بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
کاهش قیمت نفت در معاملات امروز
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۴ سنت کاهش به ۸۵ دلار و ۹۴ سنت رسید.
کد خبر : ۲۶۸۱۱۹

کاهش قیمت نفت در معاملات امروز

به گزارش بورس نیوز، به رغم نگرانی مقامات اجرایی صنعت نفت درمورد محدود بودن ذخایر مازاد در بازار و بی‌ثباتی عرضه روسیه در بحبوحه افزایش تقاضا از سوی چین قیمت نفت در معاملات امروز کاهش داشت.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۴ سنت کاهش به ۸۵ دلار و ۹۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱۸ سنت کاهش ۸۰ دلار و ۲۸ سنت معامله می‌شود.

قیمت نفت خام برنت در آستانه ششمین افزایش پیاپی هفتگی قرار دارد که بلندمدت‌ترین روند افزایش قیمت آن از ماه مه ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد. امید به بهبود تقاضا در چین به‌دنبال بالا رفتن ظرفیت فعالیت پالایشگاهی در آسیا و خاورمیانه که به نفت خام بیشتری نیاز دارند از قیمت نفت حمایت کرده‌است.

مدیرعامل شرکت شورون گفت کشتی‌های حامل نفت خام و محصولات نفتی روسیه حالا مجبورند مسافت‌های طولانی‌تری را برای رسیدن به بازار‌های تحریم نشده طی کنند. آن‌هم در شرایطی که ذخایر نفتی محدود شده‌است؛ بنابراین بازار جهانی کاملاً نسبت‌به اختلال‌های غیرمنتظره در عرضه نفت آسیب‌پذیر است.

تاجران نفت منتظرن اطلاعات تجارت نفت چین در ماه‌های ژانویه و فوریه هستند و به‌دنبال نشانه‌هایی از بهبود تقاضا پس‌از برداشته شدن محدودیت‌های کرونا‌ای در این کشور می‌گردند.

انتظار می‌رود ذخایر نفت خام و محصولات نفتی آمریکا طی هفته گذشته کاهش یافته باشد. گزارش مؤسسه نفت این کشور قرار است در ساعات آینده منتشر شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مجلس با افزایش نرخ نفت گاز تحویلی به معادن مخالفت کرد
در بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲؛

مجلس با افزایش نرخ نفت گاز تحویلی به معادن مخالفت کرد

نفت در آستانه افزایش قیمت هفتگی
با افزایش تقاضا در چین؛

نفت در آستانه افزایش قیمت هفتگی

ارسال نظر