بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۴
مدیر سرمایه گذاری صندوق بانک اقتصاد نوین عنوان کرد:

رشد بازار سرمایه از تیرماه سال جاری

به اعتقاد بنده صنایع لیزینگ، خودرو، بانکداری، ساختمانی و فلزات از جمله صنایعی می باشند که طی سال جاری می توانند بازدهی بیشتری را نصیب سهامداران خواهند کرد. البته انتظار رشد صنعت پتروشیمی را نیز پس از رفع ابهامات و افزایش نرخ محصولات می توان متصور شد.
کد خبر : ۱۲۴۵۴۴

به اعتقاد بنده بازار سرمایه پتانسیل صعود را دارد و به نظر می رسد روند کلی صنایعی که به نتیجه مذاکرات وابسته هستند، بسته به اخبار ناشی از مذاکرات پیش می رود.

در همین راستا، کوششی، مدیر سرمایه گذاری صندوق بانک اقتصاد نوین در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز بابیان این مطلب اظهار داشت: به اعتقاد بنده بازار سرمایه پتانسیل صعود را دارد و به نظر می رسد روند کلی صنایعی که به نتیجه مذاکرات وابسته هستند، بسته به اخبار ناشی از مذاکرات پیش می رود. در مجموع اینگونه بر می آید شیب روند نزولی افت قیمت ها در بازار کمتر شده است و شاهد کاهش فشار فروش در اکثر صنایع هستیم.

وی افزود: به نظر بنده حتی چنانچه نتیجه نهایی مذاکرات زمانبر باشد، روند بازار سرمایه از اوایل تیر ماه رشد خود را آغاز خواهد کرد.

مدیر سرمایه گذاری صندوق بانک اقتصاد نوین عنوان کرد: شایان ذکر است تأثیر مذاکرات بر بازار سرمایه مستقیم خواهد بود اما این تأثیر همبستگی کاملی ندارد بطوریکه چنانچه نتیجه نهایی مذاکرات مثبت باشد، بازار سرمایه رشد شدیدی نخواهد داشت و بازدهی معقولی را نصیب سهامداران خواهد کرد.

همچنین چنانچه نتیجه نهایی مذاکرات منفی باشد، اگرچه بازار در کوتاه مدت ریزش اندکی ممکن است داشته باشد، اما همانند سال های قبل اثر منفی عدم لغو تحریم ها بر بازار سرمایه در بلندمدت از بین خواهد رفت.

وی افزود: به اعتقاد بنده صنایع لیزینگ، خودرو، بانکداری، ساختمانی و فلزات از جمله صنایعی می باشند که طی سال جاری می توانند بازدهی بیشتری را نصیب سهامداران خود نمایند. البته انتظار رشد صنعت پتروشیمی را نیز پس از رفع ابهامات و افزایش نرخ محصولات می توان متصور شد.

کوششی بیان کرد: صنعت لیزینگ با توجه به کاهش شرایط تحریم ها و همچنین با در نظر گرفتن وضعیت نامطلوب درآمدی مردم به نظر می رسد با اقبال روبه رو شود علاوه بر این، بحث مطرح شده در مورد لیزینگ مسکن نیز تأثیر مثبتی بر وضعیت لیزینگ خواهد گذاشت. صنعت خودرو نیز با توجه به همکاری باشرکای تجاری، افزایش تیراژ تولید و تأثیر مثبتی که عدم افزایش نرخ دلار بر وضعیت واردات شرکت های خودرویی ها خواهد گذاشت، به نظر می رسد با چشم انداز مثبتی رو به رو شوند.

 صنایع فلزی و ساختمانی ها نیز با توجه به افت شدید قیمت و انتظار پتانسیل رشد به نظر می رسد بازدهی معقولی را نصیب سهامداران کند. همچنین صنعت بانکداری با توجه به رفع تحریم ها، گشایش مبادلات ارزی، بهبود شرایط اقتصاد کشور و در نتیجه ثبات اقتصادی که منجر به افزایش سرمایه گذاری در این صنعت می شود، می تواند با رشد مطلوبی همراه باشد.

مدیر سرمایه گذاری صندوق بانک اقتصاد نوین عنوان کرد: به اعتقاد بنده دلیل نوسانات شاخص کل بورس در چند وقت اخیر این است که سهامداران نسبت به مذاکرات و تأثیری که بر روند صنایع می گذارد، تردید دارند.

همچنین توصیه بنده نیز به سهامداران این است که پس از کسب بازدهی معقول از سهام خود، سراغ سهامی بروند که هنوز مستعد رشد قیمتی می باشند بنابراین چنانچه سهامداران در معاملات خود نوسانگیری میان مدتی داشته باشند، می توانند بازدهی معقولی را کسب نمایند.

وی در خاتمه افزود: در مجموع به اعتقاد بنده روند نزولی بازار سرمایه به انتهای خود رسیده و بازار منتظر اخبار مثبت ناشی از مذاکرات است تا بتواند روند خود را تغییر دهد. هم اکنون نیز بازار سرمایه مستعد این رشد می باشد. شایان ذکر است که انتظار پتانسیل رشد در صنایعی که واردات محور هستند و همچنین سهامی که افت قیمتی بیشتری داشتند، بیشتر می باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر