بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۸۴ - ۰۰:۱۱
گروه بورس- روز گذشته بورس اوراق بهادار تهران همچون اولین روز کارى هفته با شاخص منفى مواجه شد.
کد خبر : ۳۹

همان‌طور که دسته‌اى از تحلیلگران هفته گذشته این رکود را پیش‌بینى کرده بودند روز گذشته شاخص کل تالار شیشه‌اى با ۲۰ واحد افت به ۱۲ هزار و ۵۸۴ واحد تنزل یافت. در این بین شاخص بازده نقدى و قیمت با ۵۲ واحد منفى سردمدار رکود در بین گروه‌هاى دیگر بود شاخص صنعت نیز با ۱۱ واحد منفى به ۹ هزار و ۵۶۵ واحد رسید.

گویى داستان پرونده هسته‌اى ایران و نهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهورى بر بازار بورس سایه افکنده است و ابهام دادوستد سهام به وجود آورده است. در این بین عمده سهام سبد صبح‌اقتصاد با کاهش نسبى و قلیلى مواجه بودند، اما در نهایت از میان ۱۲ شرکت سبد سهام صبح‌اقتصاد تنها یک شرکت با افزایش قیمت مواجه شد و مابقى شرکت‌ها با رکود مواجه بودند.

در معاملات سهام روز گذشته تنها شرکت سرمایه‌گذارى مسکن با ۵/۰ درصد افزایش با قیمت ۴۶۵۰ ریال معامله شد. اما دو شرکت ایران خودرو و سایپا که به تازگى از گروه خودرویى‌ها در سبد سهام صبح‌اقتصاد جاى گرفته‌اند روز گذشته با رکود مواجه شدند و ایران خودرو با ۵۷/۰ درصد، سایپا با ۱۲/۰ درصد منفى به معاملات خود پایان دادند، اما همان‌طور که در روزهاى گذشته نیز گفته شده است این دو شرکت به جهت سود قابل تقسیمى که در روزهاى آتى براساس مصوبه مجمع خود اعلام خواهند کرد انتخاب شده و در جدول سبد سهام صبح‌اقتصاد جاى گرفته‌اند. اما گروه بهمن دیگر شرکت این گروه همچنان بر روى عدد ۵۵۵۵ ایستاده است گویى این شرکت علاقه زیادى به عدد ۵ دارد.

گروه صنعتى سدید نیز روز گذشته با ۸۸/۰ درصد افت معاملات خود را با قیمت ۸۹۹۵ ریال به پایان رساند، اما آنچه در رابطه با این سهم گفتنى است، گروه صنعتى سدید از استحکام لازم برخوردار است و رکود مقطعى آن نباید براى سهامداران جاى نگرانى داشته باشد. اما در معاملات دیروز شرکت‌هاى پتروشیمى اراک، گازلوله، سرمایه‌گذارى توکافولاد و چادرملو نیز در ردیف سهام منفى بازار قرار گرفتند که در این بین سرمایه‌گذارى توکا فولاد با ۵۲/۰ درصد منفى داراى بیشترى رکود بود، شرکت سرمایه‌گذارى غدیر نیز روز گذشته در معاملات خود نوسانى نداشت و قیمت این شرکت در پایان معاملات با رقم ۴۵۰۰ ریال به ثبت رسید. سرمایه‌گذارى صنعت نفت و توسعه معادن روى نیز همچنان با نماد بسته مواجه‌اند.

اشتراک گذاری :