بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۸۴ - ۱۵:۱۱

بانک کارآفرين و سرمايه‌گذارى البرز و سرمايه‌گذارى ملى نيز از جمله شرکت‌هاى بازار بودند که با معاملات عجيب روبه‌رو شدند. معاملات سهام چادرملو، نيرو محرکه، موتوژن، داروسازى اسوه و آلومتک نيز از ديگر مواردى بودند که ...

کد خبر : ۵۳
روز گذشته با توجه به بهبود نسبى فضاى پرونده هسته‌اى ايران و همچنين مشخص شدن 6 کانديد اصلى رياست جمهوري، بازار سهام شاهد افزايش تعداد بازيگران بود که در نتيجه حضور 4 هزار و 212 خريدار خرد و کلان معامله 40 ميليون سهمى شرکت‌هاى گوناگون ارزش معاملاتى 204 ميليارد ريالى را در پى داشت.
روز گذشته براى دومين هفته متوالى بانک پارسيان با بيشترين تعداد خريدار مواجه شد و 343 نفر بيش از 4/3 ميليون سهم <وپارس> را خريدارى کردند. به نظر مى‌رسد حمايت‌هاى انجام شده از اين سهم به همراه تمايل خريداران جزء از افزايش سرمايه و دريافت سود سالانه چنين وضعيتى را براى اين سهم به وجود آورده است.
اما سايپا و ايران خودرو ديزل دو سهمى بودند که روز گذشته اقبال بخش عمده‌اى را از فعالان را به دست آوردند. سايپا روز گذشته با 285 نفر معامله 4/4 ميليونى داشت و يک ميليون سهم ايران خودرو ديزل توسط 147 نفر خريدارى شد. معاملات سايپا بيشترين حجم سهام معامله شده بازار در روز گذشته بود.
اما سهام پتروشيمى نيز دوشادوش سهام خودرويى حرکت کردند و سه سهم پتروشيمى اصفهان، اراک و خارک با معاملاتى جالبى روبه‌رو شدند.
پتروشيمى اصفهان در اولين روز بازگشايى نماد 238 نفر خريدار را به خود ديد که اين تعداد خريدار نتوانستند بيش از 715 هزار سهم اين شرکت را معامله کنند.
پتروشمى اراک معامله 3/1 ميليون سهمى توسط 54 نفر را داشت و پتروشيمى خارک با 6 خريدار معامله 546 هزار سهم را به خود ديد.
بانک کارآفرين و سرمايه‌گذارى البرز و سرمايه‌گذارى ملى نيز از جمله شرکت‌هاى بازار بودند که با معاملات عجيب روبه‌رو شدند. معاملات سهام چادرملو، نيرو محرکه، موتوژن، داروسازى اسوه و آلومتک نيز از ديگر مواردى بودند که در جدول خريدهاى عجيب قرار گرفتند که در ميان اين شرکت‌ها معاملات آلومتک پررنگ‌تر بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر