بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در مجمع:

تولید آهن اسنفجی برای "کگل" حاشیه سود خوب دارد

مجمع عمومی فوق العاده شرکت معدنی و صنعتی گل گهر برگزار شد.
کد خبر : ۲۶۷۴۳۷

تولید آهن اسنفجی برای

به گزارش بورس نیوز، مجمع عمومی فوق العاده شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با به حد نصاب رسیدن ۸۰ درصد سهامداران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مجمع تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه و دیگری تغییر در ماده ۱۴ اساسنامه مانند ابلاغیه سازمان بورس جهت اطلاع رسانی پذیره نویسی سهام از طریق کدال تصمیم گیری خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در این مجمع، ایمان عتیقی، مدیر مجتمع شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با اشاره به گزارش توجیهی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر بیان کرد: همان طور که می‌دانید گل گهر از سرمایه ۲۰ هزار میلیارد تومان به ۳۶ هزار میلیارد تومان قصد افزایش سرمایه دارد. این افزایش سرمایه به میزان ۸۱۵۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته و ۷۸۵۰ میلیارد تومان از محل مطالبات انجام خواهد شد.

وی افزود: افزایش سرمایه درخواستی شرکت گل گهر ۱۶ هزار میلیارد تومان بوده که بخش عمده آن برای افزایش سرمایه شرکت‌های زیرمجموعه، مشارکت در افزایش شرکت‌ها و بخش دیگر تامین سرمایه در گردش جهت خرید سنگ است.

مدیر مجتمع شرکت معدنی و صنعتی گل گهر ادامه داد: بخش عمده از تولید گل گهر ظرف یک سال آینده به شرکت جهان فولاد ارسال می‌شود. طرح آهن اسفنجی بهترین سود و حاشیه سود را دارد. به لحاظ اینکه بتوانیم خوراک شرکت جهان فولاد را تامین کنیم باید سر خط سنگ را تامین کرده و جهت بهره برداری و بالارفتن تولید به دو شرکت جهان فولاد و توسعه آهن فولاد ارسال شود. هر دو شرکت در سال ۱۴۰۲ دو طرح اسفنجی را به بهره برداری می‌رسانند که حاشیه سود خوبی را نیز به دنبال دارد.

عتیقی خاطرنشان کرد: مجوز افزایش سرمایه در بورس اخذ شد. یکی از حوزه‌هایی که افزایش سرمایه شامل آن می‌شود شرکت توسعه آهن فولاد است که تولید حدود ۳ میلیون ورق را در دستور کار دارد و فصل اول سال ۱۴۰۳ بهره برداری خواهد شد.

وی بیان کرد: اگر این اتفاق رخ دهد به فروش بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که اگر ۳۰ درصد آن را حاشیه سود در نظر بگیریم حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان سود شرکت خواهد شد این شروع خوبی برای گل گهر ظرف دو سال آینده است.

مدیر مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر توضیح داد: افزایش سرمایه در چند زیرمجموعه مانند شرکت گهر انرژی، شرکت توسعه آهن فولاد، شرکت آب خلیج فارس، شرکت گهر زمین گل گهر، شرکت سرمایه گذاری گل گهر و نیز در بخش زیرساخت‌های جاده‌ای صورت خواهد پذیرفت.

عتقیقی افزود: اگر بخواهیم چشم انداز ظرفیت تولید شرکت معدنی و صنعتی گل گهر را از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۶ در نظر بگیریم، گل گهر به لحاظ اینکه تولیدکننده کنسانتره و گندله بوده در سال ۱۴۰۲ بخشی را به عنوان افزایش تولید در نظر گرفتیم. البته بگویم که فقط هدف گل گهر نیست و آهن اسفنجی در شرکت‌های زیرمجموعه در حال تولید است. تولید ۱۰ میلیون تن گندله در سال ۱۴۰۳، ۱۲ میلیون تن در سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ و ۱۴ میلیون تن در سال ۱۴۰۵ و ۱۴۰۶ بوده که برگرفته از نیاز کشور و شرکت‌های تابعه منطقه گل گهر است. شرکت گل گهر در سال ۱۴۰۵ به ۷.۵ میلیون تولید گندله دست بیابد.

وی ادامه داد: شرکت توسعه آهن فولاد سال ۱۴۰۱، ۳ هزار و ۳۰۰ تن آهن اسفنجی تولید می‌کند. در سال ۱۴۰۲، میزان خرید سنگ را ۴ هزار و ۶۰۰ تن در نظر گرفتیم شرکت توسعه آهن فولاد بیشترین حاشیه سود را در بخش آهن اسفنجی محقق می‌کند.

مدیر مجتمع شرکت گل گهر بیان کرد: شرکت جهان فولاد در سال ۱۴۰۱، ۹۰۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید کرد. در سال ۱۴۰۲ ظرفیت تولید آهن اسنفجی تقریبا دو برابر می‌شود که با تامین گندله، کنسانتره و خرید سنگ بخشی از خوراک این شرکت را تامین می‌کنیم. هر خوراکی که در منطقه گل گهر تامین می‌شود؛ از آنجایی که هزینه حمل بار به آن تعلق نمی‌گیرد قیمت تمام شده محصول کم می‌شود. در شرکت جهان فولاد حمل بار با نوار نقاله انجام می‌شود که این موضوع، این شرکت را منحصر به فرد کرده است. در جابه جایی‌های کامیونی و ریلی ما ریزش بار داریم که با مزیت حمل با نوار نقاله در جهان فولاد ما ریزش بار نیز نداریم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر