بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
کریدور سبز گمرکی میان ایران و چین
معاون امور گمرکی گمرک ایران گفت: راه‌اندازی کریدور سبز گمرکی با چینی‌ها در راستای تسهیل در تجارت دو کشور در دستور کار است.
کد خبر : ۲۶۷۳۴۱

کریدور سبز گمرکی میان ایران و چین

فرود عسگری درخصوص سفر رییس‌جمهوری کشورمان به چین بیان کرد: در حوزه گمرک، عمده مسائل مربوط به واردات کالاها، تجهیزات و مواد اولیه است.

وی گفت: چین هم در مقوله واردات و هم صادرات، شریک بزرگ و مهم تجاری کشورمان است و هرچقدر که بتوانیم کریدور‌هایی در قالب تفاهم‌نامه‌ها و قرارداد‌ها با گمرک چین ایجاد کنیم که تجار و بازرگانان دو طرف بتوانند با کمترین ایستایی و معظلی کالاهایشان را ترخیص کنند، به‌طور قطع به نفع دو کشور خواهد بود.

معاون امور گمرکی گمرک ایران تصریح‌کرد: این مساله و ایجاد تسهیلات برای تجار با کشور‌هایی که مراودات و تجارت بالایی با آن‌ها داریم، جزو مواردی است که هم از سوی گمرک و هم سازمان توسعه تجارت در دستور کار است.

وی تاکید کرد: این موضوع و به‌ویژه کاهش هزینه‌های مواد اولیه، تجهیزات، ماشین‌آلات خطوط تولید و ... در کمترین زمان ممکن بین تجار و بازرگانان ایران و چین با ایجاد کریدور سبز گمرکی در دستور کار است.

عسگری خاطرنشان‌کرد: اکنون شاهد فعالیت کریدور سبز گمرکی با روس‌ها هستیم و در این زمینه تجار بزرگ کشور به روسیه معرفی شده اند و هر دو گمرک ایران و روسیه تسهیلاتی را در قالب کریدور سبز ارائه می‌کنند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله رئیسی در پاسخ به دعوت رسمی شی‌جین پینگ رئیس‌جمهوری چین عصر روز دوشنبه (۲۴ بهمن) در صدر هیاتی بلندپایه سیاسی و اقتصادی و برای دیدار رسمی سه روزه عازم پکن پایتخت چین شد.

آیت الله رییسی پس از دیدار با رئیس جمهور، نخست‌وزیر و رئیس کنگره ملی خلق چین، شامگاه چهارشنبه از پکن عازم کشورمان شد.

در جریان این سفر و در حضور روسای جمهور دو کشور، علاوه بر برگزاری نشست مشترک هیات‌های عالی رتبه، ۲۰ سند همکاری نیز به امضای مقامات عالیرتبه دو طرف رسید.

رئیس جمهور در این سفر همچنین در برنامه‌هایی جداگانه با مسوولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه پکن، جمعی از اندیشمندان و فرهیختگان برتر چین، مسئولان ده‌ها شرکت بزرگ اقتصادی چین و فعالان افتصادی ایرانی مقیم چین و نیز ایرانیان مقیم این کشور دیدار و گفتگو کرد.

ایرنا

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سرپرست شرکت سرمایه گذاری امید خبر داد:

ایجاد سه هلدینگ مالی، سیمانی و صنعتی در دل "وامید"

ضرورت حذف یک رانت بزرگ در کشور
نایب رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان فراز در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

ضرورت حذف یک رانت بزرگ در کشور

ارسال نظر