بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
توقف برنامه راهبردی مدیرعامل سایپا؛

محافظه کاری یا منافع مافیا مانع حرکت انقلابی تیموری؟

موضوع ایجاد تیروان در قسمت قطعات بدنه خودرو ایده ارزشمندی است که محمدعلی تیموری مدیرعامل سایپا با جسارت آن را در دستور کار خود قرار داده است.
کد خبر : ۲۶۷۶۹۸

محافظه کاری یا منافع مافیا مانع حرکت انقلابی تیموری؟

به گزارش بورس نیوز، موضوع ایجاد تیروان در قسمت قطعات بدنه خودرو ایده ارزشمندی است که محمدعلی تیموری مدیرعامل سایپا با جسارت آن را در دستور کار خود قرار داده است. افزایش بهره وری، مبارزه با فساد و رانت، کاهش دلالی، افزایش کیفیت قطعات، کاهش هزینه مزایا اقدام مبارک و هوشمندانه تیموری در جاده مخصوص است. قطعا اجرای این ایده ۲ الزام اصلی است که متاسفانه به دلایل مشکوکی هنوز محقق نشده است:

۱- اولین موضوع تشکیل یک تیروان قدرتمند است. ایده تشکیل دو تیروان در قسمت بدنه در خوشبینانه‌ترین حالت اشتباه راهبردی است و بدبینانه‌ترین حالت تامین کننده منافع عده منفعت طلب است. به لحاظ فنی، ابعاد، امکانات، تجهیزات، وسعت کار و لجستیک تشکیل یک تیروان بزرگ و قدرتمند منطقی و صرفه اقتصادی دارد در غیر این صورت تشکیل چند تیروان در قسمت بدنه نقض غرض است. سیاست درست، منطقی و اقتصادی همان ایده تیموری مبنی بر تشکیل یک تیروان با محوریت سایپاپرس است. هر اتفاقی غیر از این هم در عمل ناموفق خواهد بود و هم دست مایه تمسخر آیندگان خواهد شد.

۲- دومین موضوع همراهی و سرعت عمل سازه گستر است. از آنجا که تاکنون تمامی امور در این حوزه با شرکت سازه گستر بوده لذا برای تشکیل یک تیروان بزرگ و قدرتمند عملکرد این شرکت در انتقال قرارداد‌ها و ایجاد زیرساخت‌های مالی و اداری یک ضرورت است. بررسی‌ها نشان می‌دهد علی رغم اینکه مدیریت ارشد سازه گستر کاملا همراه با برنامه تیموری است، ولی در سطوح پایین‌تر هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است. اینکه چرا بعد از گذشت دو ماه از دستور تیموری هنوز هیچ جلسه‌ای در این خصوص تشکیل نشده و موضوعات روی زمین مانده است جای سوال است. آیا منافع دلالان مانع کار است و یا محافظه کاری عده‌ای توسط نهاد‌های نظارتی قابل بررسی است.

منبع: خط بازار

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فروش بدون قرعه کشی ایران خودرو و سایپا
از روز چهارشنبه انجام می شود؛

فروش بدون قرعه کشی ایران خودرو و سایپا

ساعت ۹:۰۰ صبح روز چهارشنبه؛

ثبت نام پیش فروش سایپا از ۲ روز آینده

ارسال نظر