بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
ائتلاف اوپک پلاس تولید نفت خام خود را ۴۰ هزار بشکه در ماه ژانویه افزایش داده است.
کد خبر : ۲۶۷۲۹۴

افزایش تولید 40هزار بشکه ای نفت خام توسط اوپک پلاس

به گزارش بورس نیوز، ائتلاف اوپک پلاس تولید نفت خام خود را ۴۰ هزار بشکه در ماه ژانویه افزایش داده است. تولید نفت روسیه همچنان نسبت‌به تأثیر تحریم‌های غرب مقاوم است.

تولید نفت روسیه تنها ۱۰ هزار بشکه در روز در ژانویه کاهش یافته و به متوسط ۹.۸۵ میلیون بشکه در روز رسیده است. این در حالی است که اتحادیه اروپا واردات نفت خام این کشور را ممنوع و گروه ۷ یک سقف قیمت برای فروش نفت آن تعیین کرده‌است. از طرف دیگر، بهبود تولید نفت نیجریه و کنگو توانسته کاهش تولید عربستان و بحرین را جبران کند.

۱۳ عضو اوپک ۲۹.۰۹ میلیون بشکه در روز نفت در ژانویه تولید کرده‌اند که ۱۱۰ هزار بشکه در روز نسبت‌به ماه دسامبر افزایش یافته است. اعضای غیراوپک ائتلاف اوپک پلاس به رهبری روسیه هم ۱۳.۶۶ میلیون بشکه در روز تولید داشتند که ۷۰ هزار بشکه در روز نسبت‌به ماه قبل‌از آن کاهش داشت.

درحالی‌که روسیه توانسته تولید نفت خود را علی‌رغم تحریم‌های غربی حفظ کند، اما تحلیلگران انتظار دارند اقدامات و تحریم‌های اخیر تأثیرات قابل‌توجهی بر تولید نفت این کشور بگذارد. اتحادیه اروپا از پنجم فوریه واردات محصولات نفتی روسیه را هم علاوه‌بر نفت خام این کشور ممنوع و گروه ۷ یک سقف قیمت برای سوخت روسیه تعیین کرد.

پیش‌بینی می‌شود عرضه نفت روسیه ۷۰۰ هزار بشکه در روز در ماه مارس پایین‌تر از سطح قبل‌از کرونا باشد.

نیجریه ۱.۴ میلیون بشکه در روز در ژانویه تولید داشته که ۷۰ هزار بشکه در روز نسبت‌به دسامبر افزایش داشته است. تولید نفت کنگو هم با ازسرگیری فعالیت بزرگ‌ترین میدان نفتی آن افزایش یافته است. عربستان به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت اوپک ۱۰.۴۲ میلیون بشکه در روز نفت در ژانویه تولید کرده که ۶۰ هزار بشکه نسبت‌به ماه قبل‌از آن کاهش داشته است. تولید نفت بحرین هم تا ۱۵۰ هزار بشکه در روز نسبت به ۲۰۰ هزار بشکه ماه دسامبر پایین آمده‌است.

ائتلاف اوپک پلاس در ژانویه ۱.۷۹ میلیون بشکه در روز کم‌تر است هدف تعیین‌شده تولید کرده‌است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نفت هم کاهشی شد
در بازارهای جهانی؛

نفت هم کاهشی شد

ارسال نظر