بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
کد خبر : ۱۲۴۹۲۲


محمدتقی مصباح یزدی، رئیس یک مؤسسه آموزشی در قم ، طی سخنانی شدیداللحن، با آدرس مشخصی که می دهد ، رییس جمهور ایران را به باد شدیدترین حملات گرفته است.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ وی در جمع اعضای کاروان پیاده عازم حرم امام خمینی(ره) گفته است: برخی از افراد عمامه به سر که دارای مسئولیت هستند، در واکنش به اجتماع مردم در خصوص بدحجابی و نگرانی علما از وضع دین و فرهنگ و تجمع روحانیت در فیضیه، آن‌ها را کسانی معرفی می‌کنند که اسلام را نشناخته‌اند و آن‌ها را متهم به توهم می‌کنند. باید از وی پرسید مگر خود تو دینت را از کجا یاد گرفته‌ای؟ از فیضیه یا از انگلستان؟

این سخنان ، در واکنش به اظهارات اخیر حسن روحانی بیان شده است. رییس جمهور با بیان این‌که بعضی بیکار هستند و دچار توهمات می‌شوند، گفته بود: «عده‌ای مدام غصه دین و آخرت مردم را می‌خوردند در حالی که نه می‌داند،‌ دین چیست و نه آخرت. اما همیشه قصه آخرت را می خورند»

عده ای می گفتند جنگ هر چه زودتر تمام شود!

حجت الاسلام مصباح یزدی در ابتدای سخنانش می گوید: در ابتدای نهضت امام خمینی(ره) عده‌ای می‌گفتند نباید با شاه در افتاد، چرا که تنها شاه شیعه در جهان است و باید با مسالمت و مدارا از حکومت وی برای نشر تشیع استفاده شود. حتی در هشت سال دفاع مقدس نیز عده‌ای معتقد بودند این جنگ هرچه زودتر باید تمام شود، چرا که جنگ غیر از از دست دادن جوان‌ها و بیوه شدن زنان و تخریب منابع و ضربه به اقتصاد کشور، حاصل دیگری ندارد!

وی با اشاره به این‌که این نحوه تحلیل‌ها و تفسیر‌ها از صدر اسلام تاکنون وجود داشته و دارد، خاطر نشان کرد: امام(ره) هنوز در پاریس بودند که مهندس بازرگان که یک شخصیت اسلامی و مورد احترام تلقی می‌شد، از سر دلسوزی و خیرخواهی به امام پیشنهاد کرد که اختلافات با شاه را تمام کنند، چرا که نمی‌توان با شاه و ارتشی که دارد، مقابله کرد و این مقابله وضع را بدتر می‌کند و البته امام (ره)، پس از سخنان وی، شاه را رفتنی دانسته و ارتش را برادران خود خطاب کردند که بعد از رفتن شاه به جمهوری اسلامی می‌پیوندند.

وی ادامه داد: از همان روزی که امام (ره) در پاریس بود، بسیاری- چه بسا از سر خیر اندیشی – از امام (ره) خواستند تند و سخت برخورد نکنند، چرا که آنها روحیه برخورد نداشتند، و می‌خواستند راحت‌طلبی خود را با صلح و مدارا حفظ کنند و هرگز اجتماع و تظاهرات را برنمی‌تافتند، چه برسد به جان دادن.

مصباح یزدی با اشاره به این‌که تعداد کسانی که امروز حاضرند برای بقای نظام اسلامی جان خود را فدا کنند، بسیار بیش از تعداد چنین افرادی در آغاز انقلاب است، اظهار داشت: این به برکت تربیت افراد توسط امام خمینی(ره) و خلف صالح ایشان که نسخه بدل خمینی(ره) در دفاع از ارزش‌ها و آرمان هاست، میسر شده است.

وی با اشاره به آیه قرآن کریم، ادامه داد: به تصریح قرآن کریم، دشمنان تا زمانی که شما دست از دینتان برندارید، دائما با شما در حال جنگ هستند. اما امروز دشمنان هم به این نتیجه رسیده‌اند که از طریق نظامی نمی‌توان به مقابله با ایران پرداخت، و لذا جنگ نرم را در پیش گرفته‌اند.

عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: دشمنان حتی برای لباس‌های افراد نیز برنامه‌ریزی کرده‌اند، به‌گونه‌ای که وقتی فردی می‌خواهد لباس مناسب و اسلامی تهیه کند، آن را در بازار نمی‌یابد.

وی با اشاره به نفوذ جنگ نرم دشمن در تفکرات افراد افزود: تقریبا همه مسئولین ما در دوره‌های مختلف در ته دلشان باور نداشتند که بتوان حریف آمریکا شد و معتقدند که ایران در علم، تکنولوژی، صنعت و نظایر اینها به آمریکا نیازمند است و چاره‌ای جز رابطه با آمریکا وجود ندارد و البته این رابطه، هزینه‌ای هم دارد که طبیعتا باید پرداخت شود. یعنی از یک طرف عامل فکری و از طرف دیگر عامل روانی که راحت‌طلبی و رفاه‌طلبی است سبب شده تا این افراد، رابطه با آمریکا را مصلحت بدانند!

تو دینت را از کجا یاد گرفته‌ای؟ از فیضیه یا از انگلستان؟

وی افزود: حتی برخی از افراد عمامه به سر که دارای مسئولیت هستند، در واکنش به اجتماع مردم در خصوص بدحجابی و نگرانی علما از وضع دین و فرهنگ و تجمع روحانیت در فیضیه، آن‌ها را کسانی معرفی می‌کنند که اسلام را نشناخته‌اند و آن‌ها را متهم به توهم می‌کنند. باید از وی پرسید مگر خود تو دینت را از کجا یاد گرفته‌ای؟ از فیضیه یا از انگلستان؟

مصباح یزدی با اشاره به هشدار امام(ره) در خصوص نفوذ نامحرمان، اظهار داشت: برخی مسئولین به گونه‌ای رفتار می‌کنند که زمینه عملی شدن این هشدار امام(ره) را فراهم کنند. جدایی دین از سیاست و بیان این مطلب که دین وظیفه روحانیت است، نه دولت، همان شعار جبهه ملی است که متأسفانه امروز از سوی برخی مسئولین عمامه به سر مطرح می‌شود.

وی با اشاره به این‌که امام(ره) اولین وظیفه دولت را حفظ دین مردم می‌دانست، خاطر نشان کرد: اگر امام(ره) احساس خطر می‌کرد و اگر نجف و مشهد را به خاطر ساکت بودنشان مورد خطاب قرار داده و سکوت را بر علما حرام می‌دانست، به خاطر احساس خطر برای اسلام بود، نه برای اقتصاد، نفت و تحریم.

عضو خبرگان رهبری افزود: این‌که عده‌ای بگویند دولت وظیفه‌ای برای دین مردم ندارد، بلکه وظیفه دولت فقط برداشتن تحریم‌ها و آن هم نه با مقاومت، بلکه از راه دیپلماسی است، بر خلاف خط امام(ره) است. مگر امام(ره) برای تحریم و اقتصاد قیام کرد؟ مگر این همه شهید برای شکم و تحریم جان خود را فدا کردند؟ مگر نه این است که همه شهدا در وصیت نامه هایشان، اسلام و پیروی از امام(ره) را گوشزد کرده‌اند؟

امام سر از مدفن برآورَد و ببیند که مسئولین کشور چه می‌گویند؟

وی افزود: امروز امام سر از مدفن برآورَد و ببیند که مسئولین کشور چه می‌گویند؟ همان مسئولینی که از سخنانشان بر می‌آید که امام(ره) هم اسلام را نشناخته بود؛ همان مسئولینی که برخی از کارهای اول انقلاب را اشتباه عنوان می‌کنند، در حالی که امام(ره) با قوت آن را تأیید کرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که متأسفانه کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند، عمامه به سر هستند، خاطر نشان کرد: آیا این عده فکر می‌کنند مردم نمی‌فهمند و سرشان نمی‌شود؟ آیا فکر می‌کنند با تعارف‌های توخالی و استفاده دائم از لفظ مقام معظم رهبری، در حالیکه عملشان بر خلاف صریح فرمایشات رهبری است، می‌توانند مردم را فریب دهند؟

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به این‌که هدف اصلی باید حفظ دین باشد، اظهار داشت: امروز دشمن در تلاش است که ولایت شیطان را به جای ولایت الله به خورد ما بدهد و عده‌ای نیز زمینه آن را فراهم می‌کنند.

وی با بیان این‌که والله برخی از بچه‌های خردسال از سیاست‌مداران غرب‌زده بیشتر می‌فهمند، اظهار داشت: مردم متوجه می‌شوند که دشمن در برابر وادادگی مسئولین، جلوتر آمده و پرروتر می‌شود، اما برخی از مسئولین هنوز نفهمیده‌اند.

مصباح یزدی در پایان با اشاره به این‌که به تصریح رهبری، مراد ایشان از فرهنگ، فرهنگ اسلامی انقلابی است، اظهار داشت: باید شعارهای دین و انقلاب را بیشتر درک کنیم و بدانیم فرهنگ، نه رقص‌های محلی و لهجه‌ها و گویش‌ها، نه اسلام آمریکایی، نه اسلام سازش و نه اسلام دیپلماتیک، بلکه اسلام انقلابی است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر