بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
داریوش ابوحمزه معاون رفاه اجتماعی وزیر رفاه:

استفاده از طرح کالابرگ الکترونیکی اختیاری است

معاون رفاه اجتماعی وزیر رفاه گفت: همچنان طرح کالابرگ الکترونیکی اختیاری است و هموطنان می‌توانند از یارانه در قالب کالابرگ استفاده نکنند.
کد خبر : ۲۶۸۰۵۹

استفاده از طرح کالابرگ الکترونیکی اختیاری است

به گزارش بورس نیوز، داریوش ابوحمزه، معاون رفاه اجتماعی وزیر رفاه درخصوص طرح کالابرگ الکترونیک اظهار کرد: مبلغ شارژ شده مربوط به ماه آینده است. فرض کنید فردی ۳۰۰ هزار تومان یارانه می‌گیرد. می‌تواند ۱۶۰ هزار تومان را برای خرید کالا‌ها استفاده کند و باقی آن را به صورت یارانه نقدی در آخر ماه دریافت کند. این طرح اختیاری است و اگر کسی نخواست می‌تواند به صورت نقدی در پایان ماه یارانه را دریافت کند.

وی افزود: افراد می‌توانند با کد دستوری #۲۸۷۸۸ از میزان یارانه خود آگاه شوند. همچنین "اپلیکشن شما" برای این منظور طراحی شده که می‌توانند مطلع شوند چه مقدار از یارانه را برای خرید کالا استفاده کردند و چه مقدار از آن نقدی مانده است.

ابوحمزه درخصوص تعداد فروشگاه‌های متصل به این سامانه ادامه داد: دو دسته فروشگاه به سامانه متصل هستند. تعدادی فروشگاه زنجیره‌ای است که اسامی آن‌ها در اطلاعیه وزارتخانه آمده است. بیش از ۲ هزار فروشگاه غیرزنجیره‌ای مانند سوپرمارکت‌ها به سامانه متصل شده اند. لیست این فروشگاه‌ها در اطلاعیه وزارتخانه قابل مشاهده است.

معاون رفاه اجتماعی وزیر رفاه بیان کرد: افراد در مراجعه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانند با کارت‌های بانکی نیز خرید خود را انجام دهند.

وی درباره اختیاری بودن این طرح گفت: همچنان طرح کالابرگ الکترونیکی اختیاری است و هموطنان می‌توانند از یارانه در قالب کالابرگ استفاده نکنند. نیز می‌توانند به صورت کامل از این طرح طرح کالابرگ استفاده کنند یا بخشی نقدی و بخشی طرح کالابرگ استفاده کنند. هیچ گونه اجباری در کار نیست.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر