بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹
مدیر مالی شرکت شیشه همدان عنوان کرد:

تلاش برای اخذ مجوز افزایش نرخ محصولات

درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 31 خرداد ماه سال 93 به میزان 1802 ریال بوده است و در نتیجه درآمد هر سهم برای سال جاری به میزان 7 درصد افزایش داشته است.
کد خبر : ۱۲۵۵۹۹
نویسنده :
اعتماد
براساس آخرین اطلاعات درج شده بر روی سایت کدال درآمد هر سهم شرکت شیشه همدان برای سال مالی منتهی به 31 خرداد ماه سال 94 به میزان 1928 ریال برآورد شده این در حالی است که درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 31 خرداد ماه سال 93 به میزان 1802 ریال بوده است و در نتیجه درآمد هر سهم برای سال جاری به میزان 7 درصد افزایش داشته است.

در همین راستا، صانعی، مدیر مالی شرکت شیشه همدان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: به نظر بنده وضعیت شرکت شیشه همدان طی سال 93 با توجه به افزایش درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 31 خرداد ماه سال 94 نسبت به مدت مشابه در سال 93 با چشم انداز مثبتی همراه است بگونه ای که "کهمدا" حداقل می تواند روند سال گذشته را حفظ نماید.

شایان ذکر است که بودجه منتهی به 31 خرداد ماه سال 94 با فرض عدم توقف کوره واحد 2 کارخانه تا پایان سال مالی پیش بینی گردیده است. همچنین در صورت توقف کوره، مدت زمان تعمیرات 5 ماه به طول خواهد انجامید.

در همین راستا، صانعی بیان کرد: اگرچه عمر مفید کوره شماره 2 به اتمام رسیده اما با توجه به اینکه همچنان کوره شماره 2، از راندمان مناسبی جهت تولید محصولات برخوردار می باشد لذا شرکت شیشه همدان، تولید توسط این کوره را متوقف نخواهد کرد. بنابراین تا زمانیکه تولید توسط کوره واحد 2 مقرون به صرفه باشد لذا "کهمدا" تولید به وسیله آن را ادامه خواهد داد.

صانعی اظهار داشت: شایان ذکر است که قطعات مورد نیاز جهت تعمیرات کوره شماره 2 در انبار شرکت موجود می باشد در نتیجه با توجه به اینکه شرکت شیشه همدان کوره دیگری را جهت جایگزینی کوره مذکور ندارد لذا "کهمدا" به دلیل تولید 36 درصدی توسط این کوره، حداکثر تلاش خود را جهت تسریع در تعمیر کوره واحد 2 در زمان توقف آن خواهد کرد. شرکت شیشه همدان کلیه هزینه ناشی از تعمیرات این کوره را در پیش بینی بودجه خود لحاظ کرده است.

مدیر مالی "کهمدا" بیان کرد: شرکت شیشه همدان قصد اعمال افزایش سرمایه 100 درصدی از محل سود انباشته و آورده نقدی داشت اما در حال حاضر در مرحله اول "کهمدا" گزارش توجیهی افزایش سرمایه 50 درصدی از محل سود انباشته را به سازمان بورس ارسال کرده است و چنانچه سازمان بورس مجوز دهد افزایش سرمایه مذکور در نیمه اول سال جاری اعمال خواهد شد.

صانعی عنوان کرد: بخشی از قطعات یدکی شرکت شیشه همدان وارداتی دست بنابراین رفع تحریم ها علاوه بر تسهیل در واردات ماشین آلات و قطعات منجر به کاهش ریسک و ثبات قیمت خواهد شد.

وی در خاتمه افزود: انجمن صنفی شیشه در حال حاضر مجوز افزایش نرخ محصولات را صادر نکرده است اما قاعدتاً با توجه به افزایش قیمت حامل های انرژی، افزایش حقوق و دستمزد و افزایش قیمت مواد اولیه انتظار این افزایش قیمت منطقی می باشد.در حال حاضر نیز پیگیر این موضوع هستیم که افزایش نرخ محصولات چند درصد باشد تا حاشیه سود نیز حفظ شود. بنابراین امیدواریم این افزایش نرخ به نتیجه مطلوبی برسد توصیه بنده به سهامداران این است که اطمینان داشته باشند در بلندمدت به سود مورد انتظار خود از بازار سرمایه خواهند رسید و پاسخ مثبتی از سرمایه گذاری در بورس خواهند گرفت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر