بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
افزایش ۴۲ درصدی ارزش بازار قرارداد‌های آتی
صندوق طلا به لحاظ ارزش معاملات و زعفران از نظر حجم معاملات در رتبه نخست بازار قرارداد‌های آتی ایستاد.
کد خبر : ۲۶۷۹۵۱

افزایش ۴۲ درصدی ارزش بازار قرارداد‌های آتی

به گزارش بورس نیوز، ۱۱۰ هزار قرارداد آتی به ارزش بیش از هزار و ۲۶۲ میلیارد تومان در بازار قرارداد‌های آتی در هفته منتهی به ۱۲ اسفند منعقد شد که به لحاظ حجم افزایش ۲۸ درصدی و از نظر ارزش افزایش ۴۲.۴ درصدی را شاهد بود. صندوق طلا به لحاظ ارزش معاملات و زعفران از نظر حجم معاملات در رتبه نخست بازار قرارداد‌های آتی ایستاد.

به گزارش کالاخبر، ۱۰۹ هزار و ۷۴۰ قرارداد آتی به ارزش بیش از هزار و ۲۶۲ میلیارد تومان در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۱۲ اسفند منعقد شد. بیشترین سهم معاملات بازار قرارداد‌های آتی به لحاظ حجم متعلق به زعفران با ۷۳ هزار و ۷۳۶ قرارداد به ارزش بیش از ۳۶۴ میلیارد تومان برای ۴ موعد تحویلی اسفند ۱۴۰۱ و اردیبهشت، تیر و شهریور ۱۴۰۲ بود.

برای صندوق طلا نیز ۳۴ هزار و ۶۰ قرارداد به ارزش بیش از ۸۹۱ میلیارد تومان در ۵ موعد تحویلی فروردین، خرداد، مرداد، مهر و آذر ۱۴۰۲ در هفته منتهی به ۱۲ اسفند منعقد شد.

نقره هم با منعقد شدن هزار و ۹۴۴ قرارداد به ارزش بیش از ۵ میلیارد و ۹۶۶ میلیون تومان در یک موعد تحویلی اسفند ۱۴۰۱ روبه رو بود.

زعفران با سهم ۶۷ درصدی در حجم بیشترین سهم را از حجم قرارداد‌های آتی در اختیار داشت و در جایگاه اول ایستاد. به لحاظ ارزشی این دارایی با سهم ۲۹ درصدی از کل معاملات قرارداد‌های آتی در رتبه دوم جای گرفت.

سهم صندوق طلا از حجم معاملات به ۳۱ درصد و از ارزش ۷۱ درصد بود و به این ترتیب صندوق طلا به لحاظ حجم در جایگاه دوم و به لحاظ ارزش در جایگاه اول ایستاد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر