بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۷
در گفتگو با بورس نیوز عنوان شد :

سودآوری "تپکو" در سال 90

با افزایش در میزان تولید ، نیاز به قطعات بیشتری در شرکت احساس می شود و با توجه به اینکه خرید شرکت به صورت مدت دار صورت می گیرد ، باید با گرفتن وام منابع مالی مورد نیاز خود را تأمین کند .
کد خبر : ۴۴۸۳۳

شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو ، در زمینه تولید و فروش ماشین آلات سنگین (راهسازی ، کشاورزی و صنعتی) فعالیت داشته و قادر به انجام سایر فعالیت های فنی ، بازرگانی و مهندسی مرتبط است .

این شرکت با گذشت 9 ماه از سال با 311 ريال زیان مواجه بوده و میزان زیان خود را تا پایان سال 149 ريال پیش بینی کرده است .

یک منبع آگاه در خصوص این میزان زیان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز گفت : براساس قوانین بورس ، شرکت اجازه ندارد سود شرکت های تحت پوشش خود را در اطلاعات میان دوره در نظر بگیرد و به نظر می رسد با اعمال سود ناشی از شرکت های زیر مجموعه خود ، 311 ريال زیان در پایان سال به 149 ريال زیان نزدیک شود .

شرکت گفت : این میزان سود به دلیل افزایش در میزان تولید و به تبع آن افزایش در میزان فروش و نیز تغییر در ترکیب فروش محصولات بوده است .

این منبع هزینه های مالی در نظر گرفته شده برای سال آتی را در راستای خرید قطعات مورد نیاز شرکت دانست و افزود : با افزایش در میزان تولید ، نیاز به قطعات بیشتری در شرکت احساس می شود و با توجه به اینکه خرید شرکت به صورت مدت دار صورت می گیرد ، باید با گرفتن وام منابع مالی مورد نیاز خود را تأمین کند .

وی در خصوص درآمد حاصل از سرمایه گذاری های شرکت برای سال جاری افزود : درآمد آنها با توجه به قوانین موجود در بورس در اطلاعیه ها و صورت های مالی ما منظور نشده است که در پایان سال مالی جاری این درآمدها اعلام خواهد شد .

لازم به ذکر است که رشد 226 درصدی این درآمدها در پیش بینی بودجه 90 شرکت ناشی از افزایش تعداد شرکت های تحت پوشش بوده که در سال 90 به سودآوری خواهند رسید که شامل شرکت خدمات تجهیزات سنگین هسکو ، شرکت خدمات کومات ماشین شرق و شرکت فرتاک ماشین است .

وی در پایان اجرای طرح هدفمندی یارانه ها را روی شرکت تأثیرگذار دانست و اظهار داشت : این طرح روی هزینه ها به ویژه هزینه های ناشی از انرژی و سوخت اثراتی را خواهد داشت ، اما میزان تأثیرات این طرح کاملاً مشخص نیست .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر