بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
فعالان بازار سرمایه برای هفته جاری پیش‌بینی کردند:

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
برای پیش‌بینی هفته جاری، به سراغ کارشناسان رفته‌ایم تا نظر آن‌ها را در خصوص بازار سرمایه و وضعیت بورس تهران طی هفته جاری جویا شویم
کد خبر : ۲۷۰۸۳۵

بورس‌نیوز:

 

به گزارش بورس نیوز، در نظرسنجی این هفته از ۱۲ فعال بازار سرمایه، غالبا امید تعادل بازار داشتند و امیدوار به آنکه بازار سرمایه هفته پیشرو را در وضعیت متعادلی به پایان رساند.

این کارشناسان صنایع پیشروی بازار را عمدتاً بانکی ها و خودرویی ها عنوان کردند و باید دید که آیا تا پایان هفته نظر این کارشناسان، رنگ‌وبوی واقعیت را خواهد گرفت یا خیر!

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲

احسان خاتونی:  در این هفته ها بازار تحت تاثیر اخبار برجام و نوسانات نرخ ارز قرار دارد. بازار نیم نگاهی هم به گزارشات سالانه شرکت‌ها دارد. مجددا داستانهای تجدید ارزیابی نیز در بازار باب شده است. انتظار میرود هفته ای نوسانی با چاشنی مثبت را شاهد باشیم.

 

آیدین علایی: با آرامش نسبی حاکم بر بازار ارز و بازارهای جهانی و همچنین رسیدن قیمت سهام به سطوح بسیار جذاب بنیادی هفته متعادل مثبتی در پیش‌ خواهیم داشت

 

محمد باقر خادمی: با توجه به نزدیک شدن قیمت سهام به محدوده های کم ریسک در هفته پیش رو شاهد تعادل در بازار خواهیم بود. 
 

 

هلن عصمت پناه: باوجود بهبود معاملات در روز چهارشنبه هفته گذشته، بهبود تقاضا و ورود پول و بهبود ارزش معاملات، همچنان عدم قطعیت بر بازار حاکم است، هرچند اکثر تحلیلگران مجرب و متخصص، در اصلاح بازار، فرصت ها را غنیمت شمردند اما باز هم ترس و بلاتکلیفی  برای ورود برخی نقدینگی ها، بر بازار حاکم است، اخبار تعاملات در شرایط خبر محور بودن تاثیر هیجانی بر بازار میگذارد و این امری طبیعی است اما منطق و تحلیل مولفه های اقتصادی، بازار و شرکت ها، نشان از عدم ارزندگی بازار ندارد، لذا از منظر عمق بازار، شرایط مطلوب است نه خطرناک!
جمع بندی، هفته جاری را متعادل رو به مثبت متصورم  

 

هابیل خاوری: با رسیدن قیمت دلار به منطقه‌ای منطقی از نظر فاندامنتال و از نظر سیاسی احتمال ثبات دلار طی ماههای آتی در این نواحی قیمتی بسیار بالاست.
 قیمت تعادلی دلار با توجه به چندیدن روش قیمت گذاری در حدود قیمتی ۳۸ الی ۴۵ میباشد، از واژه فیک سهام دلاری و ریالی اکیدا دوری کنید، همچنین با اخبار پیرامون برجام و رخداد های آن سرمایه خود را به بازی نگیرید.

اما اگر به صورت شفاف بخواهیم در خصوص بازار صحبت کنیم و نه با ادبیات کانال ها تلگرامی، به نظر اصلاح قیمتی شاخص کل (و نه کل سهم ها) با تلورانس ۱ الی ۲ درصدی بالاتر یا پایین تر از سطح ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد اتمام خواهد یافت و ۳ سناریو در حال حاضر در تایم ۴۵ دقیقه موجود است، که بنظرم با گذشته شنبه و یکشنیه مسیر اساسی بازار مشخص خواهد شد.

با نگاهی به آگار و ارقام معاملات طی هفته گذشته میتوان گفت که؛
تعداد ۱۲۰ نماد در تایم ۴۵ دقیقه واگرایی مثبت دارند و بیش از ۹۰  نماد روی محدوده حمایت اساسی خود هستند.
تعداد ۵۰ نماد نیز در تایم ۴۵ دقیقه از خط روند نزولی عبور و مقاومت استاتیک کوتاه مدت خود را شکسته اند.
با این آمار و بررسی حجم و ارزش معاملات احتمالا از این محدوده با تلورانس ۱ الی ۲ درصدی حوالی سطح ۲.۱۰۰ نوسان بازار شروع و بازار اینجا ها یک کف مطمئن بسازه، اما با توجه به تایم بالاتر نوسان بصورت ساید مدتی ادامه پیدا کنه.

و به عنوان نکته پایانی با در نظر گرفتن این امر که ذات بازار های مالی نوسان است و باوجود اینکه بر همه واضح است که قیمت سهام مفت ترین چیز در این مملکت است ولی قرار نیست بازار همیشه صعودی باشه همونطوری که هیچوقت همیشه نزولی نبوده.

پس از بخر بخر های هیجانی دوری کنید
تارگت هایی فضایی رو بندازید دور
با حد ضرر معقول و نقطه ورود مناسب با تاییده های بنیادی و تکنیکال برید جلو هیچوقت صدمه نمیبینید در بازار.

و آخر این که هر روز در فضای مجازی در خصوص کاهش یا افزایش ارزش معاملات میگن، باید خدمتتون عرض کنم  اینکه لزوما نباید در کف ترین نقطه ارزش معاملات بالا بره،اتفاقا میگن سیاه ترین لحظه توی شب همون لحظه ای هست که خورشید میخاد طلوع کنه، پس لزوما همیشه کاهش ارزش معاملات برای بازار بد نیست، همونطوری که در قله ها افزایش ارزش معاملات برای بازار خوب نیست.

 

نوید سالک: ابهامات بسیار چه در موضوع توافقات  هسته ای و چه فروش خودرو در بورس کالا، همچنین ارزش نسبتا پایین معاملات در هفته های گذشته، همگی از عواملی هستند که به نظر می رسد  بازار را در یک حالت انتظار و تعادل موقت در هفته جاری قرار  دهند. 


مجتبی دیبا: با توجه به شناسایی مناطق مهم‌ تصمیم گیری در صنایع ریالی محور تعادل مثبت با شیب کم‌وجود دارد ‌البته که هنوز در شاخص کل اصلاح جزئی خواهیم داشت  

 

سمیه صفری: با توجه به اخبار پراکنده ای که از مذاکراتی برای یک توافق موقت به گوش می رسد و احتمال روند کاهشی اندک و کوتاه مدت دلار، اقبال به سهام دلاری احتمالا با کاهش مواجه خواهد بود و البته سهامی که گزارشات خوبی روانه کدال نموده اند مثل برخی نمادهای بانکی یا غذایی (تک سهم ها) می توانند در هفته جاری برای سهامدارانشان بازدهی داشته باشند.

احسان خورشیدی: پیشبینی میشود کلیت بازار روند ساید و خنثی داشته باشد . 

 

ندا کریمی: پس از کاهش قیمت دلار بازار بورس نیز واکنش شدیدتری از خود نشان داد با توجه به توقف روند نزولی و حتی برگشت قیمت دلار انتظار می رود نمادهای دلاری پس از اصلاح شدید هفته قبل ، در هفته پیش رو با رشد همراه شود و خودرویی و بانکی نیز تحت تاثیر تجدید ارزیابی در هفته پیش رو می تواند جذاب باشد.

 

پیام الیاس کردی: ارزش معاملات باز هم پایین است دلار رشد انچنانی نداشته ! 

 

پایان مطلب

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
بورس کوره پولسوزیست.
ناشناس
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰
سلام دوستان اصلا نگران آب نباشید خداوند مهربان خودش انسان و حیوانات رو آفریده آب رو هم دردسترس قرار میده.