بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۸۴ - ۱۵:۰۹
کد خبر : ۵۴
 اعضاى هيات‌هاى نظارت، پذيرش و داورى بورس کالاى کشاورزى توسط شوراى بورس تعيين شد.
به گزارش روابط عمومى بورس کشاورزي- بر اساس اساسنامه سازمان کارگزارن بورس کالاى کشاورزى ، هيات نظارت در زمره نهاد‌هاى نظارتى سازمان کارگزاران بوده که اعضاى آن به دو جز دو نفر حسابدار خبره در جلسه اخير شوراى بورس تعيين شد و انتخاب دو عضو مذکور در جلسه آتى شوراى بورس کالاى کشاورزى صورت مى‌گيرد.
در اين جلسه همچنين کليات طرح عملياتى بازارگردانى (بازار‌سازى و سازماندهى بازار‌هاى اوليه و ثانويه) توسط کارگزاران به تاييد رسيد و مقرر شد آيين نامه معاملات بازار‌گردانى در جلسه آتى اين شورا بررسى و مورد تصويب قرار مى‌گيرد و بر اين اساس اصلاحات لازم در اساسنامه شرکت‌هاى کارگزارى و آيين نامه معاملات بورس صورت مى‌گيرد.
لازم به توضيح است تحقق اين مهم و انجام خريد و فروش توسط خود کارگزاران‌بر اساس ارزيابى فعاليت‌هاى 8 ماهه در رونق معاملات بورس تاثير مثبت بر جاى مى‌گذارد.
شوراى بورس بر ايجاد شعب محلى توسط بانک کشاورزى و سازمان تعاون روستايى و در مرحله دوم توسط ساير شرکت‌هاى کارگزارى توانمند از طريق برقرارى ارتباط مستقيم(‌Online‌) تاکيد کرد و شرايط حاضر را براى ايجاد تالار‌هاى منطقه مناسب ندانست اما کارگزاران با تاسيس شعب در مناطق مختلف مجاز به انجام دادو ستد به صورت مستقيم و همزمان با تالار تهران مى‌شوند و در اين رابطه مقرر شد طرح توجيهى لازم همراه با آيين نامه مربوط در شوراى بورس ارايه شود.
در اين جلسه ، شوراى بورس با تهيه طرح ايجاد بورس هاى تخصصى محلى نظير بورس برنج در استان‌هاى گيلان و مازندران ، بورس زعفران در خراسان و بورس پسته در کرمان با نظارت و هماهنگى بورس کالاى کشاورزى موافقت کرد و طبق نظير وزير امور اقتصادى و دارايى و رييس شوراى بورس کالاى کشاورزى مقرر شد طرح همسنجى بورس‌ها و شعب محلى در سطح جهان براى تصويب به شوراى بورس ارايه شود.
راهبرد هاى هفت‌گانه بورس کالاى کشاورزى يکى ديگر از مباحث شوراى بورس در اين جلسه بود که مقرر شد طرح مذکور پس از تکميل و ارايه به شورا به عنوان برنامه توسعه فعاليت‌هاى آتى بورس کالاى کشاورزى مورد بررسى و تصويب قرار گيرد.
اعضاى شوراى بورس کالاى کشاورزى بر لزوم لحاظ بورس کالاى کشاورزى در لايحه در شرف تاسيس اوراق بهادار و همچنين تهيه و تصويب قانون جامع بورس کالاى کشاورزى تاکيد کردند. همچنين آيين نامه اتاق پاياپاى مشابه آيين نامه بورس فلزات که قبلا به تصويب رسيده بود، در کميسيون فرعى شوراى بورس بررسى و مورد تصويب قرار گرفت و مقرر شد موارد مغايرت در جلسه آتى کميسيون مزبور مطرح و تصويب شود. در ضمن اول خرداد ماه از بورس کالاى کشاورزى بازديد به عمل آورده و از نزديک در جريان فعاليت بورس کالاى کشاورزى قرار خواهند گرفت. 
 
  
 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر