بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول گفت:

هشدار صندوق بین المللی پول به مشکلات اقتصاد جهانی

هشدار صندوق بین المللی پول به مشکلات اقتصاد جهانی
مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول (IMF) هشدار داد که جهان در لبه پراکندگی ژئواکونومیک قرار دارد که به عقیده وی می‌تواند مشکلات بیشتری را به رشد جهانی اضافه کند.
کد خبر : ۲۶۹۶۶۹

هشدار صندوق بین اللملی پول به مشکلات اقتصاد جهانی

به گزارش بورس نیوز، مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول (IMF) هشدار داد که جهان در لبه پراکندگی ژئواکونومیک قرار دارد که به عقیده وی می‌تواند مشکلات بیشتری را به رشد جهانی اضافه کند.

کریستالینا جورجیوا، مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول، خواستار همکاری در زمانی شد که رشد در سراسر جهان بر اساس معیار‌های تاریخی بسیار ضعیف است.

رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت: «پس از دهه‌ها افزایش یکپارچگی جهانی، این خطر فزاینده وجود دارد که ممکن است جهان به بلوک‌های اقتصادی رقیب تقسیم شود و این سناریویی است که برای همه از جمله برای مردم اروپا بد خواهد بود.»

وی هشدار داد که چشم‌انداز رشد در زمانی که چشم‌انداز جهانی در کوتاه مدت و میان مدت ضعیف است، به طور فزاینده‌ای تیره و تار خواهد بود.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند که رشد در پنج سال آینده حدود سه درصد باقی بماند که پایین‌ترین پیش‌بینی میان‌مدت در بیش از سه دهه گذشته است.

جورجیوا خاطرنشان کرد: «با این حال، بانک‌های مرکزی تا زمانی که تورم تحت کنترل نباشد، نمی‌توانند آن را نادیده بگیرند. انقباض پولی مورد نیاز بر رشد تاثیر می‌گذارد و برخی از آسیب‌پذیری‌های مالی را آشکار می‌کند».

به گفته این مقام که هشدار داد تقسیم تجاری ممکن است در بلندمدت تا هفت درصد برای اقتصاد جهانی هزینه داشته باشد و احیای همکاری چندجانبه برای رشد بلندمدت در همه جا حیاتی است.

وی می‌گوید که این هزینه تقریبا معادل تولید سالانه آلمان و ژاپن است. همچنین وی افزود که اگر جداسازی فناوری اضافه شود، برخی کشور‌ها ممکن است شاهد زیان تولید ناخالص داخلی تا ۱۲ درصد باشند.

جورجیوا تاکید کرد: ما نمی‌توانیم این هزینه‌ها را نادیده بگیریم.

رئیس صندوق بین‌المللی پول قبلا گفته بود که شوک‌های چند سال گذشته، از جمله همه‌گیری کووید، درگیری روسیه و اوکراین و افزایش نرخ بهره پس از سال‌ها سیاست پولی سست، ضربه‌ای به اقتصاد جهانی وارد کرده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دولت ایران کم خرج ترین دولت در خاورمیانه
آمار صندوق بین‌المللی پول نشان می دهد؛

دولت ایران کم خرج ترین دولت در خاورمیانه

ارسال نظر