بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
بیش از ۶.۵ میلیارد دلار در اختیار واردکنندگان قرار گرفت
مطابق اعلام رییس کل بانک مرکزی از تاریخ ۱۰ دی ماه سال ۱۴۰۱، بیش از ۶.۵ میلیارد دلار به منظور واردات کالا‌های اساسی، دارو و اقلام بهداشتی و مواد اولیه کارخانجات در سامانه نیما عرضه شده و در اختیار واردکنندگان قرار گرفته است.
کد خبر : ۲۶۷۳۲۵

بیش از ۶.۵ میلیارد دلار در اختیار واردکنندگان قرار گرفت

به گزارش بورس نیوز، بر اساس اعلام رییس کل بانک مرکزی از تاریخ ۱۰ دی ماه سال ۱۴۰۱، بیش از ۶.۵ میلیارد دلار به منظور واردات کالا‌های اساسی، دارو و اقلام بهداشتی و مواد اولیه کارخانجات در سامانه نیما عرضه شده و در اختیار واردکنندگان قرار گرفته است.

براساس این گزارش، در راستای تحقق واردات اقلام مورد نیاز به کشور و جلوگیری از افزایش قیمت کالا‌های موضوعه، حدود ۲ میلیارد دلار از مبلغ مذکور بابت واردات کالا‌های اساسی مانند گندم، برنج و نهاده‌های دامی اعم از ذرت، کنجاله، جو و بذر و ... پرداخت شده است.

همچنین برای واردات اقلام زیرمجموعه وزارت بهداشت شامل دارو، مواد اولیه تولید دارو، واکسن، شیرخشک و سایر موارد ضروری مشابه نیز میزان ۵۰۰ میلیون دلار تامین و پرداخت شده است.

بر اساس این گزارش برای واردات مواد اولیه مورد احتیاج تولیدات کارخانجات تحت صنایع مختلف کشور مانند الیاف، پشم، کائوچو و مواد اولیه تولید لاستیک، ماشین‌آلات و تجهیزات تولید نیز بیش از چهار میلیارد دلار تامین و انتقال یافته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر