بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
کد خبر : ۱۲۴۴۸۶
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چند وقتی است که داستان لباس‌های تیم‌ملی فوتبال ایران موجبات خنده و شوخی اروپایی‌ها را فراهم کرده و هرازچندگاهی اینجا و آنجا یادی از این لباس‌ها می‌شود. داستان از آنجا شروع شد که «علی کفاشیان» رییس فدراسیون فوتبال ایران در اظهارنظری که بعدها گفت جنبه شوخی داشته گفت که بازیکنان تیم‌ملی ایران یک‌دست لباس بیشتر ندارند که البته جنس چندان مرغوبی هم ندارد و با یک‌بار شستن با آب گرم آب می‌رود.


به گزارش انتخاب، پس از جهانی‌شدن این اظهارنظر عجیب کفاشیان چند رسانه خارجی به رقبای ایران به‌ویژه مسی توصیه کرده بودند که برای تعویض پیراهن در پایان بازی دور لباس بازیکنان ایران را خط بکشند. همین اظهارنظر و گلایه ملی‌پوشان مبنی‌ بر آب‌رفتن لباس‌ها حالا هرازچندگاهی است که سوژه دست رسانه‌های خارجی شده و به بهانه‌های مختلف بر سر زبا‌ن‌ها می‌افتد و حالا نشریه انگلیسی گاردین یکی از 25دلیل تماشای مسابقات جام‌جهانی را جوراب‌های آب‌رفته تیم‌ملی ایران می‌داند. گاردین در این‌باره نوشت: «کریم انصاری‌فرد، مهاجم تیم‌ملی ایران چندی پیش بعد از یکی از جلسات تمرینی تیم گفت: جوراب‌هایی که به ما دادند بلند بودند ولی پس از دو روز که آنها را شستیم آب رفتند و کوچک شدند.» بقیه بازیکنان این تیم هم از کفش‌های نامناسبی که پاهایشان را اذیت می‌کرد، شکایت می‌کردند گرچه شرکت «روماریو اسپورتس» به‌عنوان تولید‌کننده این کفش‌ها وجود هرگونه مشکلی را رد کرده است. با وجود این جواب واقعی این معما را در بازی نخست تیم ایران در 16ژوئن (26خرداد) مقابل نیجریه خواهیم دید. چشم به راه لنگیدن بازیکنان این تیم باشید که گویای واقعیت خواهد بود.» دیگر دلایل جذاب تماشای بازی‌های جام‌جهانی از نظر گاردین عبارتند از: توانایی پنالتی‌زنی «اریک لامبرت» بازیکن تیم‌ملی انگلیس، تیه‌ری هانری به‌عنوان مفسر ورزشی بی‌بی‌سی، تجهیزات و لباس ورزشی شیک تیم‌ها که حاوی نمادهای ملی‌شان است، ژاپن به دلیل درخواست جکوزی جداگانه برای تک‌تک بازیکنانش، سوارس و حاشیه‌هایش، جورج سامپاولی سرمربی همیشه معترض تیم‌ملی پرو، خط حمله آتشین تیم‌ملی برزیل، کاکسی رولا ساز نارنجک مانند برزیلی‌ها برای تشویق این تیم که از آن به‌عنوان سلاح هم می‌شود استفاده کرد و دیابولیکایک ترومپت ساخت بلژیک که در جیب جا می‌گیرد، تصاویر هوانگ جیانگ‌شیانگ مفسر ورزشی چینی در یوتیوب، کفش‌های کشباف لیونل مسی و سوارس، وداع پیرلو با حضور در جام‌جهانی و بازگشت دیه گو کاستا به جام‌جهانی از جمله جذابیت‌های این جام از نظر گاردین هستند.

کفاشیان کیفیت پایین لباس‌ها را پذیرفت

کفاشیان دیروز بالاخره قبول کرد کیفیت لباس تیم‌ملی در اردوی آفریقای‌جنوبی پایین بوده است: «تقلبیدر کار نبوده است. بلکه یکی، دو پیراهن اضافه در پیراهن اصلی برای تیم‌ملی ایران ارسال شد که آنها به دلیل اینکه بسیار فوری تهیه شدند کیفیت پایین‌تری نسبت به لباس اصلی داشتند و یک درجه پایین‌تر بودند، اما قبول می‌کنم که در اردوی آفریقای‌جنوبی لباس‌ها از کیفیت لازم برخوردار نبود، اما از اردوی اتریش به بعد تمام لباس‌های تیم‌ملی با کیفیت اصلی تامین شده است.»

منبع: شرق
اشتراک گذاری :
ارسال نظر