بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
رتبه نخست زعفران و صندوق طلا در بازار قرارداد آتی
بررسی معاملات هفتگی بازار قرارداد‌های آتی در بورس کالا نشان می‌دهد بیش از ۳۷ هزار قرارداد به ارزش نزیک ۳۵۳ میلیارد تومان در هفته نخست اردیبهشت منعقد شد.
کد خبر : ۲۶۹۳۵۵

رتبه نخست زعفران و صندوق طلا در بازار قرارداد آتی

به گزارش بورس نیوز، بررسی معاملات هفتگی بازار قرارداد‌های آتی در بورس کالای ایران نشان می‌دهد بیش از ۳۷ هزار قرارداد به ارزش نزیک ۳۵۳ میلیارد تومان در هفته نخست اردیبهشت منعقد شد.

قرارداد آتی واحد‌های صندوق طلا به لحاظ ارزش معاملات و قرارداد آتی زعفران از نظر حجم معاملات در رتبه نخست بازار قرارداد‌های آتی ایستاد. دارایی تازه این بازار هم با معامله ۵ هزار و ۸۲ قرارداد به ارزش نزدیک ۱۸.۸ میلیارد تومان جایگاه سوم را از آن خود کرد.

بر این اساس، ۳۷ هزار و ۷۹۲ قرارداد آتی به ارزش بیش از ۳۵۳ میلیارد و ۳۷۸ میلیون تومان در بازار مشتقه در هفته نخست اردیبهشت منعقد شد. بیشترین سهم معاملات بازار قرارداد‌های آتی به لحاظ حجم متعلق به زعفران با ۲۵ هزار و ۱۹۴ قرارداد به ارزش بیش از ۲۱۵ میلیارد تومان برای ۳ موعد تحویلی اردیبهشت، تیر و شهریور ۱۴۰۲ بود.

برای صندوق طلا نیز ۷ هزار و ۱۳۷ قرارداد به ارزش بیش از ۲۱۵ میلیارد تومان در ۵ موعد تحویلی خرداد، مرداد، مهر، آذر و بهمن ۱۴۰۲ در هفته منتهی به ۸ اردیبهشت منعقد شد.

دارایی تازه وارد این بازار یعنی شمش طلا نیز شاهد رشد قرارداد‌ها و انعقاد ۵ هزار و ۸۲ قرارداد به ارزش نزدیک ۱۸.۸ میلیارد تومان بود.

نقره هم با منعقد شدن ۳۷۹ قرارداد به ارزش نزدیک یک میلیارد و ۸۰۹ میلیون تومان در ۲ موعد تحویلی اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۲ روبه رو بود.

زعفران با سهم ۶۷ درصدی در حجم بیشترین سهم را از حجم قرارداد‌های آتی در اختیار داشت و در جایگاه نخست ایستاد. به لحاظ ارزشی این دارایی با سهم ۳۳ درصدی از کل معاملات قرارداد‌های آتی بعد از صندوق طلا در رتبه دوم جای گرفت.

سهم صندوق طلا از حجم معاملات به ۱۹ درصد و از ارزش ۶۱ درصد بود و به این ترتیب صندوق طلا به لحاظ حجم در جایگاه دوم و به لحاظ ارزش در جایگاه نخست ایستاد.

سهم شمش طلا از حجم معاملات ۱۳ درصد و از ارزش ۵ درصد بود و این دارایی در هر دو آیتم سوم شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر