بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
در بازارهای جهانی؛

طلا باز هم عقب نشینی کرد

طلا باز هم عقب نشینی کرد
قیمت هر اونس طلا پس از آنکه روز چهارشنبه به بالاترین حد یک هفته‌ای خود رسید، با ۲.۶ درصد کاهش به ۱۸۳۴ دلار و ۲۰ سنت رسید.
کد خبر : ۲۶۷۸۹۰

طلا باز هم عقب نشینی کرد

به گزارش بورس نیوز، قیمت هر اونس طلا پس از آنکه روز چهارشنبه به بالاترین حد یک هفته‌ای خود رسید، با ۲.۶ درصد کاهش به ۱۸۳۴ دلار و ۲۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز به ۱۸۳۵ دلار و ۲۰ سنت رسید.

برایان لان، مدیر عامل GoldSilver Central در سنگاپور گفت: قیمت طلا در حال تثبیت و تقویت دلار عامل کاهش اندک قیمت طلا شده است.

داده‌های روز چهارشنبه نشان داد که تولید ایالات‌متحده برای چهارمین ماه متوالی در فوریه کاهش یافته است، اما نشانه‌هایی وجود دارد که فعالیت کارخانه‌ها با کاهش سفارشات جدید از پایین‌ترین سطح بیش از دو تا ۲.۵ سال گذشته شروع به تثبیت کرده است.

بازار‌های پول انتظار دارند که نرخ هدف فدرال رزرو در ماه سپتامبر به ۵.۴۶۵ درصد برسد. افزایش نرخ‌های بهره جذابیت طلا را به‌عنوان یک محافظ تورم کاهش می‌دهد و در عین حال هزینه فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

شاخص دلار ۰.۱ درصد افزایش یافت و و باعث شد که شمش برای خریدارانی که سایر ارز‌ها را در اختیار دارند مقرون به صرفه نباشد.

بر اساس گزارش رویترز، سیاست‌گذاران فدرال رزرو پیش‌بینی‌هایی را در مورد مسیر نرخ و اقتصاد در نشست ۲۱ تا ۲۲ مارس ارائه خواهند کرد. بازده خزانه‌داری ۱۰ ساله آمریکا برای اولین بار از نوامبر در روز چهارشنبه به چهار درصد رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره بدون تغییر به ۲۰.۹۹ دلار رسید و پلاتین ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۵۳.۵۱ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۴۴۲ دلار و ۹۶ سنت رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر