بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳
همزمان با حضورمحرک های سیاسی و اقتصادی

بازار سکه و دلار تا اطلاع ثانوی داغ است

روز گذشته در غیاب اونس جهانی طلا ادامه روند رشد قیمت دلار، بازار سکه و طلای داخلی داغ بود بطوریکه سکه امامی در نزدیکی مدار یک میلیون تومانی معامله می شد.
کد خبر : ۱۱۸۷۱۶
روز گذشته در غیاب اونس جهانی طلا ادامه روند رشد قیمت دلار، بازار سکه و طلای داخلی داغ بود بطوریکه سکه امامی در نزدیکی مدار یک میلیون تومانی معامله می شد.

به گزارش بورس نیوز، نوسانات دلار در محدوده 3005 تا 3025 تومانی سکه را با رشد 5 هزار تومان در ایستگاه 970 هزار تومان قرار داد.

کارشناسان می گویند افزایش قیمت دلار در بازار داخلی به سبب افزایش تقاضا می باشد با این حال رشد قیمت ها در مدار سه هزار تومان چندان هیجانی نخواهد بود زیرا افزایش قیمت های اخیر با حمایت تقاضا در بازار صورت می گیرد و در قیمت های بالا شاهد کاهش تقاضا هستیم تا بار دیگر خریداران در کف قیمتی وارد بازار شوند.

به همین ترتیب وضعیت بازار طلای داخلی پیگیری می شود که با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال شاهد افزایش تقاضا در بازار سکه نقدی و افزایش جذابیت معاملات طلا هستیم.

در این میان ثبت قیمت پایان هفته 1329 دلار و 60 سنتی اونس طلا باعث شد تا همچنان امیدها به رشد قیمت اونس ادامه داشته باشد و در بازار داخلی نیز حواشی دور بعدی مذاکرات که چندان مثبت و سازنده به نظر نمی رسد باعث شد تا سررسیدهای بازار آتی روند رشد قیمت ها را در محدوده نیم تا دو درصدی پیگیری کنند.

در حال حاضر اختلاف قیمت میان سررسیدها به بیش از 50 هزار تومان رسیده است. همچنین پیش بینی معامله گران از قیمت سکه تحویل شهریور ماه در ایستگاه یک میلیون و 160 هزار تومان قرار گرفت.

مقامات سیاسی کشور به نشست 26 تا 29 اسفند با گروه 1+5 چندان خوش بین نیستند و علت آن را بدبینی نهادینه شده در میان ایرانی ها و پیچیدگی موضوعات در دستور کار این دور مذاکرات می دانند.

غلبه محرک های صعودی در بازار داخلی در حالی است که فعالان بازار جهانی انتظار کاهش بهای اونس طلا در هفته پیش رو را دارند. در نظر سنجی این هفته تارنمای کیتکو از میان 19 نفر شرکت کننده 6 نفر به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای دادند.

اما در سوی مقابل 12 نفر اعتقاد داشتند که در هفته پیش رو اونس جهانی طلا با کاهش قیمت ها روبرو خواهد شد. این گروه معتقدند پس از چند هفته صعودی، طلای جهانی از این پس وارد مدار اصلاح قیمت ها خواهد شد و تا مدار 1300 دلار عقب نشینی می کند.

بعلاوه افزایش قیمت های هفته گذشته باعث کاهش تقاضا در بازارهای بین المللی به ویژه بازارهای آسیایی خواهد شد و در نتیجه افت بهای طلا را به همراه می آورد.

در این میان گروه که پیش بینی رشد قیمت طلا را داشتند می گویند ادامه مشکلات سیاسی در اوکراین و افزایش نگرانی ها در مورد برنامه کاهش محرک های مالی و اثرات آن بر کاهش روند بهبود اقتصاد امریکا و در پی آن تضعیف دلار از جمله مسائلی است که آتش تقاضا برای طلا را داغ نگه می دارد.

در پایان گفتنی است در غیاب اونس جهانی طلا امروز سکه امامی در محدوده 975 هزار تومانی و دلار با قیمت 3045 تومان خرید و فروش می شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۵
حاجی توکلی یک حلوای نابی خورد و گاز 13 سنتی انداخت توی دامن بورس حالا حالا بوی این حلوا توی بورس هست
پیمان م
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۵
کاش یجای سهام سکه یا دلار خریده بودیم . گول دولتو خوردیم رفتیم سهام خریدیم تمام پس انداز 20 سال کار و زحمتم دوماهه دود شد رفت هوا. خدایا چکار کنم حالا...؟؟/
سعید
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۴
سلام// هیچی دوباره بیست سال دیگه کار کن دوباره بیار توی بورس...خوب بید
امینی
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۸
بعضیها می خواهند یک شبه میلیاردر باشند آخه کسی نیست بگه1190000 ت سکه طلارا با چه انس ودلار مخرید اگر انس بالای 1450 دلار ودلار داخلی 3500 بشود تازه اگر بشود سود نا قابلی نسیبتان خواهد شد
محمد
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۴
دوست عزيز انس حدودا 32 گرمه
سكه هم بيش از 8 گرمه (عيارهاش متفاوته البته)
3500*1450=5075000 ميشه يك انس طلا
حالا اين عدد تقسيم بر چهار بشه ميشه حدود
بالاي 1250000
شما چطور ميگي 1190000 زياده؟
شهرام
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹
شما دلارو 3500 حساب کردی نه 3000
رامین
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱
نه رفیق حساب شما هم اشتباست باید تقسیم بر 4.25(نسبت دقیق اونس به سکه)میکردی نه 4!
من کلا معاملات آتی سکه(بورس کالا) رو توصیه نمیکنم، ریسک و اعصاب خوردیش واقعا بالاست(خیلی بیشتر از سهام) واقعا قماره اگه کال مارجین بشی و نتونی حسابتو پر کنی کل پولت رفته...لا اقل تو سهام یا حتی سکه نقدی اینجوری نیست هرچقدر هم قیمت بیاد پایین تا نفروختی ضرر نکردی میتونی هر چقدر بخوای صبر کنی تا ضررت جبران بشه(ولی تو آتی اینطور نیست مجبوری موقع سر رسید تسویه کنی)..در ضمن هم اهرم مالی رو آوردن پایین (از 1/10 به 1/5) هم وجه تضمین رو بردن بالا که اینها هم جذابیت معامله رو پایین آورده...یه مساله غیر منطقی دیگه تو این بازار اینه که سر رسیدهای دور تر همیشه گرونترن (همین طور که تو جدول ملاحظه میکنید) یعنی فرض بر اینه که قیمت طلا علیرغم نوساناتش در بلندمدت همیشه رو به رشده ...ولی سقوط سنگین اخیر طلا از 1900 به حدود 1300 خلاف این مساله رو ثابت کرد(خیلیها ضررهای سنگینی رو این قضیه کردن) اینه که خرید و نگهداری سکه نقدی بنظرم باز خیلی بهتر از آتیه ...با اینحال اگرم خواستید آتی رو تجربه کنید با کمترین مبلغ شروع کنید(یک پوزیشن)