بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۸۴ - ۰۶:۴۱

{mosimage}هفته گذشته تعداد سهام سبد هفتگى بازار افزايش يافت و اين سبد ميزبان شرکت‌هاى بيشترى بود. در هفته گذشته سبد بازار داراى 9 شرکت از صنعت واسطه‌گرى مالي، 4 شرکت از صنعت خودرو، 2 شرکت از گروه پتروشيمى و 2 شرکت از سهام بانکى و 5 تک سهم بود.

کد خبر : ۹۸

هفته گذشته تعداد سهام سبد هفتگى بازار افزايش يافت و اين سبد ميزبان شرکت‌هاى بيشترى بود.
در هفته گذشته سبد بازار داراى 9 شرکت از صنعت واسطه‌گرى مالي، 4 شرکت از صنعت خودرو، 2 شرکت از گروه پتروشيمى و 2 شرکت از سهام بانکى و 5 تک سهم بود.
بنابراين گزارش، هفته گذشته 3/39 ميليون سهم غدير توسط 127 خريدار علاقه‌مند به اين سهم وارد سبد بازار شد که اين سهم بيشترين وزن سبد را دارا بود.
از ديگر سهام واسطه‌گرى مالى توسعه ملى و مسکن، بهمن و صنعت و معدن، بوعلي، معادن فلزات، ملى و البرز بودند که در اين 8 سهم بيشترين تعداد خريدار و تعداد سهام مربوط به توسعه ملى ايران بود که توسط 671 خريدار 9/11 ميليون سهم <وتوسم> در سبد بازار جاى گرفت.
سرمايه‌گذارى مسکن هرچند با ‌P/E ‌حدود 12 بيشترين اين نسبت را داشت اما علاقه 394 طرفدار اين سهم موجب شد که 9/8 ميليون سهم <ومسکن> وارد سبد بازار شود.
در ميان شرکت‌هاى واسطه‌گرى مالى سرمايه‌گذارى بوعلى با ‌P/E ‌داراى کمترين اين نسبت بود.
حضور 4 سهم از صنعت خودرو در سبد بازار اين نظريه را رقم زد که فعالان بازار بعد از صنعت واسطه‌گرى (به دليل کم‌ريسک بودن اکثر سهام اين صنعت) به رشد سهام برتر صنعت خودرو مانند ايران خودرو، سايپا، ايران خودرو ديزل و سايپا ديزل اعتقاد دارند.
در ميان اين 4 شرکت سايپا حضور چشمگيرى هم از لحاظ تعداد سهام و هم از نظر تعداد خريداران داشت. در اين هفته همچنين 2/32 ميليون سهم سايپا توسط يک هزار و 615 نفر خريدارى و به سبد بازار واريز شد.
سايپا ديزل هم با ‌P/E ‌حدود 4، از جمله سهام سبد بازار بود و ايران خودرو به همراه زيرمجموعه خود يعنى ايران خودرو ديزل علاقه‌مندان مخصوص به خود را داشتند. از صنعت پتروشيمى نيز دو سهم پتروشيمى اراک و اصفهان با طرفداران ويژه‌اى توانستند وارد سبد بازار شوند.
سهام بانک پارسيان با يک هزار و 675 خريدار و اقتصاد نوين با 142 خريدار از گروه بانکى‌ها بودند که در سبد بازار قرار گرفتند.
در گروه تک سهم، شرکت‌هايى مانند سيمان شرق، توسعه معادن روي، ليزينگ صنعت و معدن، صدرا و ساختمان اصفهان توانستند گوى سبقت را از ديگر سهام بربايند. 
 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر