بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر : ۱۲۴۴۴۰
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از عدم ارائه گزارش مربوط به شرکت‌های ایرانی متهم به ارتباط با صهیونیست‌ها به کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش فارس مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون اصل 90 خانه ملت درباره آخرین وضیعت پرونده ارتباط برخی شرکت‌های ایرانی با شرکت‌های رژیم صهیونیستی، گفت: مکاتباتی با وزارتخانه‌های اطلاعات و خارجه انجام شده است اما هنوز به ما گزارش لازم را نداده‌اند تا آنگاه مشخص شود از 55 شرکت چه تعدادی با صهیونیست‌ها ارتباط دارند.

او گفت: تاکنون گزارش لازم درباره اینکه کدام‌یک از این شرکت‌ها صهیونیستی هستند، کدام نیم‌بند با صهیونیست‌ها در ارتباطند و کدام‌یک ارتباطی ندارند به دست کمیسیون (اصل 90) نرسیده است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا زمان ارائه گزارش با توجه به توضیحات پیشین شما نگذشته است، گفت: زمان گذشته است البته ما پیگیری‌های لازم را انجام دادیم اما اینها خلاف (اشاره به عدم ارائه گزارش) کرده‌اند.

افضلی‌فرد در پاسخ به این سوال که واکنش کمیسیون به عدم ارائه گزارش چه خواهد بود، گفت: واکنش کمیسیون این است که ابتدا خودش تصمیم‌گیری خواهد کرد، یعنی عدم ارائه پاسخ از سوی اینها (وزارتخانه‌های اطلاعات و خارجه) به منزله اعلام تصمیم و نظر کمیسیون است؛ این موضوع به منزله این است که تمامی این 55 شرکت‌ صهیونیستی هستند.

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در صورت اثبات ارتباط شرکت‌های ایرانی با شرکت‌های رژیم صهیونیستی و قطعیت در مورد این شرکت‌ها چه برخوردی با آنها صورت خواهد گرفت، گفت: این 55 شرکت باید هیات مدیره‌شان منحل شود، نباید مورد حمایت مالی، اداری، اجرایی واقع شوند، اقداماتی که برای تقویت اینها انجام شده هم باید از بین برود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا به شرکت‌های یاد شده تذکرات لازم درباره عدم ارتباط با رژیم صهیونیستی داده شده تا آنها ارتباط خود را قطع کنند، گفت: ما نیز همین را می‌گوییم، یعنی بر این نکته تاکید داریم که آنها قطع ارتباط کنند؛ البته برخی از اینها شکل را تغییر می‌دهند اما محتوا همان است که این قابل پذیرش نیست این اتفاق در یکی از این شرکت‌ها رخ داده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر