بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر گفت:

ایران جزو ۷ کشور تولیدکننده طلا در دنیا

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر گفت: ایران در بین ۷ کشور تولیدکننده طلا و جواهر و ۱۰ کشور مصرف کننده این کالا قرار دارد.
کد خبر : ۲۶۷۸۸۶

ایران جزو ۷ کشور تولیدکننده طلا در دنیا

به گزارش بورس نیوز، حجت شفاهی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اظهار کرد: حدود ۱۰ هزار واحد تولیدی طلا و جواهر در کل کشور وجود دارد که از این میزان، ۲ هزار واحد خرد، کوچک و بزرگ در تهران مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه صنعت طلا و جواهر در دهه‌ گذشته پیشرفت‌های چشمگیری داشته، افزود: در حوزه ساخت ماشین آلات مورد نیاز این صنعت، صنعتگران توانستند بخشی از تجهیزات صنعت طلا و جواهر را مهندسی معکوس و بخش دیگری از ماشین آلات مورد نیاز این صنعت را اختراع کنند که نمونه‌ی خارجی ندارد.

شفاهی خاطرنشان کرد: در حل حاضر، هم در طراحی طلا و جواهر و هم در تولید، جایگاه خوبی داریم به طوریکه برخی از محصولات ما با نشان‌های خارجی در بازار به فروش می‌رسد. کیفیت مصنوعات ما تا جایی ارتقاء یافته که برخی از کشور‌ها مشتری محصولاتمان هستند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر با اشاره به بخشنامه‌هایی که مانع صادرات محصولات طلا و جواهر می‌شود، گفت: سالهاست در فلزات گرانبها تحریم هستیم که همین موضوع صادرات ما را تحت الشعاع قرار داده، یک سری از آیین نامه‌ها و بخشنامه‌ها هم در داخل کشور وجود دارد که مانع صادرات طلا و جواهر شده است؛ در صورتیکه محصولات ما، توان رقابت و حضور را در بازار‌های صادرات دارد.

وی بیان کرد: ایران در بین ۷ کشور تولیدکننده طلا و جواهر و ۱۰ کشور مصرف کننده این کالا قرار دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر