بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
از منابع بانک مرکزی در عراق صورت گرفت؛

عرضه ۱۰۰ میلیون یورو در سامانه نیما

بانک مرکزی اعلام کرد؛ از محل منابع موجود کشورمان در عراق طی روز‌های گذشته در سامانه نیما، امروز (۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱) نیز به میزان ۱۰۰ میلیون یورو از این محل عرضه شد.
کد خبر : ۲۶۷۳۲۹

عرضه ۱۰۰ میلیون یورو در سامانه نیما

به گزارش بورس نیوز، بانک مرکزی اعلام کرد: علاوه بر فروش بالغ بر ۳۰۰ میلیون یورو ارز از محل منابع موجود کشورمان در عراق طی روز‌های گذشته در سامانه نیما، امروز (۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱) نیز به میزان ۱۰۰ میلیون یورو از این محل عرضه شد.

بر این اساس، متعاقب گشایش‌های ارزی در زمینه استفاده از منابع موجود در کشور عراق پس از گذشت بیش از یک سال توقف فروش ارز از آن محل، بالغ بر ۳۰۰ میلیون یورو ارز مزبور در سامانه نیما در روز‌های گذشته، معامله شد.

همچنین امروز (۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱) نیز به میزان ۱۰۰ میلیون یورو از محل منابع موجود در کشور عراق عرضه شد که از این محل بالغ بر ۲۸ میلیون یورو ارز مورد درخواست شرکت‌های خصوصی معامله شده و مابقی در پروسه نهایی شدن است.

لازم به ذکر است، این موضوع در روز‌های آتی نیز تداوم خواهد داشت و بازرگانان و تجار با این گشایش ارزی قادر خواهند بود تا ضمن تسریع در انجام فرایند‌های تجاری و بانکی از محل منابع مربوطه، تقاضا‌های ارزی خود را جهت واردات کالا‌های اساسی با سرعت بیشتر و به نحو مناسب‌تری پوشش دهند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نرخ رسمی ۱۲ ارز ثابت ماند
با اعلام بانک مرکزی؛

نرخ رسمی ۱۲ ارز ثابت ماند

ارسال نظر