بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۱
کد خبر : ۵۳۴۳۶

شوخی بخش خبری ۲۰:۳۰ با عزت‌الله ضرغامی، انتصاب دو مدیر از سوی معاون سیما، آسیب دیدگی دکورهای برنامه "شب‌های روشن" در اثر بارندگی شدید و تقدیر معاون صدا از دو برنامه رادیویی از نکات خواندنی هفته گذشته سازمان صدا و سیما بوده است.

به گزارش  مهر، تهیه‌کننده برنامه "شب‌های روشن" با انتقاد به همزمانی برنامه‌های گفتگو محور با سریال‌های تلویزیونی گفت: شرایط رقابت بین برنامه‌های تلویزیونی مانند یک دوئل نابرابر است.

- نظرسنجی مجموعه‌های ماه رمضان در هفته سوم تغییر کرد. در حالی که مجموعه‌های "سه دونگ سه دونگ"، "پنج کیلومتر تا بهشت"، "سقوط یک فرشته" و سی‌امین روز" در دو هفته اول ماه رمضان رتبه‌های اول تا چهارم را کسب کرده بود در هفته سوم رتبه‌بندی سریال‌ها تغییر کرد و "سقوط یک فرشته"، "سه دونگ سه دونگ"، "پنج کیلومتر تا بهشت" و "سی‌امین روز" رتبه‌های اول تا چهارم را از آن خود کردند.

- یکی از نشریات کثیر الانتشار هفته گذشته خبر جالبی درباره بازیگران مجموعه‌های ماه رمضان چاپ کرده بود که خواندن آن نیز در این گزارش خالی از لطف نیست. رویا تیموریان قرار بود در ابتدا به جای شبنم مقدمی نقش پریچهر، لعیا زنگنه به جای فریبا کوثری نقش ریحانه، جمشید مشایخی به جای فرخ نعمتی نقش ملک، حسین یاری به جای هومن سیدی نقش سیاوش، آتیلا پسیانی به جای داریوش فرهنگ نقش همایون، فلور نظری به جای پردیس افکاری نقش مهشید، حمید گودرزی به جای مهدی سلوکی نقش امیرحسین، یکتا ناصر به جای پریناز ایزدیار در نقش مینا، اشکان خطیبی به جای شهنام شهابی نقش جمشید را قرار بود بازی کنند.

همچنین مهران رجبی، ابوالفضل پورعرب، رضا شفیعی جم و فتحعلی اویسی به جای محمد کاسبی نامزدهای نقش عمو پرویز، حمید گودرزی و یوسف تیموری به جای جواد عزتی نقش مسعود، رضا بنفشه‌خواه به جای سیاوش مفیدی نقش فرشاد، خاطره اسدی و افسانه پاکرو به جای مریم معصومی نقش منصوره، امیرحسین رستمی و پوریا پورسرخ به جای مجید صالحی برای نقش محسون قرار بود، بازی کنند.

- بابک کائیدان، یکی از نویسندگان مجموعه "سقوط یک فرشته" در گفتگو با خبرگزاری مهر تاکید کرد شخصیت‌های این مجموعه پلاستیکی نیستند و با تاثیر از نمونه‌های واقعی طراحی شده‌اند تا برای بیننده باورپذیر باشند.

- محمد جهانی مدیر رادیو تهران در گفتگو با خبرگزاری مهر تاکید کرد تنوع جزو اولویت‌های برنامه‌های رادیو تهران است و سعی می‌شود برنامه‌های متنوع این شبکه پاسخگوی نیاز تمام اقشار باشد.

-حجت‌الاسلام زائری کارشناس برنامه "شب‌های روشن" هفته گذشته اعلام کرد در برنامه‌های معارفی برای جذب گروههای مختلف مخاطب نیاز به فضاهای جدید داریم.

- بارش باران و وزش باد در تهران باعث شد برنامه‌ سوم شهریور "شب‌های روشن" که در فضای باز اجرا می‌شود، روی آنتن نرود. در واقع بارش باران باعث شده بود آسیب زیادی به دکورهای این برنامه وارد کند.
- سعید مقیسه قائم مقام مدیر شبکه سه تاکید کرد در ماه‌های اخیر شبکه‌ای با عنوان شبکه ورزش در دست تهیه است که ابتدا فقط از طریق گیرنده‌های دیجیتال قابل دریافت خواهد بود.

- شورای عالی معارف سیما قصد دارد در نمازهای جماعتی که از شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش می‌شوند، بازنگری کند.
بهروز امانی تهیه‌کننده برنامه نماز جمعه گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده به نظر می‌رسد نمازهای فعلی کمی تکراری،‌ قدیمی و کسل‌کننده شده‌اند، به همین خاطر شورای عالی معارف سیما از گروه ما درخواست کرده تا یک بازنگری در این حوزه انجام دهیم.

- در هفته گذشته محمدحسین صوفی معاون صدا از عوامل برنامه‌های "صبح تهران" رادیو تهران و "صدای ورزش" رادیو ورزش تقدیر کرد.

- حجت الاسلام سیدرمضان موسوی مقدم قائم مقام ریاست سازمان صداوسیما در مراسم اختتامیه طرح قرآنی ۱۴۴۵ گفت: طرح قرآنی ۱۴۴۵ با محوریت سوره انفال برگزار شد و تمرکز چنین طرح‌هایی روی یک موضوع باعث جاری و ساری شدن مفاهیم آن در زندگی ما می‌شود و هر بار به نکات جدیدی در آیات می‌رسیم.

- محمدحسین صوفی، معاون صدا در جمع عوامل برنامه هفت اقلیم رادیو فرهنگ، فرهنگ را مولد اندیشه و تفکری دانست که آن را تولید می‌کند.

- مهدی فرجی مدیر شبکه یک در گفتگو با خبرگزاری مهر تاکید کرد تلاش شده بسترهای لازم برای رخ دادن اتفاقات در قصه مجموعه "سقوط یک فرشته" به درستی چیده شود تا برای بیننده قابل باور باشد.

- پریناز ایزدیار بازیگر نقش روح در مجموعه تلویزیونی "پنج کیلومتر تا بهشت" هفته گذشته گفت: فکر نمی‌کنم که دوباره نقش یک روح را بازی کنم و به سراغ نقش‌های دیگر می‌روم، کلیشه شدن بد است و نمی‌خواهم به این ورطه بیافتم.


- محمد مسلمی، کارگردان و بازیگر "فیتیله دو" اعلام کرد قصد دارند هر سال یک فیلم سینمایی برای بچه‌ها داشته باشند.

- بخش خبری ۲۰ و ۳۰ که پنجشنبه‌ها در بخش "صرفا جهت اطلاع" به انتقاد از برخی مسؤولان می‌پردازد و به اصطلاح گاف‌های آن‌ها را می‌گیرد، در برنامه‌ اخیر به سراغ رئیس سازمان صداوسیما رفت.

ضرغامی که چندی پیش مصاحبه‌ای چند ساعته با یکی از نشریات داشته، درباره‌ وضعیت گریم و آرایش زنان در تلویزیون گفته بود: الان کمتر می‎توان آرایش را در چهره بازیگران و مجریان دید و به واقع آرایش معنا ندارد. بازیگر باید گریم متناسب با نقش را داشته باشد. امری که در گذشته بیشتر با آرایش انجام می‎شد تا گریم. اما خیلی مواقع مسائل پیش‎بینی نشده و بیرونی باعث می‎شود تصور کنیم تخلفی صورت گرفته است.

وی در ادامه این مصاحبه افزود: ما گروه‎‎های نظارتی تشکیل دادیم. آنها سر صحنه رفته‎اند و از خانم‎‎هایی که مسئول این کار هستند، بازدید کرده و دیده‎اند که هیچ‎گونه آرایشی نیست، گریم هم بسیار منطقی و مطلوب است، اما هنگام پخش به‎دلیل عدم تنظیم درست رنگ‎‎های مانیتور‎‎ها و گیرنده‎‎‎ها احساس می‎شود که آرایش غلیظی صورت گرفته است؛ در واقع در کنتراست رنگ چنین اتفاقی می‎افتد.

بر این اساس آیتم "صرفا جهت اطلاع" اخبار ۲۰ و ۳۰ با نقل برخی از این جملات سید عزت‌الله ضرغامی که البته در برخی سایت‌های وابسته به صداوسیما حذف شده، با اظهارات رئیس رسانه ملی درباره‌ تنظیم نبودن رنگ‎‎ مانیتور‎ و گیرنده و برداشت آرایش غلیظ شوخی کرد.

گوینده‌ خبر ۲۰ و ۳۰ گفت که بر اساس صحبت‌های رئیس سازمان صداوسیما، از این پس اگر احساس آرایش غلیظ در بازیگران تلویزیون و به خصوص گوینده‌های خبر داشتید، بدانید که رنگ‎‎ مانیتور‎ و گیرنده مشکل دارد!

- مدیر گروه معارف شبکه سه سیما هفته گذشته گفت: مشاوران مذهبی در مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های تلویزیونی شبکه سه کاملاً به صورت مستقل فعالیت دارند و زیر نظر گروه معارف این شبکه نیستند.

- با حکم علی دارابی معاون سیمای سازمان صدا و سیما هفته گذشته حسین کرمی به عنوان سرپرست جدید شبکه فیلم و سریال و فرشاد صادقی به عنوان مدیر شبکه ورزش منصوب شدند.

- همچنین با حکم علی‌اصغر جعفری معاون سیما، مهدی قاسمی که مدیریت شبکه آموزش سیما را برعهده دارد با حفظ سمت فرمانده حوزه مقاومت بسیج معاونت سیما شد.

- فرید شب‌خیز، تهیه‌کننده برنامه "خنده بازار" که از اول ماه رمضان هر شب به روی آنتن شبکه سه رفته و انتقاداتی را هم به همراه داشته است، گفت: در این برنامه اصلاً خود شخص مورد انتقاد قرار نمی‌گیرد، بلکه اتفاقاتی که افتاده را به نقد می‌کشیم.

- عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیما از راه‌اندازی رشته تخصصی "رسانه و سلامت" در دانشکده صدا و سیما خبر داد.

- جواد افشار کارگردان مجموعه تلویزیونی "سی‌امین روز" گفت: اگر ما چند سکانس ماورائی در این سریال داریم، در جهت مناسبات و پیامدهای اجتماعی شخصیت‌هاست با چنین تعریفی نمی‌توانیم از "سی‌امین روز" به‌عنوان یک سریال ماورائی نام ببریم و این سریال ماورائی نیست.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر