بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
با اعلام وزارت دارایی روسیه؛

درآمد مالیاتی نفت و گاز روسیه کاهش یافت

درآمد مالیاتی نفت و گاز روسیه کاهش یافت
وزارت دارایی روسیه اعلام کرد درآمد مالیاتی از نفت و گاز در فوریه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۶ درصد کاهش یافت و به ۵۲۱ میلیارد روبل معادل ۶.۹۱ میلیارد دلار رسید.
کد خبر : ۲۶۷۹۱۶

درآمد مالیاتی نفت و گاز روسیه کاهش یافت

به گزارش بورس نیوز، وزارت دارایی روسیه اعلام کرد درآمد مالیاتی از نفت و گاز در فوریه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۶ درصد کاهش یافت و به ۵۲۱ میلیارد روبل معادل ۶.۹۱ میلیارد دلار رسید. درآمد حاصل از نفت و فرآورده‌های نفتی که بیش از دو سوم درآمد مالیات انرژی در ماه گذشته بود، در پی کاهش قیمت نفت اورال روسیه نسبت به قیمت نفت برنت، به میزان ۴۸ درصد کاهش یافت و به ۳۶۱ میلیارد روبل رسید.

اتحادیه اروپا واردات نفت خام و فرآورده‌های نفتی روسیه از طریق دریا را ممنوع کرده و کشور‌های صنعتی گروه هفت، مکانیزم سقف قیمت را برای صادرات این کشور به کشور‌های خارج از اروپا فعال کردند.

در شرایطی که میانگین قیمت نفت اورال نسبت به سال گذشته، بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده، روسیه به دنبال کاستن تدریجی اختلاف قیمت نفت اورال نسبت به نفت برنت است که برای محاسبه مالیات‌ها استفاده می‌کند تا درآمد‌ها را در بحبوحه تحریم‌ها، تقویت کند.

در آمد انرژی حدود یک سوم از خزانه روسیه به حساب می‌آید که در بحبوحه افزایش هزینه تامین مالی جنگ در اوکراین، تحت فشار قرار گرفته است.

درآمد گازی در فوریه پس از آن که درآمد بالاتر از مالیات استخراج معدنی، نتوانست از دست دادن عوارض صادرات گاز را جبران کند، ۴۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و به ۱۶۱ میلیارد روبل رسید. پس از این که شرکت گازپروم، صادرات گاز به اروپا که از نظر تاریخی بزرگترین بازار این شرکت بوده است را کاهش داد و قیمت گاز به دلیل زمستان گرم‌تر از حد معمول، به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد، درآمد بودجه از عوارض صادرات گاز، ۸۱ درصد کاهش یافت و به ۴۰ میلیارد روبل رسید.

بر اساس گزارش بلومبرگ، درآمد مالیات استخراج معدنی روی گاز، از افزایش موقتی مالیات برای گازپروم به میزان ۵۰ میلیارد روبل در ماه در فاصله سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ سود برد و ۸۶ درصد افزایش یافت و ۱۲۱ میلیارد روبل رسید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
قیمت نفت به ۹۰ دلار می‌رسد
تحلیلگران پیش بینی کردند؛

قیمت نفت به ۹۰ دلار می‌رسد

ارسال نظر