بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰
به نظر می رسد تا زمانیکه، رییس جمهور کشور پرچم اقتصادی را به مثابه پرچم سیاسی در دست نگیرد و همچنین مادامی که مقامات اقتصادی در تصمیم گیری های اصلی اقتصادی شرکت نکنند، مشکل بازار سرمایه حل نمی گردد.
کد خبر : ۱۲۴۲۴۱
بازده کل شاخص بورس طی یک ماه گذشته از مورخ 3 اردیبهشت ماه سال جاری تا تاریخ 3 خرداد ماه 0.95 درصد بوده است بطوریکه بازدهی شاخص کل در مدت مشابه سال گذشته با رشد 2.87 درصدی مواجه بوده است این در حالی است که با توجه به نزدیکی به فصل مجامع شرکت ها انتظار رشد بیشتری از شاخص کل بورس و افزایش تقاضا در بازار سرمایه می رفت.

در همین راستا، عسگری مارانی، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ملی ایران، در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: به اعتقاد بنده بازار سرمایه تحت تأثیر جزئی از ریسک سیستماتیک سیاسی مذاکرات قرار گرفته بطوریکه اثر مذاکرات بر بازار سهام در مقطع کوتاهی به صورت هیجانی بر روند بازار تأثیر جزئی خواهد گذاشت و اثر واقعی نخواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: به نظر بنده بازار از ریسک سیستماتیک داخلی تأثیر می گیرد. در واقع ریسک سیستماتیک داخلی همان شخم زدن قوانین منسوخه می باشد که مسئولین و تصمیم گیران علیرغم وجود قوانین جدید در هر صنعت به قوانین منسوخ شده در دهه های گذشته رجوع می کنند در نتیجه مشکل بازار سرمایه وضع برخی مقررات داخلی وضع شده بر صنایع می باشد که بیشترین ضربه را به صنایع می زند.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: به نظر می رسد تا زمانیکه، رییس جمهور کشور پرچم اقتصادی را به مثابه پرچم سیاسی در دست نگیرد و همچنین مادامی که مقامات اقتصادی در تصمیم گیری های اصلی اقتصادی شرکت نکنند، مشکل بازار سرمایه حل نمی گردد.

عسگری مارانی افزود: با عنایت به اینکه بازار سرمایه قدرت جذب نقدینگی بالا و کاهش تورم را دارا می باشد، همچنین با توجه به اینکه افزایش سرمایه ها در بازار سرمایه منجر به افزایش تولید و اشتغال زایی می گردد بنابراین لزوم اهمیت دهی به بازار مذکور بسیار ملموس می باشد حال چنانچه مقامات اقتصادی در تصمیم گیری های مربوط به مسائل اقتصادی دخالت نکنند، موجب ایجاد مشکلاتی در حوزه اقتصاد می شوند بنابراین راهگشای رفع مشکلات اقتصادی این است که مقامات اقتصادی در تصمیم گیری ها وارد شوند.

وی در خاتمه عنوان کرد: به نظر بنده سهامداران علاقه مند به سرمایه گذاری در بازار سرمایه می باشند اما دولت نباید با تغییرات در حوزه قوانین، به بازار سرمایه صدمه وارد کند بلکه می بایست با اطمینانی که ایجاد می کند، سهامداران را نسبت به بازار سرمایه امیدوار کند. بنده نیز تا زمانیکه این اعتماد و اطمینان در بازار سرمایه ایجاد نگردد، احساس شادابی نسبت به این بازار را ندارم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر