بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
بررسی هزینه سبد معیشت کارگران؛

امروز؛ جلسه کمیته دستمزد برگزار می شود

امروز؛ جلسه کمیته دستمزد برگزار می شود
امروز جلسه کمیته دستمزد مجدد با اعضای این کمیته برگزار می شود تا ارقام و روش های محاسباتی در هزینه سبد معیشت بررسی بیشتر شود.
کد خبر : ۲۶۸۳۵۱

امروز؛ جلسه کمیته دستمزد برگزار می شود

به گزارش بورس نیوز، علی خدایی، عضو کارگری شورای عالی کار اظهار کرد: ۱۲ میلیون و ۴۷۹ هزار تومان سبد نهایی معیشت نیست، هنوز سر ارقام به توافق نرسیده‌ایم.

عضو کارگری شورای عالی کار در ارتباط با تغییراتی که در اقلام اساسی و مصرف آن داده‌اند تا نرخ سبد پایین بیاید؛ بیان کرد: به عنوان مثال اگر در سبد سال‌های گذشته، سرانه مصرف گوشت در سبد غذایی ۳۸ گرم بود، حالا آن را ۲۰ گرم در نظر گرفته‌اند. نان را از ۳۱۰ گرم به ۱۰۰ گرم کاهش داده‌اند. در ردیف حبوبات، اقلامی را به حبوبات منتخب اضافه کرده‌اند که قیمت را پایین‌تر می‌آورد. در میوه‌جات و سبزیجات هم همین اتفاق افتاده است. در ضمن تاکید دارند که مراجع رسمی این اعداد را اعلام کرده‌اند. در نتیجه با آن محاسباتی که ما اصلاً نمی‌پذیریم، نرخ سبد معیشت را همان ۱۲ میلیون و ۴۷۹ هزار تومان محاسبه و اعلام کرده‌اند.

وی ادامه داد: در کمیته دستمزد، گروه کارفرمایی و دولت، عدد ۱۲ میلیون و ۴۷۹ هزار تومان را امضا کرده‌اند؛ یکی از اعضای گروه‌های کارگری کمیته دستمزد نیز مشروط این عدد را امضا کرده، ولی اعضای اصلی کارگری شورایعالی کار و نماینده کانون عالی شورا‌های اسلامی کار که در کمیته دستمزد حضور داشته، به هیچ عنوان این عدد را نپذیرفته‌اند.

خدایی گفت: با توجه به اینکه عدد پیشنهادی دولت و کارفرمایان مورد قبول گروه کارگری قرار نگرفته، مقرر شده قبل از نشست بعدی شورایعالی کار که احتمالاً روز جمعه برگزار خواهد شد، یک جلسه دیگر کمیته دستمزد در مورد اعداد سبد معیشت داشته باشیم. امیدواریم در آن جلسه، نرخ سبد معیشت نهایی شود و بعد به مساله دستمزد ورود کنیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر