بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
همزمان با حمایت فعالان بازار از دلار

رفت و برگشت اونس به مدار 1300 دلاری!

روز گذشته بار ديگر فعالان بازار از افت قيمت ها استفاده كردند و با افزايش تقاضا دلار را به مدار 3280 توماني بازگرداندند؛ به نظر مي رسد دلار با حمايت قوي در اين محدوده مواجه است.
کد خبر : ۱۲۴۰۶۳
روز گذشته بار ديگر فعالان بازار از افت قيمت ها استفاده كردند و با افزايش تقاضا دلار را به مدار 3280 توماني بازگرداندند؛ به نظر مي رسد دلار با حمايت قوي در اين محدوده مواجه است.

به گزارش بورس نیوز، با رشد قيمت اونس و بازگشت آن به مدار 1300 دلاري سكه امامي نيز با افزايش نرخ ها مواجه شد به طوري كه هر سكه امامي قيمت پایانی 991 هزار تومان را ثبت کرد.

نوسانت قیمت در بازار طلا جهانی همچنان از سر درگمی معامله گران خبر می دهد روز گذشته اونس در محدوده 1305 تا 1296 دلاري در رفت و آمد بود به همين ترتيب سكه امامي نيز در محدوده 991 تا 994 هزار تومان باقي ماند.

بازگشت قيمت اونس به مدار 1300دلاری در حالي بود كه در ساعات ابتدايي خوش بيني ها به بهبود وضعيت اقتصاد آمريكا روند حركتي اونس را نزولي كرده بود اما در ادامه با اتكا به الگوي حركتي مثبت كوتاه مدت طلا و تضعيف شاخص برابري دلار اونس وارد مدار 1300 دلاري شد.

همچنين نتايج انتخابات در هند اميدواري ها به بهبود وضعيت واردات طلا به اين كشور را افزايش داد. البته افزايش نگراني ها در مورد بدهي هاي منطقه يورو مي تواند چشم انداز طلا جهاني را بهبود بخشد.

در ساعات پایانی نیز تقویت دلار و بهبود وضعیت بازار سرمایه آمریکا باعث شد تا اونس رشد قیمت های اولیه را از دست بدهد و به مدار 1290 دلاری بازگردد.کارشناسان پیش بینی می کنند نبود اخبار اقتصادی تأثیرگذار طی هفته باعث فشار بر بازار فلزات می شود و معامله گران را از بازار دور نگه دارد.

اين ميان گفتني است در ساعات پاياني بازار با اصلاح قیمت اونس، سررسيدهاي بازار آتي نيز با كاهش نرخ ها بسته شدند و در نهايت سررسيدها نوسان حدود نيم درصد منفي را ثبت كردند. در حال حاضر اكثريت قراردادهاي باز در دو سررسيد دور متمركز هستند.

برخي از كارشناسان معتقدند طي هفته آينده بازار آتي ظرفيت اصلاح قيمت دارد و سررسيد آبان ماه به محدوده يك ميليون و 80 هزار تومانی می رسد. در بازار سكه نقدي نيز با توجه به حباب منفي موقعيت مناسبي براي فروش نيست بهتر است معامله گران فروش را به زمان رشد قيمت ها در دو يا سه ماه آينده واگذار كنند.

جدول زیر نمایشگر آخرین تغییر قیمت ها در چهار سررسید فعال بازارآتی است:

اشتراک گذاری :
ارسال نظر