بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس محقق کرد؛

"فارس" رکورد زد

ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های "فارس" در بخش شرکت‌های «بورسی» مبلغی بالغ‌بر ۳۲۴ هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان اعلام شد.
کد خبر : ۲۶۸۸۶۶

بورس نیوز:

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در گزارش فعالیت ماهانه اسفندماه سال ۱۴۰۱ توانست مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود را مبلغی بالغ‌بر ۳۲ هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان شناسایی کند، این سرمایه‌گذاری‌ها حاصل از سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و خارج از بازار سهام شکل گرفت.

عمده‌ترین سرمایه‌گذاری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در اسفندماه مربوط به شرکت‌های خارج از بازار سرمایه بود، مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در شرکت‌های غیر بورسی برابر با ۲۵ هزار و ۲۳۴ میلیارد تومان و بهای تمام‌شده پرتفوی بورسی "فارس" بالغ‌بر ۷ هزار و ۶۵۶ میلیارد تومان بود.

این شرکت در اسفندماه در حوزه مواد و محصولات شیمیایی، واسطه‌گری‌های مالی و پولی، فعالیت‌های کمکی به نهاد‌های مالی واسط، عرضه برق گاز بخار و آب گرم، تجارت عمده‌فروشی به‌جز وسایل نقلیه موتور، سایر صنایع و سایر فعالیت‌ها سرمایه‌گذاری کرد.

بیشترین تمرکز "فارس" در آخرین ماه از سال ۱۴۰۱ و نهمین ماه از سال مالی منتهی به خردادماه ۱۴۰۲ مربوط به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های غیر بورسی بود که بهای تمام‌شده آن بالغ‌بر ۲۵ هزار و ۲۳۴ میلیارد تومان شناسایی شد، این میزان سرمایه‌گذاری در مقایسه با سال مالی گذشته ۷ درصد افزایش را به دنبال داشت.

عمده‌ترین سرمایه‌گذاری "فارس" در پرتفوی بورسی و شرکت‌های خارج از بورس که در اسفندماه انجام داد متعلق به سرمایه‌گذاری در حوزه «مواد و محصولات شیمیایی» با ۲۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان بود که همچنان بخش مهم و ویژه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس است و نسبت به ماه گذشته با افزایش همراه بود. «مواد و محصولات شیمیایی» سهم ۵۷ درصدی از سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت‌های غیر بورسی و سهم ۷۷ درصدی از سرمایه‌گذاری‌ها در پرتفوی بورسی را در اختیار گرفته است.


بهای تمام‌شده‌ای که "فارس" جهت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های «بورسی» پرداخت کرده بالغ‌بر ۷ هزار و ۶۵۶ میلیارد تومان بود، میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه نسبت به ماه گذشته کمی افزایش و نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز حدود یک هزار و ۶۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. بهای تمام‌شده‌ای که "فارس" جهت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های «غیر بورسی» پرداخت کرده بالغ‌بر ۲۵ هزار و ۲۳۴ میلیارد تومان بود، میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه نسبت به ماه گذشته تغییری نداشت و نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز ۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های "فارس" در بخش شرکت‌های «بورسی» مبلغی بالغ‌بر ۳۲۴ هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان اعلام شد که نسبت به بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های بورسی، رشد ۴ هزار و ۱۳۸ درصدی را به همراه داشت.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در پرتفوی بورسی "فارس" مربوط به شرکت «گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان» با ۳ هزار و ۲۲۷ میلیارد تومان بود و پس از آن نیز بیشترین بهای تمام‌شده مربوط به شرکت «پتروشیمی فجر» با ۹۹۵ میلیارد تومان بود، در این دوره ماهانه بخش «پتروشیمی شیراز و تأمین سرمایه خلیج‌فارس» با افزایش سرمایه‌گذاری همراه بود.

بیشترین میزان ارزش بازار در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» در اختیار شرکت «پتروشیمی پارس» با ۸۶ هزار و ۵۵ میلیارد تومان بود، همچنین «پتروشیمی نوری» نیز با ۸۰ هزار و ۳۳۶ میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را در این دوره در اختیار داشتند.

همان گونه که گفته شد بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "پارس" در شرکت‌های غیر بورسی برابر با ۲۵ هزار و ۲۳۴ میلیارد تومان بود، بیشترین سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته در این دوره مربوط به «سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد» با ۱۰ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان بود و پس از آن نیز بیشترین سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته مربوط به شرکت «پالایش بیدبلند خلیج‌فارس» با ۴ هزار و ۹۵۳ میلیارد تومان بود.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ثبات درآمدی در
تداوم عملکرد خوب "فارس"؛

ثبات درآمدی در"فارس"

ثبات درآمدی در
تداوم عملکرد خوب "فارس"؛

ثبات درآمدی در"فارس"

افزایش ۱۲ درصدی پورتفوی بورسی نسبت به ماه گذشته
تداوم عملکرد صعودی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس از ابتدای سال؛

افزایش ۱۲ درصدی پورتفوی بورسی نسبت به ماه گذشته

ارسال نظر