارد صفحه‌ای جدید می‌شوید. بعد از ورود به این صفحه باید کد ملی و شماره تلفن خود را وارد کنید.

• با وارد‌کردن شماره تلفن، باید گزینه ادامه را کلیک کنید. باید کمی صبر کنید تا کد ۵ رقمی برایتان نمایش داده شود. این کد به شماره موبایل ارسال می‌شود؛ باید آن را در کادر خالی تایپ کنید.

• در این مرحله از دریافت کد بورس کالا خودرو، تمامی اطلاعات‌تان با توجه به چیز‌هایی که در ثبت‌نام سجام وارد کرده بودید، بالا می‌آید. بهتر است این اطلاعات را به‌طور کامل مطالعه کنید و پس از بررسی صحت تمامی آن‌ها، روی گزینه ادامه بزنید.

• حال باید اطلاعات شخص حقیقی را بررسی کرده، خانه‌های خالی ضروری را پر کنید و گزینه ادامه را کلیک کنید.

• مراحلی که پشت سر گذاشتید، مراحل شغلی بودند. حال باید مراحل مالی را سپری کنید. پس از وارد‌کردن اطلاعات دقیق، ادامه را بزنید.

• بعد از زدن گزینه ادامه، اطلاعات حساب بانکی‌تان نمایش داده می‌شود. اگر از قبل حساب وکالتی باز کرده باشید، لازم نیست معرفی‌نامه را دانلود کنید.

• برای دریافت کد بورس کالا خودرو، باید در این مرحله مدارک لازم را آپلود کنید. با اینکه عکس نمونه امضایتان ضروری است، بهتر است عکس کارت ملی و شناسنامه خود را هم در قسمت مربوطه قرار دهید.

• پس از اینکه ۲ تیک لازم را علامت زدید، کد بورسی‌تان تکمیل می‌شود.

چگونگی مشخص شدن قیمت بورس کالا خودرو

بورس کالا خودرو می‌تواند به خودرو‌سازان و قطعه‌سازان این امکان را بدهد که قیمت‌های اضافی را حذف کنند. اینکه بتوانید در یک معامله دو سر برد قرار بگیرید، می‌تواند برایتان خوشایند باشد! اما برخی خودرو‌سازان ممکن است قصد داشته باشند از اعتماد افراد یا در کل از چنین فضایی سوء استفاده کرده و قیمت‌ها را نجومی کنند.

در این‌صورت افراد توانایی خرید خود را از دست می‌دهند. هر شرکتی می‌تواند قیمت مختص به خود را بدهد، اما چیزی جلوی آن‌ها را می‌گیرد. اگر قرار باشد نرخ ماشین‌ها تا حد زیادی افزایش پیدا کند، پس تفاوت فضای بورس با بازار مردمی چیست؟ قیمت‌ها باید طبق نظریه خاصی تعیین شوند تا هم تولید‌کننده‌ها سود برده و هم متقاضیان از خرید خود راضی باشند و آن‌ها هم سودی را دریافت کنند.

چرا بسیاری از افراد به ثبت نام بورس کالا خودرو تمایل دارند؟

زمانی‌که یک کالا مانند ماشین در چنین بازاری قرار می‌گیرد، از نظام قیمت‌گذاری خلاص می‌شود. به‌طور واضح‌تر می‌توان گفت این مسئله ارتباطی با شورای رقابت و تنظیم بازار ندارد. رقابت اصلی روی قیمت، با توجه به میزان تقاضا اتفاق می‌افتد. با این اوصاف، واضح‌ترین موضوع در مورد تمایل افراد به این بازار، قیمت‌های مناسب است؛ چراکه هیچ ماشینی با نصف قیمت معامله نشده است. در کنار این مسئله می‌توان به مزایای دیگر هم اشاره کرد.

• بورس قانون خاصی برای خرید و فروش کالا دارد.

• اگر وارد این فضا شوید، می‌توانید قیمت واقعی را هنگام انجام معامله، کشف کنید.

• سبب تنظیم قیمت در بازار آزاد می‌شوید.

• واسطه‌ها و دلالان در این میان حذف خواهند شد.

• ماشین‌ها به‌صورت مناسب، در میان افراد توزیع می‌شوند.

• در بورس کالا خودرو، به شما در تمامی ابعاد معامله تضمین داده می‌شود.

قوانین جدید در مورد اطلاعیه عرضه بورس کالا

• افرادی که به‌عنوان متقاضی هستند باید قیمت پایه اعلام‌شده را در‌نظر گرفته و با توجه به آن و همچنین با توجه به دیگر هزینه‌ها، قیمتی که در‌نظر داشته و پیشنهاد می‌کنند را اعلام کنند.

• متقاضیان باید مبلغ پایه خودرو مورد‌نظر خود را در‌نظر گرفته و آن را وارد حساب وکالتی خود کنند. این مبلغ از زمان ثبت و سفارش تا وقتی که زمان اعلام نتایج برسد، در حساب مسدود می‌شود. اینکه یک فرد کار‌های ثبت و سفارش را انجام داده، دلیل بر برنده‌شدن آن نیست.

• اگر بخواهید از بورس کالا خودرو انصراف دهید، باید ۵ درصد از ارزش کل معامله و همچنین ۰.۵ درصد از هزینه کارمزد دو سر معامله را پرداخت کنید.

• اگر در این بازار به‌عنوان منتخب اعلام شدید، می‌توانید تا ۳ روز کاری باقی مبلغ خودرو را واریز کنید. در غیر این‌صورت از روز چهارم به بعد، هر روز ۰.۲۵ درصد از ارزش کل معامله‌تان به‌عنوان جریمه کسر خواهد شد.

• چنانچه نتوانید تا روز ششم وجه خواسته‌شده را تکمیل کنید، معامله‌تان فسخ خواهد شد.

همه چیز در مورد بورس کالا دیگنیتی

برای اینکه بتوانید در بازار بورس کالا خودرو دیگنیتی را خریداری کنید، باید تمامی مراحل لازم را به ترتیب انجام دهید. البته در زمان واریز مبلغ مورد‌نیاز در حساب وکالتی برای این ماشین، لازم است تنها ۵۰ درصد از مبلغ را وارد کرده و در اصل حساب خود را شارژ کنید.

برای اینکه بتوانید حدود قیمت را علاوه‌بر نرخ پایه محاسبه کنید، لازم است هزینه‌های اضافی را تخمین بزنید. تقاضا برای خرید این ماشین بسیار زیاد است. با توجه به اینکه ۹ درصد از هزینه کل برای مالیات بر ارزش افزوده محاسبه می‌شود، لازم است علاوه بر نرخ پایه، حدود ۳۴ میلیون تومان دیگر را هم برای این هزینه در‌نظر بگیرید.

خرید خودرو از بورس کالا

چیز‌هایی که باید در مورد بورس کالا ۲۰۷ بدانید!

در بورس کالا خودرو، تقاضا برای خرید پژو ۲۰۷ بسیار زیاد است. این ماشین دارای ۲ مدل دستی و دنده اتوماتیک است. نرخ مدل اتومات آن با مدل دستی تفاوت داشته می‌توان گفت که نوع اتوماتیک قیمت بیشتری را شامل می‌شود. البته که باید دیگر هزینه‌ها را هم در‌نظر بگیرید. باید برای دریافت این ماشین در چنین بازاری، حداقل ۱۸ سال سن و مدارک لازم را داشته باشید.

دسترسی سریع به تمامی مراحل ثبت نام با کارگزاری سرمایه و دانش

برای اینکه بتوانید تمامی مراحل ثبت‌نام در بورس کالا خودرو را در سریع‌ترین زمان و به درستی انجام دهید، می‌توانید به سایت کارگزاری سرمایه و دانش وارد شوید. در این بازار باید تورم‌ها را دور بزنید و بیشتر سود را به نفع خود کنید. بورس کالا، چنین شرایطی را برایتان فراهم می‌کند.

منبع: https://zaya.io/reportage-sefr

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
شهروند باز نشسته
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
خدا از شما نگذره دزد های سر گردنه زلزله تر کیه کمه برای ایران خودرو سایپا