بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
بررسی معاملات تالار سیمان بورس کالا در ۱۱ ماهه سال جاری نشان می‌دهد که بیش از ۵۱ میلیون تن انواع سیمان به ارزش بیش از ۳۳ همت در بورس کالا به فروش رفته است.
کد خبر : ۲۶۷۴۴۴

بیش از ۵۱ میلیون تن سیمان در بورس کالا به فروش رسید

به گزارش بورس نیوز، بررسی معاملات تالار سیمان بورس کالا در ۱۱ ماهه سال جاری نشان می‌دهد که بیش از ۵۱ میلیون تن انواع سیمان به ارزش بیش از ۳۳ همت در بورس کالا به فروش رفته است؛ بیشترین حجم معاملات سیمان برای شرکت سیمان تهران بود که به تنهایی در ۱۱ ماه بیش از ۲.۵ میلیون تن انواع سیمان در بورس کالا فروخت.

بر اساس این گزارش، در ۱۱ماه سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۲ میلیون تن (۶۲.۰۴۷ میلیون تن) انواع سیمان در بازار فیزیکی بورس کالا عرضه که با تقاضای بیش از ۶۱ میلیون تن (۶۱.۷۶۵ میلیون تن) روبه‌رو شد.

در مدت مورد بررسی بیش از ۵۱ میلیون تن (۵۱.۲۱۸ میلیون تن) انواع سیمان به ارزش بیش از ۳۳.۴ هزار میلیارد تومان (همت) در تالار سیمان به فروش رفت.

همچنین در همین مدت ۱۱ ماهه در بازار اوراق مبتنی بر کالا، ۴۶۲.۷۹۲ میلیون گواهی سپرده سیمان (معادل ۴۶۲.۷۹۲ هزار تن انواع سیمان) دست به دست شد که با ارزش ریالی ۳۳۹ میلیارد و ۲۵۶ میلیون تومانی روبه‌رو شد.

بیشترین حجم معاملات سیمان برای شرکت سیمان تهران بود که به تنهایی در ۱۱ ماه بیش از ۲.۵ میلیون تن انواع سیمان به فروش رسید. سیمان آبیک با ۲.۲۸ میلیون تن و سیمان ساوه با ۲.۰۸ میلیون تن نیز با بیشترین حجم معاملات روبه‌رو بودند که توانستند در ۱۱ ماه بیش از ۲ میلیون تن سیمان بفروشند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر