بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
در هفته سوم اسفندماه رقم خورد؛

انعقاد ۱۵ میلیون ورقه بهادار در بورس کالا

انعقاد ۱۵ میلیون ورقه بهادار در بورس کالا
در بازار گواهی سپرده بورس کالا، نزدیک ۱۵ میلیون ورقه بهادار مبتنی بر کالا با ارزش بیش از ۵۴۸ میلیارد تومان در هفته سوم اسفند (منتهی به ۱۹ اسفند) منعقد شد.
کد خبر : ۲۶۸۲۱۱

انعقاد ۱۵ میلیون ورقه بهادار در بورس کالا

به گزارش بورس نیوز، ۱۴ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۹ ورقه بهادار مبتنی بر کالا با ارزش بیش از ۵۴۸ میلیارد و ۳۴۱ میلیون تومان در بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالا در هفته گذشته منعقد شد.

ارزش معاملات هفته منتهی به ۱۲ اسفند نیز بیش از ۸۳۵ میلیارد تومان برای ۱۸ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۳۵۸ ورقه بهادار مبتنی بر کالا بود.

در جریان معاملات هفته گذشته، یک میلیون و ۳۲۰ هزار و ۴۰۰ اوراق گواهی سپرده سکه طلا (تمام) در حالی منعقد شد که این دارایی پایه ارزش بیش از ۳۷۷ میلیارد و ۹۳۵ میلیون تومان را ثبت کرد.

اوراق مبتنی بر تمام سکه طلا با کسب سهم ۶۲ درصدی در ارزش معاملات در جایگاه نخست ایستاد. سکه طلا (تمام) سهم ۹ درصدی در حجم معاملات داشت و جایگاه دوم را در حجم کل بازار گواهی سپرده کالایی پس از سیمان از آن خود کرد.

سیمان با ثبت معامله ۱۱ میلیون و ۶۸۳ هزار گواهی سپرده، رتبه نخست از نظر حجم را از آن خود کرد و ارزش معاملات این دارایی بیش از ۱۱ میلیارد و ۹۱۸ میلیون تومان شد. سهم این دارایی از حجم کل معاملات ۷۸ درصد بود و از لحاظ حجم در جایگاه نخست ایستاد.

در هفته منتهی به ۱۹ اسفند ۹۰۷ هزار و ۷۶۰ گواهی سپرده زعفران نیز به ارزش بیش از ۳۴ میلیارد و ۵۹۴ میلیون تومان منعقد شد که این دارایی پایه، با سهم ۶ درصدی در حجم و ارزش جایگاه چهارم در حجم و سوم در ارزش را به خود اختصاص داد.

ارزش معاملات یک میلیون و ۱۴ هزار و ۹۱۶ گواهی سپرده شیشه نیز به بیش از ۱۱۵ میلیارد و ۴۴۸ تومان رسید و این دارایی توانست مقام سوم را از لحاظ حجم بعد از سیمان و سکه طلا و مقام دوم را از نظر ارزش پس از سکه طلا (تمام) از آن خود کند. این دارایی پایه توانست سهم ۷ درصدی از حجم کل معاملات گواهی سپرده کالایی و سهم ۲۱ درصدی از ارزش کل این معاملات را به خود اختصاص دهد.

در هفته‌ای که گذشت معامله ۵۱ هزار و ۶۵ گواهی سپرده برنج به ارزش بیش از ۳ میلیارد و ۲۷۶ میلیون تومان در بازار مالی بورس کالای ایران نیز به ثبت رسید. همچنین ۲۴ گواهی سپرده زیره سبز به ارزش بیش از ۴.۶ میلیون تومان منعقد شد.

در هفته گذشته همچنین شاهد اضافه شدن دارایی جدید به بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالا بودیم به گونه‌ای که در نخستین روز از راه اندازی ابزار گواهی سپرده شمش طلا ۱۶ هزار و ۸۴۴ گواهی به ارزش نزدیک ۵ میلیارد و ۱۶۴ میلیون تومان منعقد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر