بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
امکان سقوط ۲۶ درصدی بازار‌های سهام آمریکا
مورگان استنلی هشدار داده که سهام ایالات‌متحده به بالاترین سطح ناپایدار رسیده و ممکن است طی چند ماه ۲۶ درصد سقوط کند.
کد خبر : ۲۶۷۷۲۲

امکان سقوط ۲۶ درصدی بازار‌های سهام آمریکا

به گزارش بورس نیوز، استراتژیست ارشد مورگان استنلی هشدار داده که سهام ایالات‌متحده به بالاترین سطح ناپایدار رسیده و ممکن است طی چند ماه ۲۶ درصد سقوط کند.

مایک ویلسون، استراتژیست ارشد سهام ایالات‌متحده گفت که سطح فعلی ارزش گذاری سهام را می‌توان با «منطقه مرگ» مقایسه کرد، اصطلاحی در کوهنوردی که ارتفاع آنقدر بالا را توصیف می‌کند که کوهنوردان اکسیژن کافی برای تنفس ندارند.

ویلسون می‌گوید: «بسیاری از مرگ و میر‌ها در کوهنوردی در ارتفاعات ناشی از منطقه مرگ بوده است، یا به‌طور مستقیم از طریق از دست دادن عملکرد‌های حیاتی، یا به‌طور غیرمستقیم به دلیل تصمیمات اشتباه گرفته شده تحت استرس یا ضعف فیزیکی که منجر به سانحه می‌شود».

وی افزود: «این مورد، قیاس کامل برای جایی است که امروز سرمایه‌گذاران سهام قرار دارند و صادقانه بگویم، جایی که دهه گذشته بار‌ها در آن قرار گرفتند».

این استعاره بیانگر سطوح بیش از حدی است که قیمت سهام از ابتدای سال جاری تاکنون به آن صعود کرده است.

ویلسون اظهار کرد که اس اند پی ۵۰۰ می‌تواند در عرض چند ماه به ۳۰۰۰ واحد سقوط کند که حدود ۲۶ درصد از سطح فعلی کاهش می‌یابد.

این پیش‌بینی تلخ به دنبال آن چیزی است که بسیاری از تحلیلگران آن را بدترین سال برای بازار سهام از زمان بحران مالی ۲۰۰۸ می‌خوانند. هر سه شاخص در سال ۲۰۲۲ سقوط کردند و میانگین صنعتی داوجونز در پایان سال ۸.۸ درصد کاهش یافت، در حالی که اس اند پی ۵۰۰ به میزان ۱۹.۴ درصد و نزدک کامپوزیت ۳۳.۱ درصد سقوط کرد.

این استراتژیست بار‌ها هشدار داده است که افزایش بازار دوام نخواهد آورد، زیرا انتظار دارد تورم بیش از پیش‌بینی بسیاری از اقتصاددانان دیگر شود و فدرال رزرو آمریکا را مجبور به افزایش نرخ بهره برای تحت کنترل درآوردن افزایش قیمت‌ها کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پس از تصمیم بانک خلق چین رقم خورد؛

رنگ قرمز بر معاملات بازارهای آسیایی

پس از رشد وال استریت اتفاق افتاد؛

رشد شاخص های عمده بازار سهام آسیا

ارسال نظر