بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۶
اظهارات بهمنی در پاسخ به سوال خبرنگار بورس نیوز:

آغاز فعالیت بانک الکترونیکی آرین در آینده ای نزدیک

صبح روز جاری اولین همایش بین المللی بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با حضور رییس بانک مرکزی و جمعی از مدیران عرصه بانکداری کشور و نیز با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.
کد خبر : ۶۰۸۰۱

صبح روز جاری اولین همایش بین المللی بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با حضور رییس بانک مرکزی و جمعی از مدیران عرصه بانکداری کشور و نیز با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

در حاشیه برگزاری این همایش، محمود بهمنی رییس کل بانک مرکزی در پاسخ به سوال خبرنگار بورس نیوز در خصوص بانک الکترونیکی آرین و عدم ارایه مجوز به منظور آغاز فعالیت این بانک با وجود انجام پذیره نویسی سهام آن و نیز نگرانی سهامدارانش بابت راه اندازی آن اظهار داشت: برای آغاز فعالیت بانکداری بانک الکترونیکی آرین وجود یکسری مقدمات الزامی است که ایجاب می کرد تا آماده سازی لازم در راستای ورود این بانک به نظام بانکی کشور صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: موضوع فعالیت های بانک الکترونیکی آرین در حال حاضر در دست بررسی قرار دارد و می توان به سهامداران این بانک اطمینان خاطر داد که مشکلی برای آغاز فعالیت این بانک وجود نداشته و با فراهم شدن بسترهای لازم، درآینده ای نزدیک این بانک فعال خواهد شد. بهمنی در سخنرانی خود در این همایش از انتشار اوراق مشارکت الکترونیکی از سال آینده خبر داد.

ناصر حکیمی، رییس اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی نیز در حاشیه این همایش در گفتگو با خبرنگار ما با اذعان به اینکه کلیه خدمات بانکی ایران داخلی انجام می شود، تصریح کرد: در حال حاضر تمامی فعالیت ها و خدمات بانکی در کشور داخلی بوده و تصمیم سازمان جهانی ارتباطات مالی بین بانک ها (سویفت) هیچگونه نگرانی را برای سیستم بانکداری کشور ایجاد نمی کند.

بطوریکه می توان به مردم این اطمینان خاطر را داد تا در آینده بتوانند بدون هیچگونه نگرانی از این بابت، در بانک ها سرمایه گذاری کنند.

این مقام مسئول از اجرای یک پروژه ملی با مشارکت شرکت ملی انفورماتیک و داده پردازی ایران خبر داد که در حال حاضر عملیات اجرایی این پروژه کلید خورده و در شهریور ماه سال 91 به بهره برداری می رسد.

وی افزود: این پروژه مربوط به پروژه امضای دیجیتال است که اجرای آن تحول بزرگی را در نظام بانکی کشور ایجاد خواهد کرد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، اخبار تکمیلی در خصوص این همایش و سخنرانی های پیرامون بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، بزودی از طریق این سایت منتشر خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر