بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
دستیابی به فناوری های جدید؛ نیاز حوزه معدن و صنایع معدنی
مدیرعامل ایمیدرو گفت: در بخش مس با اکتشافات جدید به رتبه ۵ دنیا رسیدیم. در حوزه سنگ آهن ذخایر جدید کشف کردیم. در مجموعه ایمیدرو و شرکت‌ها در ۵ سال گذشته ارزش ذخایر ایجاد شده بالغ بر ۲۷ میلیارد دلار است.
کد خبر : ۲۶۷۴۹۵

دتسیابی به فناوری های جدید؛ نیاز حوزه معدن و صنایع معدنی

وجیه الله جعفری، مدیرعامل شرکت ایمیدرو در گفتگو با بورس نیوز، اظهار کرد: آنچه که در بخش معدن و صنایع معدنی مهم است دستیابی به تکنولوژی و فناوری‌های جدید است، زیرا برای اکتشاف و استخراج بهتر و نیز مهمتر از همه فرآوری انواع عناصر به آن نیاز داریم.

وی افزود: در مجموعه معاونت معدنی، وزارت صمت و ایمیدرو دنبال این هستیم، آنچه که اکتشاف می‌کنیم را فرآوری کنیم. نکته مهم؛ حمایت از افراد متخصص، شرکت‌های دانش بنیان شکل گرفته و شرکت‌های بزرگ است. همان طور که معاونت علمی فناوری گفت بحث نوآوری شرکت‌ها و کنسرسیوم‌های بزرگ می‌تواند اتفاق بیفتد.

جعفری ادامه داد: شرکت گل گهر توانست شرکت‌های مختلفی را دور خود جمع کند و آن‌ها را برای حل مسائل مرتبط به خود انتخاب کند. این شرکت می‌تواند برند واقعی در نوآوری بخش معدن شرکت گل گهر و شرکت‌های دیگر را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: چند سال است که ایمیدرو به دنبال این است تا شرکت‌های بزرگ به سمت و سوی ایجاد مراکز فناوری و نوآوری، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، ایجاد نوآوری و بزرگ کردن شرکت را برای حوزه کاری خود دنبال کرده است. رویدادی که توسط گل گهر انجام شد، حتما باید برای شرکت‌های دیگر تکرار و این موضع به جدیت دنبال شود.

مدیرعامل ایمیدرو در پایان گفت: در بخش مس با اکتشافات جدید به رتبه ۵ دنیا رسیدیم. در حوزه سنگ آهن ذخایر جدید کشف کردیم. در مجموعه ایمیدرو و شرکت‌ها در ۵ سال گذشته ارزش ذخایر ایجاد شده بالغ بر ۲۷ میلیارد دلار است. در دوسال گذشته ارزش معدن‌هایی که به گواهی کشف و ذخایر جدید تبدیل شده اند در حوزه زغال سنگ، کرومیت، طلا، سنگ آهن و مس و مواد معدنی دیگر حدود ۱۴ میلیارد دلار است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:

حوزه معدن یکی از فرصت‌های اقتصادی ویژه کشور

دستیابی به رتبه پنجم جهانی در حوزه اکتشافات مس
اکتشافات معدنی همچنان رو به رشد؛

دستیابی به رتبه پنجم جهانی در حوزه اکتشافات مس

ارسال نظر