بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
در بازارهای جهانی؛

قیمت نفت در مسیر افزایشی

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۴سنت معادل ۰.۱۷درصد افزایش به ۸۲دلار و ۵۹سنت رسید.
کد خبر : ۲۶۷۷۶۷

قیمت نفت در مسیر افزایشی

به گزارش بورس نیوز، قیمت نفت تغییر چندانی در معاملات روز سه‌شنبه در آسیا نداشته است. امید به بهبود اقتصاد چین و افزایش تقاضا برای سوخت نگرانی درمورد افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا را که می‌تواند به تقاضا در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان آسیب برساند، جبران کرده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۴ سنت معادل ۰.۱۷ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۵۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۲ سنت معادل ۰.۲۹ درصد افزایش ۷۵ دلار و ۹۰ سنت معامله می‌شود.

نفت برنت و نفت خام آمریکا هر دو در آستانه یک کاهش قیمت ماهانه قرار دارند؛ برنت ۲.۲ درصد و نفت آمریکا ۳.۸ درصد از ارزش خود را طی یک ماه گذشته از دست داده است.
انتظار بهبود تقاضا برای سوخت در چین قیمت نفت را بالا می‌برد. اقتصاددان‌ها پیش‌بینی می‌کنند فعالیت کارخانه‌ای در دومین اقتصاد بزرگ دنیا در ماه جاری میلادی رشد کرده باشد.

تحلیلگران نفت بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان همچنان پیش‌بینی می‌کنند متوسط قیمت نفت در سال جاری میلادی ۹۰ دلار در هر بشکه باشد.

اما اطلاعات اقتصادی آمریکا و تورم بالاتر از حد انتظار نگرانی درمورد افزایش بیشتر نرخ بهره بانک مرکزی این کشور را بالا می‌برد که همین حالا هم تقاضا در آمریکا را محدود کرده است.

بازار منتظر گزارش مؤسسه نفت آمریکا و همچنین اداره اطلاعات انرژی این کشور درمورد ذخایر نفتی آمریکاست که قرار است به‌ترتیب در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه منتشر شود و می‌تواند روند افزایش یا کاهش تقاضا را مشخص کند.

تحلیلگران انتظار دارند ذخایر نفت خام آمریکا ۴۰۰ هزار بشکه در روز در هفته منتهی به ۲۴ فوریه افزایش یافته باشد که دهمین افزایش هفتگی پیاپی این ذخایر است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر