بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۸
کد خبر : ۳۸۲۵۶
سيد محمد حسيني در گفت‌وگو با فارس درباره عدم حضور پايگاه‌هاي خبري الف، رجا‌نيوز، عصر ايران، تابناك، جهان، فردا و... در هفدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها به خاطر عملكرد نامناسب معاون مطبوعاتي و وجود برخي گلايه‌ها در اين خصوص اظهار داشت: نامه‌اي از سوي اين سايت‌ها براي ما ارسال شده كه من اين نامه را نديده‌ام و به بنده هم منتقل نكرده‌اند و هم‌اكنون متوجه آن شدم.

وي ادامه داد: در بيانيه‌اي كه از سوي اين پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني صادر شده تنها به اين موضوع اشاره شده كه نامه‌اي از سوي آنها براي وزير ارسال شده اما هيچ‌گونه رايزني در اين خصوص از سوي مسئولان پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني كه اين بيانيه را صادر و از حضور در نمايشگاه انصراف داده‌اند با بنده صورت نگرفته است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان كرد: ظاهرا گلايه پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني اين بوده است كه آنها بايد در كنار خبرگزاري‌ها جانمايي مي‌شدند. اما در اين خصوص كسي با ما صحبت‌ و رايزني نكرده است و تماس تلفني با بنده در اين خصوص گرفته نشده است.

وي با تذكر اينكه بنده روز قبل از افتتاح نمايشگاه در مجلس در دسترس بودم و در صبح روز افتتاح نمايشگاه نيز در همايشي حضور داشتم، گفت: با اين وجود كسي با بنده طرح موضوعي در اين خصوص نداشته است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به اين پرسش كه آيا از نحوه جانمايي غرفه‌ها در نمايشگاه مطبوعات امسال رضايت دارد، اظهار داشت: من هنوز از نمايشگاه بازديد نكرده‌ام و پس از بازديد نظر خود را اعلام مي‌كنم.

جهان:اینک برای روشنتر شدن ذهن مخاطبان محترم، نامه سایت هایالف، تابناک، جهان نیوز، رجانیوزوفردانیوزبه وزیر محترم ارشاد آورده می شود و در ادامه توضیحاتی را به آن می افزاییم:


برادر ارجمند جناب آقای دکتر حسینی-دام عزه-
وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی،
سلام علیکم؛

احتراماً نظر به اهمیت ویژه ایفای نقش رسانه ها و مطبوعات در نظام جمهوری اسلامی و لزوم حضور منسجم رسانه های انقلابی در راستای به انجام رساندن وظایف ذاتی خود در این عرصه، پایگاههای اطلاع رسانی ذیل الذکر بر آن شدند تا از فرصت مناسب پیش آمده در نمایشگاه مطبوعات امسال(آبان ماه 89) در جهت ارتباط گیری مؤثر با مخاطبان حوزه رسانه، بهره گیری کنند؛ لذا با علاقه مندی به تمهیدات و مقدمات معمول آن با صرف انرژی، وقت و هزینه مشغول شدند.

متأسفانه درست در روز تحویل غرفه ها به مدیران این پایگاههای اطلاع رسانی از طرف برگزارکنندگان نمایشگاه اطلاع داده شد که محل استقرار سایت ها در طبقه دوم و به تعبیر ما در جایی نامناسب است. با کمال تأسف باید بگوییم که عدم اختصاص جای مناسب به پایگاههای اطلاع رسانی و سایت ها در سال های گذشته نیز مسبوق به سابقه می باشد.

با آنکه یکی از فاکتورهای مهم جذابیت نمایشگاه مطبوعات حضور سایت های پرمخاطب خبری با رویکرد سیاسی و فرهنگی است مع الأسف مسؤولان امر همواره در تعامل با ایشان در مقایسه با خبرگزاری ها و نشریات به ایشان همچون طفیلی و رسانه های خرده پا می نگرند.

پس از تماس با معاونت محترم مطبوعاتی، جناب آقای رامین و درخواست برای تغییر مکان و اختصاص محل مناسب و پاسخ منفی ایشان، اینک به استحضار جنابعالی می رساند که علی رغم علاقه قلبی و تمهیدات جدی برای شرکت در این نمایشگاه، در صورت عدم جابجایی محل غرفه های پایگاه های اطلاع رسانی ذیل الذکر از طبقه دوم به طبقه اول و در نظر گرفتن جایی مناسب جهت حضور، با کمال تأسف از حضور در نمایشگاه امسال معذور خواهیم بود.

امید است وزیر محترم که بر علاقه مندی خود به جایگاه رسانه های مردمی بارها تأکید داشته اند، با حل این مشکل و به تبع آن حضور سایت هایی که جزء پربیننده ترین رسانه های خبری– تحلیلی در نوع خود هستند، طراوت و شادابی را به برگزاری این سال نمایشگاه بازگردانند.

والله ولی التوفیق
پایگاههای اطلاع رسانی الف، تابناک، جهان نیوز، رجا نیوز و فردا نیوز

به گزارش خبرنگار جهان نامه مذکور شنبه شب (1/8/89) از طرف پایگاه های اطلاع رسانی فوق برای مشاور جوان وزیر ارشاد دورنگار می گردد و مشاور محترم وزیر قول می دهد که در اسرع وقت مطلب را به اطلاع آقای وزیر برساند.

صبح روز یکشنبه (2/8/89) در پیگیری انجام شده از مشاور وزیر، وی از جانب وزیر پاسخی کلی بابت بررسی مطلب اعلام می کند و قرار می شود تا ظهر و در اولین فرصت نتیجه را اعلام کند.

در ادامه پیگیری ها، سایت ها با این پاسخ مدیر کل محترم مطبوعات داخلی - که به صورت شفاهی به واسطه مشاور جوان وزیر به مدیر مسؤول جهان نیوز انتقال پیدا کرد- مواجه شدندکه: نقشه غرفه ها توزیع شده و جاها مشخص است؛ اما اگر تا ظهر عده ای که قرار بود در طبقه همکف مستقر شوند نیامدند، شاید بتوان برخی از سایت ها را جای ایشان در پایین مستقر کرد.

متأسفانه تا فردای آن روز یعنی دوشنبه (3/8/89) هیچ رسیدگی خاصی انجام نمی شود و 5 سایت فوق بر خلاف میل و با وجود آمادگی و برنامه ریزی برای شرکت در نمایشگاه مجبور می شوند با صدور بیانیه ای از حضور خود، منصرف شوند.

در هنگام صدور بیانیه انصراف، سایت عصر ایران و پس از صدور آن 5 سایت دیگر هم به جهت نارضایتی خود از روند کار نمایشگاه با امضای این بیانیه از شرکت در نمایشگاه انصراف دادند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر