بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰
مدیر صندوق سرمایه گذاری قابل معامله سپهر اندیش نوین عنوان کرد:

مسئولین علت افت شاخص بورس را شفاف سازی کنند

بازار سرمایه به دلیل قدرت جذب نقدینگی و قدرت نقدشوندگی بالا می تواند بهترین مکان جهت سرمایه گذاری به منظور جلوگیری از تورم باشد همچنین در شکوفایی رشد اقتصادی و صنایع مختلف، نقش بسزایی دارد. لذا انتظار می رود در حداقل زمان ممکن، تصمیمی به منظور جلوگیری از صدمه بیشتر به سهامداران و خروج نقدینگی از بازار اندیشیده شود.
کد خبر : ۱۲۱۴۹۶
در روز گذشته شاهد افت شدید 1581 واحدی شاخص کل بورس بودیم بطوریکه شاخص به رقم 74920 واحد رسید.

متأسفانه روند نزولی شاخص کل که از 16 دی ماه سال 92 شروع شده است، همچنان ادامه دارد بطوریکه همین امر باعث شده سهامداران به دلیل ریسک بالای بازار سرمایه و بازار ناکارآمد آن، نقدینگی خود را از بازار خارج کرده و باعث بی اعتمادی و دلسردی سهامداران شده است. در حال حاضر نیز با وجود قیمت های ارزنده بسیاری از سهام و حتی وضعیت بنیادی مطلوب برخی سهام باز هم شاهد افت قیمتی آنها هستیم، بدون آنکه توجیه پذیر باشد در واقع به نظر می رسد وضعیت بازار سرمایه در شرایط کنونی، توجه مسئولین سازمان بورس و مسئولین دولتی را بیش از هر مسئله دیگری می طلبد. بازار سرمایه به دلیل قدرت جذب نقدینگی و قدرت نقدشوندگی بالا می تواند بهترین مکان جهت سرمایه گذاری به منظور جلوگیری از تورم باشد همچنین در شکوفایی رشد اقتصادی و صنایع مختلف، نقش بسزایی دارد. لذا انتظار می رود در حداقل زمان ممکن، تصمیمی به منظور جلوگیری از صدمه بیشتر به سهامداران و خروج نقدینگی از بازار اندیشیده شود.

در همین راستا، هیودی، مدیر صندوق سرمایه گذاری قابل معامله سپهر اندیشه نوین در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: به اعتقاد بنده در مورد وضعیت بازار هیچگونه پیش بینی نمی توان متصور شد زیرا عملکرد بازار سرمایه مبتنی بر تحلیل نمی باشد.

وی تصریح کرد: به نظر بنده تنها دلیل منطقی علت وضعیت کنونی بازار سرمایه که باعث افت شاخص شده است، شاید بتوان به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه اشاره کرد زیرا فاز دوم هدفمندی یارانه ها، موجب افزایش قیمت مواد اولیه محصولات شده و در نهایت منجر به افزایش بهای تمام شده محصولات شرکت ها می گردد از طرفی با توجه به سیاست دولت که کاهش تورم می باشد به نظر می رسد شرکت ها قادر نباشند افزایش بهای محصولات خود را به میزان مطلوب، انجام دهند لذا در مجموع، عوامل مذکور سبب افت قیمتی سهام در بازار سرمایه شده اند.

مدیر صندوق سرمایه گذاری قابل معامله سپهر اندیشه نوین عنوان کرد: متأسفانه وضعیت کنونی بازار سرمایه باعث شده افراد در بازار نوسان گیری کنند و همین امر ضربه شدیدی به کلیت بازار می زند. در نتیجه نوسانگیری غیر منطقی، باعث افت بیشتر شاخص کل می شود و در حال حاضر وضعیت بازار سرمایه با انجام سفته بازی توسط برخی سهامداران دچار آسیب شدیدی شده است. به اعتقاد بنده، به دلیل عدم نظارت صحیح بر وضعیت بازار، این نوسانگیران باعث صدمه بیشتر به بازار سرمایه می شوند. به نظر بنده مسئولین سازمان بورس باید علت افت بی سابقه شاخص طی چند ماه اخیر را شفاف سازی کنند و پاسخگوی افت شاخص باشند بنابراین انتظار می رود نهادی به منظور روند غیر تحلیلی شاخص، پاسخگوی سهامداران باشد زیرا در صورت بی اطمینانی سهامداران به بازار سرمایه، جلب اعتماد مجدد آنها هزینه بسیار بالا و زمان طولانی را می طلبد. در چنین شرایطی انتظار می رود مسئولین پاسخگو باشند که هم اکنون با توجه به ارزنده بودن قیمت سهام چرا همچنان روند شاخص نزولی است. بنابراین چنانچه مسئولین با شفاف سازی به ارایه علت افت شاخص نپردازند، در نتیجه سهامداران در چنین شرایطی ترجیح می دهند با توجه به استرس بالا سرمایه خود را از بازار سرمایه خارج کنند.

وی در خاتمه افزود: به اعتقاد بنده چنانچه علت افت شاخص کل بورس، شفاف سازی شود شاخص کل، بازدهی مطلوبی نصیب سهامداران خواهد کرد توصیه بنده به سهامداران صبر و نگهداری سهام پرتفوی خود می باشد. به اعتقاد بنده بهتر است در شرایط کنونی سهامداران اقدام به خرید و یا فروش سهام نکنند و پرتفوی قبلی خود را حفظ کنند و دیدی بلندمدتی را برای سهام خود در نظر بگیرند. همچنین توصیه بنده به سایر افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند این است که اگرچه در حال حاضر ارزش ذاتی بسیاری از سهام خیلی بالاتر از قیمت کنونی آنها در بورس می باشد اما فعلاً برای ورود به بازار سرمایه تا زمانی که بازار به ثبات برسد و پس از اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه ها، دست نگه دارند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۶
عروس رفته گل بچينه
عليرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۱
قبول بفرماييد براي بنده هم غير قابل تصور است ولي اين كشور پر از امثال بابك زنجاني هست كه به نفع جيب خود هر كاري كه دوست داشته باشند ميتوانند اقتصاد كشور را در صفر ضرب كنند...البته اگر مسئولي بود كه پاسخگو باشد اين امكان وجود نداشت ولي چون .... ما هم دستي در اين ماجراها دارند دليلي نمي بينم كه شفاف سازي صورت پذيرد
ايران و فساد در اين برهه زماني با هم اجين شده اند
وامصيبتا
علي محلل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۷
به سادگي مي شه فهميد مسئول اين افت شديد در قيمت سهام ها و شاخص كل فقط و فقط دولت جديد است. اين دولت با تبليغ تو خالي در بورس و وعده ي سرمايه گذاري امن و مطمئن به مردم سعي در جذب اكثريت نقدينگي مردم تو بورس كرد و بعد از اينكه مطمئن از اين جذب سرمايه شد به يكباره قيمت هاي همه ي سهام ها را نصف كرد. به خيال خودش با اين كار تورم را كنترل كرده(كم كردن پول نقد دست مردم و خروج سرمايه از بازار ارز و طلا و مسكن) اما غافل شده از اينكه اعتماد مردم را از خودش سلب كرد. مطمئنا اگر اين افت شاخص و قيمتها كار دولت نبود تا الان 10 بار رئيس سازمان بورس عوض شده بود. دولت تدبير و اميد با اين كارش وجه خودش رو پيش هر چي سهام داره خراب كرد. مطمئن باشيد با ادامه اين وضع تا 4 سال آينده ديگه اين دولت شانسي براي پيروزي در انتخابات رياست جمهوري نداره. لطفا منتشر شود تا همه ي سهامداران از دروغ و بلف بزرگ دولت جديد آگاه شوند.
ae
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۵
با سلام
افت وخیز بورس همه بدست دولت میباشد . چطور ممکنه در یک روز همه شرکتها منفی ودر یک روز همه مثبت باشه . همه به صورت دستوری کار میکنند . تمام نقدینگی را جمع کردند و مردم توانایی خروج از بورس را ندارند.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۲
کاملا مشهود است که افت اخیر عمدی بوده و نباید انتظار داشت که بیایند شفاف سازی کنند !!!!! خیلی مسخره است
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۵
احمدی نژاد حلالمون کن برادر،ما در مورد تو خیلی بد گفتیم،حلالمون کن،امیدواریم هرجا که هستی سلامت باشی.
نوید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۸
یعنی ایشان می فرمایند بمانید و بیشتر در باتلاق فرو بروید، بله ممنون منتظر بودیم شما دستور بدید ما بدبخت بشیم ما هم اطاعت کنیم، ...
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۱
فعلا مسئولین وقت شفاف سازی ندارند . فرصت ارزنده ای برایشان حاصل شده
سید مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۵
بسمه تعالی
چرا در زمانی که بازار به صورت افسارگسیخته در حال افزایش بود نیازی نبود که مسئولین بیایند و شفاف سازی کنند؟؟!! اگر سود بردن شما در بازار به حساب خودتان است چرا زیان خودتان را به گردن دیگران میاندازید؟؟!! شرکتهایی که سالها با استفاده از رانت های بیشمار و رنگارنگ از قبیل سوخت ارزان و خوراک و مواد اولیه ارزان و تسهیلات مفت و حتی با بهره منفی (دریافت تسهیلات 16 درصدی و کمتر در شرایط تورم 35 درصد و بالاتر!!؟) مثلا سود ده بودند حالا با واقعیتهایی مواجه شده اند که برایشان قابل هضم و درک نیست. سالها استفاده از رانتهای دولتی تحت عنوان حمایت از تولید داخلی نه تنها کمکی به تولید نکرد بلکه شرکتهایی را بوجود آورد که به صورت مصنوعی و غیر طبیعی چاق و فربه شده اند و نه تنها در طی سالها کوچکترین تغییری در تکنولوژی و مدیریت و کیفیت تولیدات خود نداده اند و توان رقابت با تولیدات مشابه جهانی را ندارند بلکه حتی در مقابل مصرف کننده نگون بخت داخلی نیز پاسخگو نیستند و در اثر قطع دلارهای نفتی و ورود قطعات از خارج یک شبه تولیداتشان خوابید؟؟!! در عین حال خودشان را از همه چیز و همه کس طلبکار میدانند و عطش سیری ناپذیری برای بلعیدن امکانات عمومی و دولتی در آنها وجود دارد. جراحی بویژه در زمینه اقتصادی همیشه دردناک است مخصوصا برای کسانی که در حال از دست دادن منافع باد آورده هستند.
s
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۵
اینهایی که از احمدی نژاد به خوبی یاد میکنن باید خجالت بکشن. رشد بورس توی دو سال اخیر تورمی بوده و ناشی از افزایش دلار. الان که تورم کنترل شده رشدی هم قاعدتا نباید انتظار داشت، اون هم با این رکودی که عاملش همین احمدی نژاد بوده. متاسفم که انتظار دارید از ثروت مردم کم و به ثروت ما اضافه بشه. ئاقعا برای شما و بورس نیوز متاسفم. واقعا متاسفم ، لیاقت ما همون احمدی نژاد بود، هر چی سرمون بیاد حقمونه.
جواد حسن زاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶
با سلام من فکر می کنم علت افت بورس نه دولت است نه مجلس نه دبیر بورس فقط شرکتهای سرمایه گزاری هستند که با لجبازی بادولتیها و مجلسیها قصد باجگیری دارند موفق باشید جواد حسن زاده بورس باز
حسین مطهری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۴
آنهایی که گفتند روحانی بیاد بازار سرمایه رکورد می شکنه تو نظر سنجی بورس نیوز شرکت کردن به روحانی رای دادن بیان پاسخگو باشن.بازار سرمایه این همه افت کرده یک جلسه نگذاشته با وزیر اقتصاد بگه چی شده!من این حقارت رو تحمل می کنم تا انتخابات ریاست جمهوری بعدی که محمود میاد چنان حالی از این طرفداران روحانی بگیرم
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷
مشخص است که نتنها تورم کاهش نیافته بلکه کنترل هم نشده است . حالا این ها مانند دولت قبل دلخوش آمار بانک مرکزی هستند؟ !!!! مسخره نیست؟
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰
بزرگترین ریزش بورس در فروردین سال 93 امروز رونمایی خواهد شد. دیروز 2 درصد!!!!!
امروز 2.5 درصد بلکه دولت که در خواب خرگوشی بسر میبرد بیدار شود!!!
از بدشانسی دولت اینکه انس جهانی طلا صعودی شده و به تبع آن در داخل هم ارز و طلا بالا خواهد رفت تا این وزیر.... دولت بی تدبیر متوجه بشن که ضربه زدن بر بورس فرار سرمایه ها و افزایش نقدینگی و موج تورمی دیگری به همرا خواهد داشت@@@@@@@@@@@@
مسعودنوری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳
بنظر من اگرچه تلخه ولی این افت شدید برای بورس لازمه تا به حد اشباءضرر دهنده ها برسه که با کوچکترین چیزی سرمایشونه چوب حراج میزنند اینا که برند بازار خوب میشه
نوید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
بنده جزو کسایی هستم که نمیتونم بشینم تا شاخص به خط حمایتش بخوره و برگرده امروز پرتفوی حدودا صد میلیونیمو نقد میکنم و از بورس برای همیشه خداحافظی میکنم،خدا حافظ همگی شما.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶
این وضعیت زود گذر است . و من پول برای خرید ندارم
جواد حسن زاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷
اگر دولت محترم اعتبار به افراد با سابقه بالا را تصویب نماید بازار راه خود را پیدا می کند بنده 25 سال است بورس بازی می کنم ولی کل سرمایه ام درگیر است اعتبار بدهید تا از بازار حمایت کنیم در این طور مواقع توصیه فقط خرید است جواد حسن زاده کد 3804 اعتبار را به شرکتهای سرمایه گزاری لجباز ندهید که بازار را به جای حمایت رها نمایند باید این قانون را جناب روحانی وضع نماید
ا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
صبر کنن تا ثبات بیاد؟! اصلا این که میگی چی هست؟! آب نبات و ربات و دیدم ولی ثبات رو ندیدم یکم بهش میگفتید به صورت تصویری تشریحش کنه بفهمیم ثبات چیه!
حسین مظفری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷
راست و حسینی بیاید تو تلوزیون بگید که آقا سهام عدالتی که در دوره احمدی نژاد ارزشش 4 برابر شده بود الان سودش رو از دست داده هیچ اگه هم آزاد بشه فقط با پولش ملت می تونن بیان پفک نمکی بخرن
مرتضي مونسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴
با حرف كه نمي توان شاخصها را مثبت نمود و افراد را ترغيب به سرمايه گذاري كرد .چيزي كه اين روزها من از مسئولين اقتصادي و بويژه مسئولين بورس مي شنوم اين است كه مي گويند بورس فلان است و بهمان ، بايد در عمل دولت وارد معركه شود.
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴
در دولت بی تدبیر ، نا امیدی موج میزند
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷
محمود جون کجایی که یادت بخیر.
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
كاش همه‌ي نمادهام بسته مي‌شد تا اينجور پرپرشدنشون رو نبينم. خير نمي‌بينن باعث و بانيان اين كار.
هر مز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵
صدای ورشکستگی بورس ایران تمام جهان راپر کرد دولت تد بیر


حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
ترو خدا یکی بیاد یه راهنمایی بکنه چیکار کنیم یعنی با ضرر زیاد از بورس بیایم بیرون تا نه فعلا خارج نشیم نمیدونم دارم دیونه میشم این نمودار شاخص نزدیک 70 هزار داره میشه خیلی خیلی سقوطش زیاد
مگه چقدر حباب داشته که الان اینقدر داره کاهش پیدا میکنه
چه اشتباه بزرگی کردیم خیلی بد آدم پولشو بذار یه جا خواد سود کنه یا حداقل ضرر نکنه اما یهو بیاد یه ضرر اینطوری بکنه
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
کلیه چشم دست ووووووووووو میفروشیم 50%offبه علت ورشکستگی در بازار بورس خریدار نقد ارزان تر میدهیم عاقبت سهامداری و اعتما به دولت مجلس در بورس
لیلسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
از تدبیرتان رسیدم به ضرر به امیدتان امید نیست شر مرسان. خدایا حق حق خوران گردن .... را خودت بگذار کف دستشان تا درس عبرت دیگران گردند. خدایا ما که جز تو پناهی نداریم پس تو دادمان را بستان آمین
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
اقا اینا همش فیلم دولت برای بدبخت کردن مردم وقتی قدرت فروش خیلی خیلی قویتر از خریداران باشه و در جا فروشند با حجم بالا ازار میکنه یعنی دستوری@@@@@@@@@
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
زمانی که شاخص بالا میرفت اخبار صدبار میگفت : رشد شاخص بورس! حالا که پایین میاد همه ساکت شدن....
حتما دولت رسیدگی می کند!
کبتش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
واقعا ک خجالت را خوردن و حیا را قورت دادن با چه کلکی پول را اوردن تو بورس و با چه حیله ای باز هم می خواهند که سر ما شیره بمالند که یارانه نگیرید تا وضعیت خوب بشه آیا میشه به این دولت اعتماد کرد از سبد کالاشون مشخص شد چند منه حلاجن خداد بداد برسه
حسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
باسلام وقتی مدیر کار امد نداریم دولت ناچار است کارها رادستوری وباعجله انجام دهد که نتیجه این میشود حتی دلار سکه زمانی نیروی پلیس ماشین شخصی مسافر کش راجریمه میکرد حلا باپسگردنی مسافر سوار ماشین سخسی میکند
ggh
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
کاشکی میشد یکبار دیگه احمدی نژاد کاندید می شد
اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
امروزهم بعدجوری منفیه ازعدم حمایت سازمان بورس معلومه خدایااین آخرین باززمونده دولت قبل بردارشایددرست بشه دیگه نمی دونیم چی بگیم وچکارکنیم بدادمون برس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
آقایان وخانم ها این وضع سریعا تغییر می کنه الان به نظر بنده وقت خریده وبعدش سود اساسی این فقط نظر بندس می تونید توجه نکنید
داوود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
از وقتی که وارد بورس شدم همش از مسئولین میشنیدم که برای سود کردن در بورس .سهامداران بلند مدت فکر کنند اما برای جلوگیری از عمل قبیح نوسانگیری هیچ فکری نکردند بنده پیشنهاد میکنم که از خرید تا فروش سهم مثلا یک بازه زمانی 3 روزه در نظر بگیرند.
اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
امروزهم بعدجوری منفیه ازعدم حمایت سازمان بورس معلومه خدایااین آخرین باززمونده دولت قبل بردارشایددرست بشه دیگه نمی دونیم چی بگیم وچکارکنیم بدادمون برس
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
مشکل اینجاست که از حقوق هم سر در نمیاورد. کاهش تورم با مکانیزم افزلیش کالاهای اساسی معجزه هزاره سوم است . که باید یکی از همسران مسئولین در این مورد کتابی بنویسد. حیف است
سارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
از چه میترسین وقتی که .برای اقتصاد و بورس و مملکت و اروپا و امریکا اتفاقی نیفتاده؟؟ختما باید هرروز و به هرقیمتی بفروشید؟تا چوب حراج به اموالت میزنی.تا از ارزش شرکت و سهم چیزی سرت نمیشه.اصلا بیخود وارد بورس شده ای.آخه برادرم خواهرم چرا آتش به اموالت میزنی این ضررها بخدا جبران پذیر نیستند.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
تیم اقتصادی دولت تدبیر و امید خطاب به سهامداران در خصوص افت بازار بورس گفت :
عباس معصومیه ؟؟؟!!!
نینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
تا زمانی که یارانه از جیب صنعت بره وضع همینه
ما حاضریم 1% بیشتر حتی 2% در انجام معاملات بدیم شما بزنین به حساب یارانه والا هم پول یارانه در میاد هم می تونین دلار رو بکشین پایین
چند تا دیوونه بالاخره داریم روزی 100م جابجا کنن فقط
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
فروشند ه ها هم كم مقصر نيستند
s
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
اگه فکر میکنی تورم کم نشده احتمالا معنی کاهش تورم رو نمیدونی و با این سطح علم اقتصاد انتظار سود کردن توی بورس رو هم نداشته باش
منصور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹
افت بورس=شرمندگی دولت=زیان مردم=بی کفایتی
لل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
ای مجلس با غیرت استیضاح استیضاح
اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
امروزهم بعدجوری منفیه ازعدم حمایت سازمان بورس معلومه خدایااین آخرین باززمونده دولت قبل بردارشایددرست بشه دیگه نمی دونیم چی بگیم وچکارکنیم بدادمون برس
بهنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴
ارزش ذاتی بعضی از سهم ها بالاتر است ولی همچنان نزول می کنند و مسلما دستهایی نمی زارند روند طبیعی داشته باشند. می گن حباب و تورم . در حالی که در مورد همه سهام ها صدق نمی کند. همه بازی است برای چپاول پول مردم که بهشون اعتماد کردن.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
به حقوقی ها نگاه کنید چطور می خرند واز آب گل آلود پول به جیب می زنند
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
زنده باد گوساله سامری
فرهاد20
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
آقا یا خانم بسمه تعالی شما از کجا میدونی که اونایی که الآن دارن ضرر میدن همونایی هستن که سودهای کلان بردن که میای اینجا نظریه پراکنی میکنی؟!!!!!!!!! اونایی که سودهای کلان بردن اونایی بودن که از طریق خود دولت که دستش توی جیب سهامدارانی مثل من و امثال من فرو رفته رانت خبری میگرفتن که به موقع خروج کنن و الآن دارن با سودهای کلانشون حال میکنن. پس نیا اینجا بدون منطق با سخنپراکنیهای خودت که بوی دولتیها را میده نمک رو زخم بقیه بپاش!!!!!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
روحانی رفت سر.... برای بورس سهام عزا بگیرد
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
باسلام"بورس نیوز بعد از 53سال ارزش نان بربری را فهمیدم میپرسی چگونه ؟؟؟یک نان بربری500تومان یک سهام بانک صادرت 100 تومان؟؟؟با تشکر
نینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
یارانه نمیخوایم
s
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
خلایق هر چه لایق. به جلیلی رای میدادید الان دلار 10 هزار تومان شده بود و رانت پتروشیمیها هم چند برابر شده بود و ما بورسیها میلیاردر میشدیم و بقیه مردم بدبخت میشدن
سهند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
آقا جان دست كم دو ماهه كه همه مي گن اين وضعيت زود گذره! ما هي نقد كرديم قيمت پايين تر خريديم و پول ريختيم تو جيب كارگزاري ها. براي دفعه چهارم امروز دارم نقد مي كنم و ديگه خريدي در كار نخواهد بود تا روزي كه شاخص كاملا برگرده و دست كم دو سه هفته روزاي مثبت محكم داشته باشه
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
خدا باعث و بانیشو لعنت کنه دیگه سهامی نمیخرم
مهردادمصطفوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
با سلام
در جواب کامنت 9 که با بسمه تعالی شروع کردند
دوست عزیز در همان موقع هم مسولان به وظیفه خود عمل نکردند البته در همان موقه هم سیاست دولت کثیف بود به جای عرضه های اولیه آنچناب بازار گرمی کردند که به برخی صنایع به جای دادن وام فرصت برای کسب ثروت مفت از بورس بیابند از جمله خودروسازان.
جنابعالی بعد از گذشت سالها خواهید فهمید که در این کشور هیچ چیز براساس تحلیل نیست وعده ای خاص وانگشت شمار هرآنچه بخواهند آن خواهد شد وبر سر مردم خراب میشوند اینجا بورس نیست قمارخانه ای برای اندک افراد است....
ياحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
بسمه تعالي
تير خلاص به بورس
عادل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
روحانی خسته شده از دست زیر دستهاش چون به حرفش کوش نمی کند
معترض
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
دلیل؟
دست دولت در جیب مردم است!
arastoo
CANADA
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
خدایا نجاتمون بده
نینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
1% 2% از ارزش معتملاتمان کم کنید به هر کی می خواین بدین
ص
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
شما اول مسئول پیدا کن ....
منمن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
این مسئولین چند ماه پیش که مردم را تشویق به خرید سهام می کردند مگر ... بودند وچشمشان برایشان شفاف سازی نمیکرد؟
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
مسءولین خود عامل اصلی سقوط ............................................. ..............................................
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
سفته بازانی که گروه خودرویی را شارژ کردن و انداختن به ملت!! خدا نگذر ازشون تو بوق و کرنا کردن که خودرویی ها لیدر بازارن!!! آخه شرکتهای زیانده با زیان انباشته بالا کدام عقل سلیم میگه لیدرن!!! سفته بازها خودشون عجیب تو بازار گیر کردن به خصوص تو خودرویی ها! سهام بنیادی بالاخره سهامدارش رو بدبخت نمیکنه !!
خودرویی ها باید بیان زیر 100 تومن همشون.مهرکام پارس را چند روز بود سفته بازا روش کار میکردن که گیر افتادن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
شيخ حسن روحاني:عامل هر ويراني
مرتض
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
ای خدا به دادمان برس بورس سهام خراب شد شبندر خریدم 1550تومان ای خدا ای خدا
Ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
علت اصلي ( جمع كردن نقدينگي ) ميباشد و تا سقف مشخصي كه تعيين شده اين سقوط ادامه دارد. البته طرق ديگري هم در حال انجام است ، افزايش سود بانكي به صورت چراغ خاموش، اوراق مشاركت٢٣٪ ،حذف يارانه و....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
چرا سانسور ميكنيد؟شيخ حسن روحاني:عامل هر ويراني
بهمن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
به خاک سیاه نشستم خدا همه مسولین نالایق ایران رو به خاک سیاه بنشونه
ممم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
وزیر اقتصادی که بیشترین رای مجلس رو آورد!!!.........
نتال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
هفتاد درصد افراد حقیقی حاضر در بورس از بیخ بن غیر حرفه ای هستند.مقصر اصلی هم مدیریت بورس می باشد که با جلوگیری از اصلاح یکباره بازار غیر حرفه ای ها را دچار مرگ تدریجی کردهاست. مرگ یکبار شیون یک بار.
دوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
خدا بيامرزه اون كفن دزده رو
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
آخه یکی نیستبه اینبورس بازها و حرفه ای ها و تازه واردهای بورس و ... بگه شما توی خودرو چی دیده بودید که صف خریدش کرده بوید و حالا 19 میلیون صف فروشش نشستید؟!!!!!! شما توی ارفع چی دیده بودید که صبح روز 24 فروردین صف خریدش بودید و اواسط روز صف فروشش؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! آخه چرا اینقدر بی فکر عمل می کنید؟!!!!!!
اگه سهمی خوبه چرا گرفتار جو میشید و تا میبینید صف رو دادند شما هم میدید بره و بالعکس می بینید دارند صف خریدش می کنند میشینید صف خرید؟!!!!!!!! آ[ه چرا فکر نمی کنید که این بازار هم قائده ای داره قانونی داره سهم خریدن که ساده نیست که فکر می کنید حالا ما هم میریم یه رانتی بهمون میرسه یه نگاهی و یه اخباری همه چی حله با تمام سرمایه مون میریم تو دل بازار!!!
به احمدی نژاد هم میگم اصلاً دلم برات تنگنشده هاله ی نور!!!! تورم!!!! سیب زمینی و گوجه سر کوچه مون!!!!! بمب اتم!!!!! ممه رو لولو برده!!!!!! دلار 1000 تومنی رو 4000 تومن کردن!!!!! بی حرمتی به ایرانیان!!!! خس و خاشاک!!!!! اختلاس 3000 میلیاردی!!!!!
نینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
اوضاع خراب میشه کامنت بی کامنت!
دکترشکفته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
بهترین راه نجات بورس ازاین وضعیت :قانونی وضع شود که هرشخص حقیقی وحقوقی بتواند مبلغ 25% حداقل و50%حداکثر میزان سهام موجود در کارگزاری خود را باتضمین سهام موجود در آن کارگزاری بدون پرداخت سود 22% خرید نماید.
لي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
بيايد از 20:30 بخوايم از مسولين مربوطه توضيح بخواد
لي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
دوستانِِ 20:30
رها
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
ظاهرا" كارشناسان بورس براي خالي نبودن عريضه، موظف شده اند براي دلداري دادن به سهامداران هرزگاهي اين حرفهاي تكراري را به خورد مردم بدهند.
نمي دونم اين كارشناسان فقط وظيفه شون نوشتن مقاله است؟؟؟
به نظر اينجانب دولت از زمان روي كار آمدن با سياست هاي چكشي خود با هدف مهار تورم، ضربه هاي زيادي به بازار سرمايه زده.
الان هم گره فقط به دست خود دولت و شخص روحاني باز مي شه. چطور ايشان در ابتداي روي كار آمدن، در سخراني هاي خود با حمايت از بورس، ملت را تشويق به ورود بازار سرمايه كرد ولي حالا خبري ازش نيست؟
ايشان فعلا" در حال هدفمند كردن يارانه ها و بالابردن نرخ حاملهاي انرژي و بالا بردن قيمت سوخت و .... هستند. بعيد مي دونم فرصت پيدا كنند كه به مشكلات بورس برسند
ياحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
بسمه تعالي
مملکتي که پايه اساس صداقت و عدالتش فرو ريخته باشد همه جاش نا امن است از بورس از بازار مسکن از بازار ارز و سکه توليد خودرو را نگاه کنيد و کيفيت ساختش را و قيمتش را آيا نشان از تکنولوژي مي بينيد . همه جاي مملکت ما مثل خودروهاي توليد دهخل است نا امن و غيرقابل اعتماد.
شهریار حیدرپور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
چیزی که بسیار واضحه ارزش ذاتی سهام خیلی بالاتر از قیمت های موجوده ولی متاسفانه مثل بقیه دولت های جمهوری اسلامی این دولت هم خودشو دانای کل فرض می کنه و با دستکاری در هر ضمینه ای سلیقه خود و یا اون چیزی که به نظرش درسته رو به جای واقعیت جایگزین می کنه و با این روند 35 سال عدم شفافیت و به تبع اون رانت و تقلب و دزدی در کشور مسری شده و با این روند تا انقلاب مهدی همچنان زمان مصلحت و سر بریدن حق و عدالت در پای مصلحت ادامه پیدا می کنه که دقیقا معلوم نیست که منظور از مصلحت ،مصلحت کیه ؟البته اون آقایی که حرف از رانت زد باید بدونه کسانی که الان دارن پست میزارن همه سرمایه گزاران حقیقی و فریب خورده ای هستند که دارن سرمایه زندگی خودشون نه دولت و شرکت های وابسته به اونو رو از دست میدن اگه پول باد آورده داشتن صندوق و بانک میزدن مجبور نبودن استرس بورس ناسالم رو بکشن در ضمن مگه کسی تا حالا به امید ضرر سرماه گزاری کرده همه امید سود دارن متاسم که همیشه و در هر ضمینه ای دولت با افراد حقیقی و مستقل جامعه اعم از اقتصادی و یا فرهنگی به شکل رقیب و دشمن برخورد می کنه که دارای منافع متضاده.
فرهاد20
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
آقا یا خانم بسمه تعالی شما از کجا میدونی که اونایی که الآن دارن ضرر میدن همونایی هستن که سودهای کلان بردن که میای اینجا نظریه پراکنی میکنی؟!!!!!!!!! اونایی که سودهای کلان بردن اونایی بودن که از طریق خود دولت که دستش توی جیب سهامدارانی مثل من و امثال من فرو رفته رانت خبری میگرفتن که به موقع خروج کنن و الآن دارن با سودهای کلانشون حال میکنن. پس نیا اینجا بدون منطق با سخنپراکنیهای خودت که بوی دولتیها را میده نمک رو زخم بقیه بپاش!!!!!
کاظمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
برای افرادی که برگشت دوران محمود احمدی نژاد را آرزو می نمایند ، واقعا متاسفم . بد نیست دوران شکوفائی قبل از انقلاب را نیز مرور نمایند .
مانی مهرکیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
نمیدونم دولت روحانی مسئول این کار ی دست های پشت پرده ولی چیزی ک هست مدیریت بدون تدبیر بورس ایران هست آیا نمی تونستن این تلنگر و تو 60 هزار شاخص برنن و نذارن از 70 هزار بگذره آیا زمان عرضه های اولیه الان بود یا دوران رشد بی رویه شاخص آیا تبلیغات تلویزیونی و عدم حمایت در وضعیت کنونی رو میشه + قلمداد کرد؟؟؟
خلاپسر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
دوستان نگران نباشید خبری دارم خبری توپ بازاری خوب در راه است شاید این شنبه بیاید شاید شاید هم شاخص بکاهد شاید پرده از چهره گشاید شاید
بیخیال دنیا
MM
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
آقای کارشناس میشه بگید این برگه کاغذ های بی ارزش را چه کسی از ما بخره
صولت ادوله قشقايي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۱
دولت روحانی و پشتوانه آرا
اما دولت روحانی که با تکیه بر آرای قشر نسبتاً تحصیلکرده و شهرنشین روی کار آمده ظاهراً تقاضاهای این گروه را فعلاً مد نظر ندارد این گروه تقاضا داشت که اقتصاد آزاد شود و هر کسی در جای خود تصمیم بگیرد و عمل کند اما آیا در حال حاضر بازار سرمایه به صورت آزاد است و این سقوط واقعی است؟
* آیا مدیران شرکت های حقوقی وابسته به دولت درست عمل می کنند؟
* آیا افزایش نرخ سود بانکی و تبلور باور مفت خوری در جامعه صحیح است؟
* آیا این روش بانک ها را به سر منزل مقصود می رساند؟
* آیا تهیج مردم به انصراف از یارانه و تجمع این پول نزد دولت گشایشی در امور مردم جامعه خواهد داشت؟
به هر حال آنچه که مشخص است فعلاً ما مثل گمشدگان فیلم لاست در یک جزیره ای به نام تالار حافظ رها شده ایم و با هیچ علامتی نمی توانیم ثابت کنیم که زنده ایم تا دولتمردان به دادمان برسند با این اوصاف هیچ تفاوتی میان افت بورس بعد از انتخاب احمدی نژاد و روحانی نیست یعنی هر دو دولت گرچه با شعارهای مختلف روی کار آمدند اما سودای دیگری در سر دارند ولی ناراحتی قشر فعال و تحصیلکرده بورس از دولت تدبیر و امید این است که شما با شعار عقلا نیت و اعتدال روی کار آمده اید آیا عقلا نیت و اعتدال در بورس حکمفرماست؟
سهامدار بیچاره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۷
هیچ حرفی برای گفتن نداریم فقط بدبخت شدیم تمام شد رفت