بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۰۵:۱۲
کد خبر : ۸۰۹۵۷
سنا- در معاملات روز دوشنبه، فعالان تالار شیشه‌ای 359 میلیون برگه سهم و حق‌تقدم را به ارزش یک هزار و 648 میلیارد ریال در 19 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.در نتیجه این مبادلات شاخص کل 36 پله پایین آمد و در رقم 30 هزار و 978 نشست. شاخص صنعت نیز 31 واحد افت کرد و شاخص 50 شرکت فعال‌تر، کاهشی 3 پله‌ای را ثبت کرد.همچنین در بازار روز گذشته در حالی شاخص بازار اول با نزول 65 واحدی در عدد 25هزار و 153 قرار گرفت که شاخص بازار دوم 194 واحد بالا رفت و به عدد 46 هزار و 277 رسید.

در نتیجه معاملات این روز نمادهای پالایش نفت بندر عباس، پالایش نفت تبریز و سرمایه‌گذاری غدیر با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص از افت بیشتر این متغیر جلوگیری کردند.
این در حالی بود که نمادهای فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، گل گهر و ایران خودرو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. همچنین پر‌بیننده‌ترین نمادهای بازار نیز ملی مس، بانک ملت، فولاد مبارکه، پالایش نفت بندرعباس، سایپا، سرمایه‌گذاری معادن و فلزات و کالسیمین بودند.
صدرنشینان بازار ديروز نیز با بیشترین رشد قیمت نمادهای سیمان سپاهان، کشت و صنعت پیاذر، سرمایه‌گذاری مسکن، دوده صنعتی پارس، پشم شیشه ایران، کشت وصنعت
چین چین و نورد و قطعات فولادی بودند.
این در حالی بود که نمادهای کارت اعتباری ایران کیش، کاشی نیلو، داده پردازی، توسعه صنایع بهشهر، داروسازی فارابی، پگاه آذربایجان غربی و پارس مینو با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند. سرمایه‌گذاران بورس تهران در روز دوشنبه طولانی ترین صف‌های خرید را برای نمادهای پالایش نفت بندر عباس، فولاد خراسان، قند شیرین خراسان، صنایع شیمیایی سینا، سیمان قائن، فولاد امیر کبی کاشان و حفاری شمال تشکیل دادند.
این در حالی بود که کنتور‌سازی ایران، پارس مینو، صنعتی بهشهر، بانک تجارت، بانک اقتصاد نوین، مارگارین و داروسازی اسوه با سنگین‌ترین صف‌های فروش مواجه شدند. از 359 میلیون برگه سهمی که امروز معامله شد، بیشترین حجم معاملات متعلق به نمادهای ملی مس، پلی اکریل، بین المللی توسعه ساختمان، پالایش نفت بندر عباس، سرمایه‌گذاری معادن و فلزات، بانک پاسارگاد و فولاد مبارکه بود.
بیشترین ارزش معاملات نیز متعلق به ملی مس، بین‌المللی توسعه ساختمان، تولید اتومبیل سایپا، پالایش نفت بندر عباس، سرمایه‌گذاری معادن و فلزات، چادرملو و فولاد مبارکه بود. در پایان معاملات نیز ارزش روز بازار به رقم 140 هزار میلیارد تومان رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر